MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 07, 2008 11:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam.Mam problem z ojcowym w126, jest to auto z silnikiem V8 o poj 5000 cm z 1990 roku. Otoz przedwczoraj w czasie drogi do stacji paliw zabraklo paliwa, po doholowaniu na stacje zalaniu i przekreceniu kluczyka auto zapalilo.To bylo przedwczoraj a ze przydarzylo sie nam to poraz pierwszy(brak paliwa) to pomyslalem ze nalezy o tym wspomniec.Teraz przejde do zasadniczego problemu.Wczoraj w czasie jadzy najpierw zauwazylem dziwny objaw iz zaczely mi obroty flowac i byly zdecydownie za wysokie, a po dojechaniu(na szczescie) do domuzauwazylem ze nie pracuje obrotomnierz po czym silnijk zgasl. Myslalem ze to znow brak paliwa , wiec zainwestowalem 100 PLN w paliwo i je wlalem. Nie pomoglo silnik od tego czasu zachowuje sie tak ze zapali , obrotomierz nadal nie dziala i po doslownie sekundzie lub dwoch zgasnie. Nadmienie jeszcze ze jak mu sie da tak gazu do polowy to bedzie chodzil ale z jakimis przerwami tak dziwnie.
Co to moze byc?????

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 07, 2008 12:17 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Brak jednoczesny wskazań obrotomierza wskazuje na uszkodzenie sławnego "srebrnego przekaźnika" - poszukaj sobie na forum. To on zasila całą elektronikę silnika. Jednak jeżeli silnik jest ciepły, to wtrysk typu mechanicznego umożliwia dalszą jazdę bez prądu - "kulawą" ale skuteczną.
Drugi objaw (gaśnięcie zaraz po odpaleniu) wkazuje na uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa. Działa on tak, że pracę pompy podtrzymują sygnały z modułu zapłonu. W momencie rozruchu są niewystarczające, i dlatego wtedy tą rolę przejmuje sygnał załączenia rozrusznika ze stacyjki. Przekaźnik pompy zastąpic na próbę łatwiej - potrzebny tylko kawałek drutu. Tak więc zacznij od niego. Znajdź przekaźnik, wyjmij go, a w podstawkę wsadź zworkę z drutu w otwory które na przekaźniku są oznaczone "30" oraz "87".
Pompa wtedy zacznie pracowac, i możesz spróbowac uruchomic silnik.


Na górę
 Tytuł: Jaj ciag dalszy
Post: ndz wrz 07, 2008 3:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
No teraz to sa juz normalne jaja. Jak wlacze zaplon i nacisne klakson t o zalacza sie pompa paliwowa , obrotomierz zaczyna sie wychylac i jeszcze cos sie zalacza pod maska. Jakies nowe pomysly?
Ps: Gdzie jest ten przekaznik pompy paliwa?Jak on wyglada? <br>Dodano po 1 godzinach. 15 minutach.:<br> Przelutowanie wszystkich stykow w srebrnym przekazniku nic nie dalo, natomiast po wyjeciu kostki z napisem KPR i zmostkowaniu gniazda 30 z 87 samochod chodzi ale obrotomierz nadal nie dziala.Pytanie czy na takim zmostkowaniu mozna gdzie jechac? Czy nie popsuje czegos do reszty? w sensie gdzies jechac mysle o elektryku [zlosnikz] .

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 07, 2008 4:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie pracuje elektroniczna część dostrajania mieszanki do ideału. Podczas nieforsownej jazdy nic się stać nie powinno.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł: Pomocy
Post: pn wrz 08, 2008 9:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Ma ktos jeszcze jakies pomysly?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 6:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
U mnie niestety było inaczej. Miałem 560 SEC z 8 pinowym modułem. Auto odpalało i gasło. Mozesz spróbować podłlączyć na krutko pompe paliwa. Kable do pompy znajdują sie pod prawym fotelem z tyłu, dwa grube w takim syntetycznym oplocie, i są grubsze niż inne. Podaj na nie plus i sprawdz czy bedzie chodził, u mnie odpalał można było jeździć, pamietaj tylko żeby odłączać z nich napięcie po zgaszeniu silnika. Ale nie chodził w moim wypadku tak jak powinien, i obrotomierz nadal nie działał. Okazało sie że uszkodzony był moduł zapłonowy, po wsadzeniu nowego było wszystko super iwszystko działało, a naszukałem sie strasznie, wszystko polutowałem, wszystkie czujniki sprawdzałem, szok, może sprawdz jeszcze tylko czujnik halla czy jakoś tak, kabel idzie od modułu do tyłu silnika i tam jest wkręcony ten czujnik i przykryty taką plastikową osłonką. W każdym razie ja stawiam na MODUŁ ponieważ miałem dokładnie tak samo, ale sprawdzić inne rzeczy warto zanim zainwestuje sie grube pieniądze w moduł. Jak coś to pytaj bo temat przerobiłem bardzo dokładnie:)


Dopiero zauważyłem że odpaliłeś już na krótko pompe paliwa. Wiec jeśli nadal nie działa obrotomierz to na 99 moduł, u mnie tak było.

_________________
Teraz 126 260 SE
SEC 560
W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 10:22 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jest to prawdopodobne. Pracę pompy podtrzymuje ten sam impuls który wzbudza obrotomierz.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł: moduł?
Post: wt wrz 09, 2008 2:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Czy istnieje jakis sposob pozwalajacy jednoznacznie stwierdzic ze to modul? Przypomne tylko iz po zmostkowaniu pompy paliwa chodzi i dziala obrotomierz tylko obroty za wysokie trzyma

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł: Re: moduł?
Post: wt wrz 09, 2008 2:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
natomiast po wyjeciu kostki z napisem KPR i zmostkowaniu gniazda 30 z 87 samochod chodzi ale obrotomierz nadal nie dziala


diablos25 pisze:
Czy istnieje jakis sposob pozwalajacy jednoznacznie stwierdzic ze to modul? Przypomne tylko iz po zmostkowaniu pompy paliwa chodzi i dziala obrotomierz tylko obroty za wysokie trzyma


Skoryguj nieścisłość, to będzie można coś dalej wnioskować.


Na górę
 Tytuł: uscislam
Post: wt wrz 09, 2008 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Uscislajac [zlosnikz] .Pierwszy tekst pisany byl w niedziele a drugi dzis obydwa mowia prawde na chwile ich pisania. :evil: .Teraz obrotomierz dziala za kazdym razem po zmostkowaniu.
Ps: Czy modul mogl pojsc od mycia komory silnika karcherem?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 4:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jeśli działa obrotomierz, a nie działa pompa paliwa, to z wypowiedzi Gerriego wynika, że to nie wina modułu, bo przekaźnik pompy i obrotomierz sterowane są tym samym sygnałem.
W tym wypadku sprawdź przekaźnik pompy - może popękały ścieżki.

Druga opcja jest taka, że jak wtedy nie działał obrotomierz i pompa, to może coś było z sygnałem tachometru. A jeśli teraz zaczął działać obrotomierz to sprawdź czy pompa działa bez mostkowania. Bo jeśli zacznie działać, to wina leży po stronie sygnału z tachometru, że czasem zanika.


Na górę
 Tytuł: KTS?
Post: czw wrz 11, 2008 9:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
WItam, problem nadal trwa. Mam takie pytanie czy KTS moze cos tu pomoc?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2008 11:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pierwsza odpowiedz jaki mi sie nasuwa to nie... KTS to nie ta bajka ... chyba ze sie mydle.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł: A jednak
Post: pt wrz 19, 2008 7:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam ponownie. Okazało sie ze to jednak najgorsza z mozliwych opcji.MODUŁ ZAPŁONOWY !!!! Elektryk ma jeszcze robic tam jakies czary cos tam oszukiwac zeby chodziło.Miejmy nadzieje ze sie uda, bo moduł mam 8-pinowy :(

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 12:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gerri pisze:
Tak więc zacznij od niego. Znajdź przekaźnik, wyjmij go, a w podstawkę wsadź zworkę z drutu w otwory które na przekaźniku są oznaczone "30" oraz "87".

hmmm, a który to przekaźnik? i jak wygląda zasilanie gdy są 2 pompy?
Mam taki problem, że fahowcy spie... coś mi w elektryce i auto nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa przy ostrym przyspieszaniu (za uboga mieszanka przy ostrym kopie i czasy rzędu 15,4sek do 100km), na wolnych silnik działa dobrze (KE reguluje i sygnał z sondy L jest). Układ zapłonowy wykluczam, bo na LPG auto chodzi dobrze i ma dobre przyspieszenie... Podejżewam że albo jedna pompa nie chodzi (a druga nie daje rady z wiekiem) lub jest jakiś problem z regulatorem składu w rozdzielaczu wtrysku -czy tam sygnał sterujący powinien być identyczny do tego na złączu diagnostycznym?
Potrzebuję jednak najpierw sprawdzić czy obie pompy pracują, a pomiar zasilania na samej pompie jest utrudniony osłoną, którą jak zdejmę to już nie załozę z powodu korozji śrub (tą sprawą zajmę się puźniej)... Stąd wolałbym znaleźć kabelki do pomp gdzieś wcześniej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl