MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 1:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 7:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
darus pisze:
A czy czasem 80Km nie ma jeszcze mokrego filtra powietrza, bo wydaje mi sie, że ma?


A mnie się wydaje, że 300-ka nigdy nie miała, tak samo jak nigdy nie miała palenia i gaszenia "z hebla" (na pewno nie miała w W123, w W115114 nie dam sobie uciąć ręki ani innej części ciała, ale chyba też nie).

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 7:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ogólnie mokry był, ale w 115, swoją drogą słyszałem iż mokre filtry były montowane nawet później, ale na "zapylone" rynki :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 7:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Xytras pisze:
Ogólnie mokry był, ale w 115, swoją drogą słyszałem iż mokre filtry były montowane nawet później, ale na "zapylone" rynki :roll:

OK, zweryfikowałem swoją wiedzę oprzy pomocy googla ;) faktycznie w W115 był mokry filtr.
Czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć, czy w W115 silnik OM617 był zapalany i gaszony "heblem" czy kluczykiem?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 8:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Kluczem, z tego co mi wiadomo.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2008 6:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pompa to sie zgadza, zawsze w 300-setce, była z gaszakiem podcisnieniowym, ale filtr, właśnie nie byłem pewien czy w W123 pozostał mokry jak w 115.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2008 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
To fakt ze moja pompa jest gaszona jakos podcisnieniem - walcze z centralnym zamkiem i poodpianlem wszystko i jak zapalilem motor to nie dalo sie go wylaczyc, podnioslem maske i zatkalem palcem rurke co idzie od vakupompy i wkoncu "zdechl" = W sumie to sam tez jestem ciekaw jak to ustrojstwo dziala. A co do Postu to rozumiem ze pompa ktora mam u siebie jest od 88 konnej wersji tak??

P.S. |Co to jest MOKRY FILTR??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2008 10:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mokry filtr, znaczy wkład jest kąpany w oleju ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 07, 2008 11:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Łooohooo kąpany w oleju?? Kurcze ale po co takie coś było/jest?? Czy wkład jest ZALANY olejem czy jak??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 12:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
witam w temacie,
taki filtr w swojej komorze ma olej i jest on nim cały zwilżony, po to żeby pyłki i drobne śmieci "przyklejały" się nie były przepuszczane przez filtr. Moim zdaniem rozwiązanie to jest bardzo proste i logiczne. Często wkładów takich nie trzeba nawet wymienić, wystarczy go wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej i zwilżyć w świeżym oleju, ale to już w zależności o zaleceń producenta. Mam nadzieje, że wyraziłem się zrozumiale i niczego nie pomyliłem. pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 6:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Czas mija szybko, kilometry uciekają a ja dalej nie wiem ile koni ma mój motor. Podobno takie same motory ja ja mam były montowane w jakichś dostawczakach ale sam już nie wiem ile w tym prawdy.

Oglądałem dziś na szrocie niedaleko oslo beczke 300d i miała trochę inną pompę wtryskową. Nie było jednego elementu który u mnie jest. Element do którego wchodzą/wychodzą rurki o vacu. Dalej nie wiem co to za ustrojstwo na mojej pompie siedzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
bobasspr pisze:
Witam. Jak w temacie - jak rozpoznac czy moj motorek ma 88 koni czy 80??


Masz cienkie swiece zarowe- 88 KM <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
darus pisze:
A czy czasem 80Km nie ma jeszcze mokrego filtra powietrza, bo wydaje mi sie, że ma?


W123 300D miała zawsze suchy filtr powietrza.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl