MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 10:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
elvis pisze:
Chciałbym mieć W190

A ja mialem [hehe]
I teraz chcialbym miec, jako trzecie auto, w116 z V8 na pokladzie [zlosnik][ok] Taka chec* nabylem doswiadczalnie/organoleptycznie na wlasnym tylku i kregoslupie.. [ok]

* tylko duze MB

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 10:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Chyba się nie zrozumieliśmy, ja mówię o W190 300sl Gull Wing

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 11:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
elvis pisze:
Chyba się nie zrozumieliśmy, ja mówię o W190 300sl Gull Wing

Mosz recht [ok]
Mimo wielkosci, nie zwrocilem uwagi na te "W" [hehe][oczko]

PS. Tez bym chcial w190 - ale to juz raczej tylko marzenie.. [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 11:40 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
wiedzmin pisze:
laudan musze ci powiedzieć ,że to jest przewaga w201 nad resztą poprostu reczny na rece jest bardziej precycyjny do jazdy ...

poslizgi i inne takie ekstremalne sutuacje-nie widze tego kiedy miałbym go używać nogą


Mi sie podoba brak drzwigni recznego pod reka, a uzywam go tylko przy parkowaniu i jego polozenie mi bardzo pasuje:) Co do zawracania na recznym w w123, reczny nie za bardzo zablokuje kola, ino troche zwalnia, a wiec i tak jest malo uzyteczny przy poslizgach, przy M110 wystarczy jego moment obrotowy. W sumie w201 to ostatnie autko MB z recznym pod reka, w c klassie jest juz znow pod noga.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 12:40 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
elvis pisze:
Chyba się nie zrozumieliśmy, ja mówię o W190 300sl Gull Wing


Oki - mała poprawka: Gullwing czyli 300 SL to typ W198...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 12:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Muszę się nie zgodzić, 198 to 300sl roadster.
W każdym razie wynika tak z danych w rubryce Ciekawostki na stronie głównej.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 1:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
elvis pisze:
Muszę się nie zgodzić, 198 to 300sl roadster.
W każdym razie wynika tak z danych w rubryce Ciekawostki na stronie głównej.


Musisz się zgodzić :P 300SL to W198 I, 300SL Roadster to W198 II. To samo oznaczenie (W198 II) dotyczy także 300SL with coupe top. [oczko] [cool]


A żeby było zabawniej 190SL to W121 B II (zarówno coupe jak i roadster). Niemniej jednaj oznaczenie, a raczej potoczne nazewnictwo dla ludzi znających więcej niż trochę MB, "190-tka" politycznie poprawnie pasuje własnie do 190SL. A reszta to lipa [szalone] [oczko] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 1:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Mogę się zgodzić, ale niech ktoś zerknie do działu ciekawostki, wydaje mi się, że tam jest napisane, że Gull wing to W190.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 1:31 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
A ja się nadal niestety nie mogę zgodzić... W198 to i roadster i coupe... Zastanawiam się czy na stronie Maćka nie ma błędu (w tej specyfikacji...)
Roadstery przez cały okres produkcji miały jeden typ nadwozia:

W198.042, silnik M198.980 6-cyl produkowane w latach: 5/1957- 1962
oraz:
W198.042 M198.982 6-cyl, (aluminiowy blok) produkowany w latach 1962- 2/1963
no i coupe:
nr nadwozia: 198.040 silnik M198.980 I6 produkowanyw latach 9/1954- 5/1957
i
198.043 (aluminum) silnik M198.980 I6 prod. w latach 1955-56

I powiem szczerze, że pierwszy raz się spotkałe z typoszregiem W190... Ale jestem tylko człowiekiem i moge się mylić...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 1:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Idzik pisze:
A ja się nadal niestety nie mogę zgodzić... W198 to i roadster i coupe... Zastanawiam się czy na stronie Maćka nie ma błędu (w tej specyfikacji...)
Roadstery przez cały okres produkcji miały jeden typ nadwozia:

W198.042, silnik M198.980 6-cyl produkowane w latach: 5/1957- 1962
oraz:
W198.042 M198.982 6-cyl, (aluminiowy blok) produkowany w latach 1962- 2/1963
no i coupe:
nr nadwozia: 198.040 silnik M198.980 I6 produkowanyw latach 9/1954- 5/1957
i
198.043 (aluminum) silnik M198.980 I6 prod. w latach 1955-56

I powiem szczerze, że pierwszy raz się spotkałe z typoszregiem W190... Ale jestem tylko człowiekiem i moge się mylić...


Właśnie przewertowałem dla upewnienia sie wszystkie materiały na temat 300SL i obawiam sie, że obaj z Idzikiem mamy rację: W198. W historii 300SL pojawia się jeszcze oznaczenie W194 - zdaje się, że dotyczy to wersji 300SL do tzw. wyścigów 24-godzinnych.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 2:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
W194 także znalazłem, zaś W190 nie. Wygląda na to, że macie racje, zastanawiają mnie jednak te Ciekawostki ( błąd czy nie? ).

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1065874957_page8.jpg

_________________
W 201 2.6 87'


Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2003 2:23 pm przez elvis, łącznie zmieniany 5 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 2:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
. W historii 300SL pojawia się jeszcze oznaczenie W194 - zdaje się, że dotyczy to wersji 300SL do tzw. wyścigów 24-godzinnych.


W194 to było oznaczenie początkowych wersji Gullwinga z 1952-55, biorących rzeczywiście udział w wyścigach, ale nie tylko 24-godzinnych ale również np. w Panamericana. Oto fotka W194 (czaderski jest ten pasek na klapie [zlosnik] :) Obrazek

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 2:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Co do nazewnictwa - mi 190 kojarzy sie właśnie ze 190-tką, czyli W201. 300SL, przez nie niemieckojęzycznych dyletantów [zlosnik] [zlosnik] zwany Gullwing, zawsze będzie dla mnie ... 300SL lub Fluegeltuerer.

Co do wielkości autek: raz jechałem 190-tką taxi i nie było źle, tyle że fotel pasażera był na przedniej szybie. Swoją drogą, jak się przesiadłem (po ponad półrocznej przerwie) ze 124 do SEK'a to 124 też jakiś taki mały się wydaje.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 2:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Bukol pisze:
{...)ponad półrocznej przerwie) ze 124 do SEK'a to 124 też jakiś taki mały się wydaje.

W124 IMO jest mniejsze od w123 - tzn. w srodku jest jakby mniej miejsca.. [hehe][zlosnik]
A poza tym, w124 ma za duzo plastyku.. [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2003 2:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
JareG pisze:
Bukol pisze:
{...)ponad półrocznej przerwie) ze 124 do SEK'a to 124 też jakiś taki mały się wydaje.

W124 IMO jest mniejsze od w123 - tzn. w srodku jest jakby mniej miejsca.. [hehe][zlosnik]
A poza tym, w124 ma za duzo plastyku.. [hehe]


Ja też tak uważam - 123 jest przestronniejsze, zwłaszcza dla pasażera tylnej kanapy. Co do plastiku to w 2 serii jest trochę więcej drewienka i wygląda to przytulniej. Nie widzę większego nagromadzenia plastiku niż w 126.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl