MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo mnie ciekawi IGS w V8. Kusi mnie troche założenie czegoś takiego do siebie. Zapodaj jakieś fotki i gdzie to robiłeś i oczywiście koszt.

P.S.Pozdro dla własciciela V8..nie ma to jak pomruk lwicy:)


Sorki zauważyłem że już podałeś warsztat.

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 06, 2006 8:02 pm
Posty: 100
witam.

odświeżam troszke temat. Jak myślicie ile by mnie kosztowało zmiana gazu II gen na IGSa? bo butla zostaje ta sama, wielzoawór też? i kilka inny pierdółek też może zostac chyba nie? ile by mogła kosztowac taka zamiana??

pozdrawiam

_________________
Mercedes 126 BEZ LPG KUPIĘ

Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 10:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
podczepiam sie na przyczepke pod Zielony_2 ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Wyjsciowa cena całości do 6 cyl. to ok. 3800.
Myśle, że ceny zejdziesz najwyżej o wartość zbiornika.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 10:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a czym sie jeszcze oprocz parownika rozni ?? tak zeby wyliczyc i dodać ;)
bo robiż przerzutkę za 3400zł to chyba nie opyla sie zabardzo.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 12:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ALPAq pisze:
a czym sie jeszcze oprocz parownika rozni ?? tak zeby wyliczyc i dodać ;)


Może tak - wspólny może być zbiornik i przewod gazowy.

IGS z grubsza to sterownik gazowy z mapami wtrysków, dwa krokowce(jeden do wolnych), osmiorniczka do rozdzielenia gazu na poszczegolne cylindry, dyszki i parownik

Wystarczy wpisac "IGSystem" w googlu, jest tego dużo...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 6:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szanowni czy to prawda, że w IGS'ie przy KE-jet jest problem przy klimie -jakoby igs nie pozwalał na sterowanie sygnałem od klimy w celu podania większej ilości paliwa co by obroty nie spadły?
Czy to prawda że IGS jest jedynie sterowany lambdą?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 05, 2008 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
Szanowni czy to prawda, że w IGS'ie przy KE-jet jest problem przy klimie -jakoby igs nie pozwalał na sterowanie sygnałem od klimy w celu podania większej ilości paliwa co by obroty nie spadły?

Nie

Nie musi mieć sygnału o włączonej klimie.
Sterownik gazowy podaje tyle gazu ile ma wpisane w mape wtrysków, która jest funkcją od obrotów i obciążenia.

Cytuj:
Czy to prawda że IGS jest jedynie sterowany lambdą?


Nie, patrzy niżej

opis igsystem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 18, 2008 11:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zegarek pisze:
Sterownik gazowy podaje tyle gazu ile ma wpisane w mape wtrysków, która jest funkcją od obrotów i obciążenia.

dobrze, rozumiem, ale co z wolnymi obrotami, gdy silnik obciążamy klimą i skręconymi na max kołami?
Zegarek -jesteś z W-Wy, masz 500SE w IGS? Może moglibyśmy się spotkać?
Może Ktoś z szanownych z niedaleka ma taki motor w IGS'ie?
Czy Ktoś mógłby wyłuszczyć zasadę działania stopKE? Czy to tylko sygnał dla regulatora aby odciąć paliwo czy coś więcej?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 19, 2008 12:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
zegarek pisze:
Sterownik gazowy podaje tyle gazu ile ma wpisane w mape wtrysków, która jest funkcją od obrotów i obciążenia.

dobrze, rozumiem, ale co z wolnymi obrotami, gdy silnik obciążamy klimą i skręconymi na max kołami?


Mape też masz w zakresie wolnych obrotów.
Na skręcanych kołach właśnie dostrajałem sobie sam.
Prócz tego, montuje się regulator minimum, który nie pozwala obrotom spaść poniżej ustalonego minimum.

Cytuj:
Zegarek -jesteś z W-Wy, masz 500SE w IGS? Może moglibyśmy się spotkać?


Bardzo chętnie, ale IGS miałem w mojej ex 300ce m103.

Cytuj:
Czy Ktoś mógłby wyłuszczyć zasadę działania stopKE?
Czy to tylko sygnał dla regulatora aby odciąć paliwo czy coś
więcej?


Była dyskusja na temat stop-ke na forum. Ogólnie, to tak jak piszesz, z tym, że nie odcina paliwa, a zmniejsza ciśnienie, więc paliwo sobie krąży cały czas w układzie, nie wydostając się przez wtryskiwacze.


Na górę
 Tytuł: IGS 230CE
Post: pn lip 21, 2008 9:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Mam pytanko o IGSa Landi w 230CE, mianowicie na gazie silnik rozkreca sie tylko do 2,5 tys. obr. Na kompie po podlaczeniu przez klucz igs bledow nie stwierdzono :o
Silniczki krokowe dobre, jeden nowy, zamieniałem je miejscami (przekrecajac glowiczki) i nic, bez zmian, na wolnych obrotach jak da sie w pedal to czasem wejdzie na wyzsze obroty na chwile, ale w czasie jazdy lipa... Na benzynie chodzi bez uwag, parownik regenerowany, filtr gazu ok., układ szczelny...Jakies sugestie? Moze byc walniety ten element w ktory wkreca sie silniczki krokowe (widac na ostatnim zdjeciu)?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 11:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Dziwne, masz coś pewnie fizycznie rypnięte, chyba, że masz ustawione odcięcie gazu na 2500. Mogę polecić Ci warsztat na słomianej 14 w Warszawie, gdzie montują IGS'y. Doprowadziliby to do ładu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 12:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Odciecie gazu bylo ostatnio ustawione na ok. 5600-5700, slyszalem o tym zakladzie na jelonkach, bedzie trzeba jednak pewnie qpetke tam podprowadzic...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 21, 2008 4:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Ponawiam pytanie, czy Ktoś ma IGS w V8? Pytam, bo nie widziałem IGS'a dla 8 garów, z reguły zakładają 2x4cyl i potem bywa rożnie z zestrojeniem tych połówek...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 21, 2008 8:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Sterownik IGS'a obsługuje 8 cylindrów, więc nie sądzę, żeby to stanowiło jakieś utrudnienie w strojeniu w stosunku do 6-ciu.
W mapach ustawia się ilość gazu w zależności od obciążenia i obrotów. A czy to pójdzie na 6 czy 8 garów to bez różnicy. Imho sterownikowi podaje się czy 6 czy 8 garów tylko po to, żeby dobrze wyliczał obroty.

Imho czy to się puści przez pajączka z ośmioma wyjściami czy dwa razy po cztery, to też nie ma zbytnio znaczenia.

Co do fizycznej implementacji, to jak jesteś zainteresowany, to zadzwoń na Słomianą, to Ci powiedzą jak to robią. Wiem, że dla 560 zalecają wstawienie dwóch parowników.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl