superbzorr pisze:
A jakie silniki diesla są dostępne w G klasie i jaka skrzynia biegów-automat czy manual lepszy..?
Dostępna jest w zasadzie ta sama gama silników, co w liniach osobówek, tyle że są nieco rozprężone, mają większe miski olejowe itp. Do najpopularniejszych należą GE230, GE280, GD290, GD290TD, GD300, G300TD. Odradzane są 400CDI - głównie ze względu na wybuchające (zresztą nie tylko w G) skrzynie biegów oraz niską odporność na zasyfione paliwo. G wyposażane były zarówno w skrzynie automatyczne, jak i manualne, przy czym wraz z wprowadzeniem W463 wstawia się do nich głównie ASB. W terenie ASB jest fajna, bo silnik nie zgaśnie Ci w jakimś niepewnym i trudnym miejscu w momencie, w którym byś tego naprawdę nie chciał. Modele CDi to już dużo elektroniki w parze z bardzo dobrym wyposażeniem. Kupując G300TD znalazłem kompromis: nie za dużo elektoniki (raczej więcej elektryki) i stary sprawdzony układ zasilania. Jak trzeba, to i na zmielonej szmacie pojedzie
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)