MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 13, 2008 9:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam kolegów ! Mam takie pytanko - co steruje dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym ( jedynym elektrycznym ) w 4,2 V 8 . Ostatnio zauważyłem że po zapaleniu na zimnym silniku obroty wskakują od razu na 700-800 a jeszcze parę dni temu startował na ok 1000 i po kilkunastu sekundach schodził na 700. Dodam że zimą po zapaleniu jeszcze ,ja to nazywam ,modułował , to znaczy 1000-700-1000-700 i tak dopóki się lekko nie podgrzał póżniej już OK .Teraz ranki są chłodne i myślę że powinien tymbardziej działać.Proszę o jakieś sugestie , może ma ktoś schemacik ?!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 14, 2008 5:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sygnał o odpaleniu wtrysku rozruchowego pochodzi z czujnika temperatury (zaś wtrysk sterowany jest z kompa), ja bym zaczął od sprawdzenia styków -preparat do konserwacji elektryki...
oba czujniki są w przedniej części (rurka idąca od chłodnicy górą Cię do nich doprowadzi...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 12:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Sprawdź czy wtryskiwacz rozruchowy dostaje napięcie w momencie rozruchu (przy zimnym silniku). Dawno temu był zamieszczany wykres czasu pracy wtryskiwacza w zależności od temp. silnika - użyj szukajki.
Z tego co pamiętam przy temp po 60 stopni C wtryskiwacz wogóle się nie włącza.
Wtryskiwaczem rozruchowym steruje "przekaźnik" pompy paliwa (tzn moduł w którym są oddzielne przekaźniki sterujące pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym). Ów przekaźnik sygnał temperatury bierze ze sterownika KE, który z kolei dostaje sygnał z podwójnego czujnika temperatury umieszczonego w okolicy regulatora wolnych obrotów.

Czujniki temperatury umieszczone na obudowie termostatu są do sterowania wiatrakami i kompresora klimy, oraz dla wskaźnika temp silnika.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 10:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kit pisze:
Czujniki temperatury umieszczone na obudowie termostatu są do sterowania wiatrakami i kompresora klimy, oraz dla wskaźnika temp silnika.

przyznaję -racja [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 10:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
sprawdziłem czujniki temperatury pojedyńczy i z potrójnym wyjściem , są OK wtryskiwacz w dalszym ciągu nie pracuje ,morze KOMP, choć po jego odłączeniu (wypięciu ) brak jakiejklowiek zmiany , silnik zapala , pracuje, i nic się nie dzieje , brak widocznych zmian !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2008 10:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moim zdaniem gdyby nie pracował wtrysk rozruchowy były by duże kłopoty z odpaleniem - jeśli nie ma to pewnie on działa. Można to sprawdzić podłączając żarówkę pod jego zasilanie.
Być może sterownik KE nie ma zasilania (srebrny przekaźnik) albo występuje jakaś ina usterka w jego obrębie - na to wskazuje brak zmian w pracy silnika po odłączeniu sterownika.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2008 10:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
SREBRNY PRZEKAżNIK- nie wiem czy kolega ma na myśli ten z bezpiecznikiem który jest od ABS , czy któryś w skrzynce z bezpiecznikami, proszę o uściślenie położenia. Po podpięciu żarówki pod wtyczkę na zimnym silniku brak napięcia , przy rozruchu od kopa to nie pali ,trzeba chwilę pokręcić acz nie jest to bardzo długo. Miałem już 2- V8 i wszystkie paliły mniej więcej tak samo.

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2008 11:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
czarek12 pisze:
czy kolega ma na myśli ten z bezpiecznikiem który jest od ABS


Tak, o ten chodzi, to on odpowiada za zasilanie sterownika KE, sterownika wolnych obrotów i ABS. Jest przy podszybiu. Warto go sprawdzić.
Co do wtryskiwacza rozruchowego. Można by wyjąć przekaźnik pompy paliwa (obok srebrnego przekaźnika) i sprawdzić czy przy włączonym zapłonie jest napięcie na pinie 9 kostki (na przekaźniku oznaczony jako 15). Jeśli jest napięcie to ten pin 9 zmostkować na chwilę z pinem 4 (na przekaźniku 87V) powinno być słychać jak otwiera się wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli tak będzie to najprawdopodobniej będzie uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2008 9:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Na razie bardzo dziękuję , jak sprawdzę te przekażniki to odpiszę !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 8:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Serdeczne dzięki wszystkim . Wszystkiemu winien faktycznie srebrny przekażnik, wyciągłem na szrocie ze 124 nawet symbol mi się trafił ten sam i wszystko gra , tz. napięcie we wtyczce się pokazało ,no i wtryskiwacz się włącza bo silnik lepiej startuje. TEMAT ZAMKNIęTY

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl