MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Obsługa ASB
Post: pn kwie 14, 2008 7:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Czy jest coś takiego jak przykazania dotyczące użytkowania ASB.

Wiem, że nie powinno się:
- wrzucać "P" kiedy samochód jeszcze się toczy
- wrzucać "N" przy dużych prędkościach (brak odp. smarowania)
- wrzucać "R" i "D" kiedy samochód jeszcze się toczy
- oczywiście wrzucać "3" kiedy samochód rozpędzony jest ponad prędkość max. dla 3-ki
- wrzucać "D" i "R" bez wciśniętego hamulca


Mam pytanie, czy spokojna jazda nie wpływa na przeciążanie
skrzyni? Pytam o 4 bieg, bo rozpędzając samochód skrzynia załącza
4 bieg(4automat) już przy 55km/h :o

Czy chcąc szybciej bujnąć wozem od 60km/h muszę użyć kick-down'a
czy mogę jechać już na tej 4? Bo samochód rozpędza się tak jak
trzeba tylko obroty danej chwili są ok 1500 - więc niskie...

Nie wiem, bo z jednej strony nie chce przeciążać silnika i skrzyni
a z drugiej nie chce wachlować wajchą (redukcja na 3 i potem znów na D)

Kickdown jak narazie - prawdopodobnie nie działa.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 9:48 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: pn kwie 14, 2008 7:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
MercBeginner pisze:
.....


1. Nie wolno wrzucać "P" kiedy samochód jeszcze się toczy
2. Instrukcja dopuszcza wybranie N w czasie jazdy, acz nie zaleca tego
3. Nie wolno wybrać D(3,2) gdy samochód jedzie do tyłu, R gdy jedzie do przodu.
4. Spokojna jazda nie przeciąża skrzyni, wręcz odwrotnie.
5. Można przyśpieszać baz i z kick-down'em, wszystko zależy od kawalerskiej fantazyji Waszmości.
Pozdrawia uprzejmie Leopold (i poleca "szukajkę" :) )

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: pn kwie 14, 2008 8:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
leopold pisze:
MercBeginner pisze:
.....


(...) Spokojna jazda nie przeciąża skrzyni, wręcz odwrotnie.

Pozdrawia uprzejmie Leopold (i poleca "szukajkę" :) )


Jak najbardziej użyłem szukajki, ale widocznie można lepiej.

Co do spokojnej jazdy to jasna sprawa, że jadąc spokojnie nie będe
przeciążał skrzyni. Problem w tym czy jak jadę na maksymalnym
biegu ok 55km/h to każde przyspieszenie to już spory opór dla silnika no i skrzyni. Tylko to mnie zastanawiało... ale chyba tak jest ok.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: pn kwie 14, 2008 8:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
MercBeginner pisze:
Problem w tym czy jak jadę na maksymalnym
biegu ok 55km/h to każde przyspieszenie to już spory opór dla silnika no i skrzyni. Tylko to mnie zastanawiało... ale chyba tak jest ok.


To zaden problem bo kazda wieksza proba przyspieszenia np. przy omijaniu powoduje redukcje na 3 - co do zalaczania N podczas jazdy kilkakrotnie uratowalo mnie to przed pocalunkiem przy zjezdzie z oblodzonej gorki wiec jak najbardziej mozna a nawet czasem trzeba to robic byle nie codziennie [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: pn kwie 14, 2008 9:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Cremek pisze:
MercBeginner pisze:
Problem w tym czy jak jadę na maksymalnym
biegu ok 55km/h to każde przyspieszenie to już spory opór dla silnika no i skrzyni. Tylko to mnie zastanawiało... ale chyba tak jest ok.


To zaden problem bo kazda wieksza proba przyspieszenia np. przy omijaniu powoduje redukcje na 3 - co do zalaczania N podczas jazdy kilkakrotnie uratowalo mnie to przed pocalunkiem przy zjezdzie z oblodzonej gorki wiec jak najbardziej mozna a nawet czasem trzeba to robic byle nie codziennie [zlosnik]


Oooo widzisz! Bo mi nie redukuje jak mu trochę bardziej wdepnę na 4 biegu.
Jaka może być przyczyna

Czy na pewno wszystkie skrzynie w MB tak miały? (redukcja przy mocniejszym wciśnięciu?)
Rozumiem, że nie mówimy o kickdown'ie tylko o mocniejszym dodaniu gazu.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: wt kwie 15, 2008 7:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
MercBeginner pisze:
Oooo widzisz! Bo mi nie redukuje jak mu trochę bardziej wdepnę na 4 biegu.
Jaka może być przyczyna

Czy na pewno wszystkie skrzynie w MB tak miały? (redukcja przy mocniejszym wciśnięciu?)
Rozumiem, że nie mówimy o kickdown'ie tylko o mocniejszym dodaniu gazu.


Z tego co mi wiadomo mialy tak wszystkie MB, w mojej pierwszej W123 tez ta metoda nie dzialala i trzeba bylo wykonywac redukcje recznie - nieustalilem niestety co bylo przyczyna ale rowniez nie dzialal mi kick-down, moze te dwa elementy sa ze soba powiazane przyczynowo.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 7:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Jak linka sterująca jest prawidłowo naciągnięta, to przy tych 60-80km/h i wciśnięciu mocnieszym gazu, automat sam zredukuje do 3 biegu, bez kick'a.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 17, 2008 2:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
1. Czy wiecie dlaczego automat nie redukuje przy mocniejszym dodaniu gazu?
Dodam, że kickdown jednak działa.

2. Czy jeśli jadę na 4biegu i dodam mocno gazu
to czy obroty mają prawo wzrosnąć szybciej niż obracają się koła
(chodzi mi czy sprzęgło przy 2000obr może jeszcze mieć prawo
lekko się ślizgać.

Pytam, bo jak chciałem wcisnąć kickdown to zauważyłem
że obroty wzrosły mimo, że samochód właściwie nie przyspieszył.
Obroty wzrosły do 2500/min i tu już sprzęgło przyhamowało silnik.

Czy może to oznaczać słabe sprzęgło?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 17, 2008 6:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
MercBeginner pisze:
1. Czy wiecie dlaczego automat nie redukuje przy mocniejszym dodaniu gazu?


Chyba Kolega Mor podał możliwą przyczynę, jaką jest linka która idzie(łączy się) z ta od gazu, i trzeba ja wyregulować.


A te skaczące obroty przy redukcji to może słabe juz tarczki w skrzyni, czy podczas zmiany z niższych biegów na wyższe też się dzieje podobnie?
Pomóc czasem może również wymiania oleju i filtra, którą i tak trzeba wykonywać regularnie.

Pozdrawiam.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 7:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
na 99,99% linka/cięgno, kick też przez to może nie działać.

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 8:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
MercBeginner pisze:
1. Czy wiecie dlaczego automat nie redukuje przy mocniejszym dodaniu gazu?
Dodam, że kickdown jednak działa.

2. Czy jeśli jadę na 4biegu i dodam mocno gazu
to czy obroty mają prawo wzrosnąć szybciej niż obracają się koła
(chodzi mi czy sprzęgło przy 2000obr może jeszcze mieć prawo
lekko się ślizgać.

Pytam, bo jak chciałem wcisnąć kickdown to zauważyłem
że obroty wzrosły mimo, że samochód właściwie nie przyspieszył.
Obroty wzrosły do 2500/min i tu już sprzęgło przyhamowało silnik.

Czy może to oznaczać słabe sprzęgło?

Musisz wyregulować ciegnem czy szybciej ma wskakiwac wyższy bieg czy moze jednak szybciej ma redukować....

a co do wzrostu obrotów to wzrost o 300-500 jest normalny po dodaniu gazu (jakby wybierał luz na wolnym kole) ale jesli to wchodzenie na obroty odbywa sie przy probie dodania gazu na wysokim biegu i obroty rosna znacznie jakby sie sprzeglo slizgalo to wtedy jest lipa delikanie, bo to oznacza zuzycie tarczek lub konwertera, zaleznie od sposobu "slizgania" wtedy obroty rosna ale auto nie "ciagnie" jesli moc podawana przez silnik jest za duza i musisz rozpedzac auto uzywajac malutkiego gazu bo inaczej silnik mieli a skrzynia sie slizga...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 3:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Czy wicie co to może być?
Przy mocnym przyspieszaniu automat wszystkie biegi wkręca tak samo - 2200obr/min.
Natomiast przy średnim dodawaniu gazu, automat żyłuje tylko 3-kę - wkręca do 3100obr/min, a inne biegi tylko do 2200obr/min.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
witam
co oznacza E i S w ASB, myślalem ze odpowiednio ekonomik i sport, ale pojechalem na wymiane oleju i mechanik powiedzial aby przestawic na S bo na s powinno sie jeździć i oznacza standard...
co oznacza E a co S
najwyraźniej tyle lat zylem w niewiedzy [zlosnik]

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96
-------------------------------------------------------
"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 7:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
E to jazda ekonomiczna, biegi zmianiają się przy możliwie najniższych optymalnych obrotach.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
S to standard

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96

-------------------------------------------------------

"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl