MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 07, 2008 10:19 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 10:08 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Cieszyn
Witam,
założyłem ostatnio nowe sprzęgło (tarcza, docisk i łożysko oporowe) wszystko z jednego zestawu sachs'a i pojawił się problem, mianowicie gdy wciskam pedał sprzęgła najpierw sprzęgło sie rozłącza tak jak powinno a przy samym końcu skoku pedału (około 5-8mm pedał od ogranicznika) czuć jakby coś ocierało w sprzęgle. Dodam że objaw występuje tylko przy uruchomionym silniku. Przy wciśnięciu pedału do końca czuć lekkie wibracje na pedale i słychać zgrzyty. Jak nie wciskam pedału do samej podłogi mogę normalnie zmieniać biegi czy ruszać. Dodam ze po wymianie zestawu sprzęgła pedał jest znacznie twardszy, czy to normlane? No i jak wyregulować pedał zeby pozbyć sie tych dźwięków, próbowałm zmieniać długość sprężyny powrotnej pedału sprzęgła bo jest tam nakrętka regulacyjna i to nic nie pomaga, tak samo regulacja tej śruby mimośrodowej ograniczającej skok pompki.


Ostatnio zmieniony śr wrz 10, 2008 10:09 am przez adam-charlie, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 10:09 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 12, 2008 2:46 pm
Posty: 12
Cześć!
Nikt się nie garnie i pewnie też wiele nie pomogę,bo trudno zdiagnozować na odległość ;)
Wygląda na to,że coś trze,bo"za mocno" wysuwa się siłownik. Łapa mogła się podetrzeć przy zużytym sprzęgle i teraz się lekko wygięła stąd efekt akustyczny.Mogło się też wyrobić miejsce w łapie w którym opiera się siłownik-ja tak miałem.Nie mam niestety książki i nie pamiętam,co ogranicza skok siłownika(jego budowa?) czy coś innego i to tylko kwestia regulacji.


Na górę
Post: śr wrz 10, 2008 7:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 10:08 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Cieszyn
ja książkę mam ale tam niestety niezbyt dokładnie to jest opisane, przy siłowniku przynajmniej od zewnątrz nie ma żadnej regulacji, w środku (od strony sprzęgła) widziałem tylko trzpień siłownika i nic więcej, a łapa wyglądała w porządku, ale chyba jednak będę musiał wyjąć znowu skrzynie i pooglądać dokładnie tą łapę i coś wykombinować z tym ocieraniem.
Dzięki za odpowiedź, bo już myślałem że nikt nie odpisze

_________________
Adam-Charlie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 7:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Musisz skrócić skok tłoka, albo w pompie ,albo w siłowniku, wtedy sprzęgło nie będzie tak mocno wyłączane.
Pedał będziesz mógł wciskać do końca.
Najłatwiej skrócić element z mimośrodem, przy pedale.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Korzystając z okazji chcę się zapytać,
czy dużo roboty jest z wymianą takiego zestawu jak Ty wymieniłeś?
Potrzebne są jakieś narzędzia niestandardowe (coś ponad młotek, śrubokręt, kluczy płaskich i oczkowych ;))

Mam sprzęgło LUKa i jakoś nie wiem czy dam rade sam w jeden dzień zamontować, jeden, góra dwa.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł: narzędzia
Post: czw wrz 11, 2008 8:28 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 10:08 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Cieszyn
generalnie to praca jest prosta bo jest dużo miejsca wokół skrzyni, jedyna rzecz która może stanowić problem to odczepienie wału napędowego od skrzyni bo jak te śruby są nie ruszane 100 lat to potem guma sie przykleja do zabieraków. generalnie z niestandardowych narzędzi to potrzeba klucz imbusowy 10mm, oraz imbus 6mm i albo duży klucz nastawny albo lepiej płaski 46 i 41 do popuszczenia nakrętki na wale koło łożyska miedzy dwiema częściami wału, trzeba popuścić tą nakrętkę żeby możliwe było przesuwanie pierwszej części wału na wielowypuście - inaczej nie odsuniesz wału od skrzyni żeby ją wyjąć.
Poza tym klucze 17, 19, 13, 15 i to raczej wszystko, oraz potrzebne Ci bedzie coś żeby zatkać przewód olejowy który idzie od pompki sprżęgła do cylinderka bo inaczej wycieknie tamtędy płyn hamulcowy tak że w zbiorniczku będzie poziom troche powyżej minimum. Zaopatrz się więc także i w płyn hamulcowy żeby później odpowietrzć układ (tu potrzeba klucza płaskiego 7 żeby popuścić odpowietrznik).
No i potrzeba jeszcze albo stary wałek sprzęgłowy albo są takie trzpienie ze zmiennymi elementami do kupienia do każdego rodzaju sprzęgieł coś koło 40zl to kosztuje, bo jest to potrzebne żeby założyć tarczę sprzęgła centrycznie, inaczej to metoda na oko i praktycznie niemożliwe żeby sie zgadzało, a wtedy nie można zalożyć skrzyni spowrotem.
jeśli chodzi o halasy to sie dowiedziałem ze były montowane dwa rodzaje docisków w tym modelu, jeden miał pierścień ślizgowy w miejscu gdzie dociska łożysko oporowe a drugi nie, i tu jest różnica w łożyskach oporowych, dla wersji z pierścieniem jego obudowa powinna mieć 25mm między łapą a powierzchnia łożyska która styka się z dociskiem, a w wersji bez ślizgu powinna mieć tą odległość 30mm. Czeka mnie jeszcze sprawdzenie tej teorii ale to od zaufanego mechanika co tylko stare mercedesy naprawia więc sądze że informacja jest prawdziwa.

_________________
Adam-Charlie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2008 8:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Założyłęm sprzęgło sachsa i mam ten sam problem, wiec to chyba normalne... Z tego co mówili mi to właśnie trzeba skróci skok pedału. Jeśłi ktoś mógłby podać gdzie i jak to zrobić to spróbuje...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2008 9:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nakrętkę na wale można też popuścić kluczem do rur, praktykowałem miesiąc temu [zlosnik] Dalej ten wałek, nie miałem i " na oko", jak mówisz, ustawiłem sprzęgło, że bez męczenia wlazła skrzynia idealnie, wystarczy dobre oko :) Jedyny problem jaki mnie troszkę męczył to dwie śruby mocujące skrzynię do silnika, znajdujące się na górze, kiepskie dojście i spory kołnierz sprawiają iż nie każdy klucz "19" tam wejdzie ;)

Co do docisku to faktycznie są jakby dwa rodzaje, przynajmniej oryginalny docisk w aucie, w którym wymieniałem miał pierścień, a sprzęgło z dawcy(prawie nowe) miało docisk bez pierścienia, założyłem z pierścionkiem mimo wszystko. W literaturze znowu widziałem opis zakładania takowego pierścienia na docisk, zatem może nie tyle, że inny co powinien być takowy pierścień dodatkowo zamocowany?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2008 9:34 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
JaKon pisze:
trzeba skróci skok pedału. Jeśłi ktoś mógłby podać gdzie i jak to zrobić to spróbuje...


Nie można zmniejszyć skoku pedału, można zmniejszyc ciśnienie w układzie
, poprzez skrócenie bolca, napisałem o tym wyżej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł: sukces
Post: sob wrz 13, 2008 9:35 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 10:08 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Cieszyn
Dzisiaj wyjąłem skrzynie biegów jeszcze raz i sprawdziłem łożysko oporowe, okazało się że łożysko z zestawu było w zbyt małej oprawce i przez to łapa sprzęgła dotykała do docisku, a na początku był luz między łożyskiem a dociskiem, założyłem stare łożysko po uprzednim nasmarowaniu go i jest idealnie, a nowe łożysko postaram się wymienić w sklepie. To jak będzie trzeba to go wymienię.

_________________
Adam-Charlie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl