MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 18, 2008 9:39 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 24, 2005 11:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Witam
Czy ktos mnie oswieci w jakich rocznikach i jakie pojemnosci w 190tkach i 124 wystepowaly wielopunktowe wtryski z pelna elektronika,..bez sterowania mechanicznego? Ewentualnie interesuja mnie silniki gaznikowe.

Oczywiscie po to,zeby zalozyc LPG , bo na benzynach i LPG sie "znam" a na dieslach niebardzo,...zreszta cenowo w tym momencie jak sie przygladalem,to diesla ladnego cieeeezko trafic,a benzyny bywaja ladne (i z automatem :) ).

Pozdrawiam

_________________
Jarek - Szczecin
MB W201 2.0 Pierburg 2EE automatic
VOLVO 745 B230F automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 9:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
W w201 nie występowały silniki z wtryskiem elektronicznym. Możesz trafić 2.0 na gaźniku, ale to będzie auto z lat '80.
W w124 też się zdarzają 2.0 na gaźniku, ale to tylko w pierwszej serii, z początku produkcji. Za to są silniki z wtryskiem elektronicznym, ale musisz szukać już klasy E, czyli od połowy 1993 do 1995/1996( zdarzają się nie E klasy z tymi silnikami, końcówka II serii w124 ). Silniki to 2.0, 2.2, 2.8, 3,2.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 10:19 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 24, 2005 11:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
azamat pisze:
W w201 nie występowały silniki z wtryskiem elektronicznym. Możesz trafić 2.0 na gaźniku, ale to będzie auto z lat '80.
W w124 też się zdarzają 2.0 na gaźniku, ale to tylko w pierwszej serii, z początku produkcji. Za to są silniki z wtryskiem elektronicznym, ale musisz szukać już klasy E, czyli od połowy 1993 do 1995/1996( zdarzają się nie E klasy z tymi silnikami, końcówka II serii w124 ). Silniki to 2.0, 2.2, 2.8, 3,2.


A jakies konkretne roczniki tych gaznikowych? Da rady tym jezdzic? jak z dostepnoscia czesci do tych silnikow? W ladnym stanie gaznikowiec z automatem moglby byc:) Tylko podejzewam,ze takiego to ciezko trafic:)

_________________
Jarek - Szczecin

MB W201 2.0 Pierburg 2EE automatic

VOLVO 745 B230F automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 10:41 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
azamat pisze:
Możesz trafić 2.0 na gaźniku, ale to będzie auto z lat '80.


I tak i nie.

Silnik M102.924 z gaźnikiem wsadzali do 190tki do roku '90, a niektóre źródła podają, że nawet do '91. Są więc conajmniej 2 lata produkcyjne wersji po zmianach w '89, czyli przyzwoicie dziś wyglądających i nie do odróżnienia z zewnątrz od ostatnich roczników z silnikami na wtrysku.

Takie auto łatwo poznać po okrągłej obudowie filtra powierza i bardzo małej, kwadratowej (a nie prostokątnej) chłodnicy obudowanej po obu bokach wypełnieniami z plastyku.

Kilka miesięcy temu jeden z kolegów chyba z Wielkopolski ogłaszał zamiar sprzedaży takiego auta i to porządnie wyglądającego.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 11:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 24, 2005 11:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
(me: how) pisze:
azamat pisze:
Możesz trafić 2.0 na gaźniku, ale to będzie auto z lat '80.


I tak i nie.

Silnik M102.924 z gaźnikiem wsadzali do 190tki do roku '90, a niektóre źródła podają, że nawet do '91. Są więc conajmniej 2 lata produkcyjne wersji po zmianach w '89, czyli przyzwoicie dziś wyglądających i nie do odróżnienia z zewnątrz od ostatnich roczników z silnikami na wtrysku.

Takie auto łatwo poznać po okrągłej obudowie filtra powierza i bardzo małej, kwadratowej (a nie prostokątnej) chłodnicy obudowanej po obu bokach wypełnieniami z plastyku.

Kilka miesięcy temu jeden z kolegów chyba z Wielkopolski ogłaszał zamiar sprzedaży takiego auta i to porządnie wyglądającego.


e...no to byloby cos. Chetnie bym taka zakupil,..ladna gaznikowa 190tke,..a jakby to byl jescze automat,to juz w ogole pelnia szczescia:)

_________________
Jarek - Szczecin

MB W201 2.0 Pierburg 2EE automatic

VOLVO 745 B230F automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 12:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A może warto jednak w celach spokoju duszy, sumienia i w sumie niezbyt wielkiej różnicy w kosztach pozostawić benzynkę? Spalanie jakie ja osiągam z silnikiem 2.6 z automatem nie jest chyba przerażające?
Znalezienie ładnego silnika z gaźnikiem... jak dotąd widziałem jeden i to z początku produkcji - a 190 naoglądałem się sporo.

Jak się uprzesz to założysz LPG do KE i będzie chodziło dobrze (stop-KE, stabilizator jałowych, kompensacja) ale... strzał jest zawsze tylko kwestią czasu. Wtedy koszty i kłopoty - oby nie w polu w zimę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 12:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 24, 2005 11:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
ukaniu pisze:
A może warto jednak w celach spokoju duszy, sumienia i w sumie niezbyt wielkiej różnicy w kosztach pozostawić benzynkę? Spalanie jakie ja osiągam z silnikiem 2.6 z automatem nie jest chyba przerażające?
Znalezienie ładnego silnika z gaźnikiem... jak dotąd widziałem jeden i to z początku produkcji - a 190 naoglądałem się sporo.

Jak się uprzesz to założysz LPG do KE i będzie chodziło dobrze (stop-KE, stabilizator jałowych, kompensacja) ale... strzał jest zawsze tylko kwestią czasu. Wtedy koszty i kłopoty - oby nie w polu w zimę.


Roznica w kosztach ogromna,.praktycznie polowe! mam 9 auto z gazem i to paliwo mi odpowiada:) A dobra instalacja nie sprawia problemow. KE na LPG nie chce i nawet o tym nie bede myslal:) Jazda na samej benzynie nie dla mnie :) Dlatego najchetniej zagazowalbym jakies gaznik albo lepiej fullelectronic wielopunkt. Wtedy strzalow nie ma:) a nawet jesli,to nic sie nie stanie,tak jak w KE.

Ile CI pali ten 2,6 ?? i jakie miasto? :)

_________________
Jarek - Szczecin

MB W201 2.0 Pierburg 2EE automatic

VOLVO 745 B230F automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 1:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pali dokłądnie tyle co w podpisie :-), miasto Warszawa. Wcześniej jeździł na LPG i palił ok 16-19 Układ dobrze zestrojony, jednak tak aby nigdy nie nastąpiło zubożenie powodujące strzał (zawsze ten dreszczyk emocji przy gwałtownym wciśnięciu do deski pozostawał). Ze strzałami problemu nie miałem ale nie po to kupiłem 2.6 aby sobie ograniczać przyjemność :-) i w końcu zrezygnowałem. Szybka kalkulacja kosztów poazała, że nie taki diabeł straszny.
Jeśli kupisz 124 z silnikiem wtryskowym M111 czy M104 2.8 lub 3.2 to wtryskowy gaz będzie jeździł OK - o 190 z gaźnikiem raczej zapomnij, chyba że przez przypadek trafisz coś co nadaje się do czegoś więcej niż transport ziemniaków.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 6:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
(me: how) pisze:
Kilka miesięcy temu jeden z kolegów chyba z Wielkopolski ogłaszał zamiar sprzedaży takiego auta i to porządnie wyglądającego.


A dziekuje za komplementy dla mojej gwiazdy [oczko]
Faktycznie posiadam takową i jest na sprzedaż (za odpowiednią cene oczywiscie [zlosnik] )

Tutaj zdjecie pogladowe jak wyglada ten caly Pierburg. Wbrew pozorom spalanie jest calkiem normlane (moje auto ma automatyczna skrzynie wiec pewnie mozna z tego cos urwac) w miescie autko pali mi do 11l a na trasie nawet 7,5l/100km (ostatnio jak wracalem z XIII zlotu)

Obrazek

ukaniu pisze:
o 190 z gaźnikiem raczej zapomnij, chyba że przez przypadek trafisz coś co nadaje się do czegoś więcej niż transport ziemniaków


no i to mnie zabolalo [zlosnik] [zlosnik]
wczoraj sam z ciekawosci zabralem sie za szeroką listwe i oto efekt :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ani grama rudej (te rozne "rude" punkty to jakies woski i kleje) jedynie przy otworach na lewarki jest nalot. I niech mi jeszcze ktos powie ze pod szeroka listwa auto gnije :evil:

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 6:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moja wypowiedź Ixes nie tyczy się Twojej zacnej 190. Tylko statystyki - z powodu ekologii w DE takie 190 nie stanowiły znaczącego % sprzedawanych aut a więc i u nas nie ma ich za wiele a jak są to z samego początku produkji.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 6:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Spoko rozumiem, chcialem tylko obalić mit o gnijacej szerokiej listwie... bez urazy [oczko]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 8:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
W przeciwienstwie do kobiety, auto jak jest pukniete to gnije, a jak nie to nie.
Nie sciagalem w mojej Laluni listew, ale spodziewam sie takiego samego widoku jak powyzej.
Moj 2,6 automat w budzie W124 palil mi w miescie okolo 14 litrow benzyny, w tej chwili na gazie wychodzi mi jakies 15 do 16, raczej nie wiecej, wiec oszczednosc jednak jakas tam jest.. Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl