MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 3:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 09, 2008 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Podobnie jak post wczesniej - Jaki Olej do wspomagania układu kierowniczego?? Obecnie mam CZARNY płyn ( nie wiem czy ktoś tam wcześniej kawy nalał czy towotu napchał ale muszę to wymienić.

JAK ZLAĆ STARY PŁYN??

TU TAK SAMO CENA PŁYNU NIE GRA ROLI - NIE JESTEM MILIONEREM ALE NIE STAĆ MNIE NA TO ŻEBY KUPOWAĆ TANDETĘ I WYMIENIAĆ DWA RAZY.

Proszę o rozsądne opinie co i ile wlać. Dzięki wielkie. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 11:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam, olej do układu wspomagania to ATF taki jak w skrzyniach automatycznych, ma on charakterystyczny słodko-kwaśno-słony zapach. W linku podaje przykładowy, niemiecki. W żadnym wypadku nie jest to reklama, a przykładowa aukcja. Aby zlać stary płyn odkręć przewód ciśnieniowy bodajże płaska 19 to zrobisz, najlepiej przy przekładni, idąc od pompy dwa przewody odkręć ten przy mechanizmie kierowniczym. Na początku odkręć korek wlewowy do zbiornika/pompy, będziesz miał na bieżąco podgląd poziomu. Olej z pompy/zbiornika ścieknie samoczynnie, natomiast z przekładni na zgaszonym silniku(żeby pompa nie pracowała "na sucho" trzeba pokręcić kierownicą wtedy ciśnienie go wypchnie. Nie wiem czy jest to w pełni profesjonalna metoda, czy istnieje korek spustowy, w każdym bądź razie ja tak to zrobiłem i było dobrze. Jeśli ktoś wie niech się udzieli... [zlosnikz] Jak zobaczysz, że już płyn się nie sączy skręć ponownie układ i wlej nowy płyn, jeśli będzie poziom zapal silnik aby pompa "przegoniła" olej po całym układzie, czyli w celu odpowietrzenia. Braki uzupełnić, po pewnym czasie skontrolować.

a i na przyszłość radzę szukać na forum, bo temat ten z pewnością był już poruszany, pozdrawiam

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 11:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
dobry i tani jest ATF Mobil1 -czerwony olej (do wspomagania i automatu -ok 25zł/l), pamiętaj że do pompy wspomagania jest filtr, który tez powinno się wymienić. Sposób wymiany był opisywany wielokrotnie... Ja kupowałem więcej oleju aby przepłukać układ, bo też u mnie Ktoś zalał ten układ jakimś zwykłym olejem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 12:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Odpowietrza się układ, kręcąc kierownicą w obie strony do oporu. Czarny, czy niepewny olej trzeba zlać i tak, jak radzi Kolega Janfocus przepłukać świeżym olejem. Nie musi być drogi, ale musi być ATF. Przekładnia kierownicza ma korek spustowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
A czy moge wlac to samo co wlalem do skrzyni?? Olej ATF MaxLife Over 100.000 km, Semisyntetic?? Jezeli tak to czy nic sie nei stanie a jezeli nie to dlaczego nie?? Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 2:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Możesz. ASB i wspomaganie to hydraulika .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 2:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Tak, zgadza się, są to układy hydrauliczne ale obiło mi si eo uszy że sa inne cisnienia pracy ASB i WK. Toteż różnia sie "temperatury" oleju nie wiem na ile to są prawdziwe informacje ale wole się upewnić.

SZKODA MI POPROSTU I NIE CHCĘ ZAMORDOWAĆ "DZIADKA". Dobrze mi sie jeżdzi moja Gwiazdką i chce dla "niej" jak najlepiej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 21, 2008 2:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak,ale atf do ASB wytrzyma sporo więcej niż oferuje mu wspomaganie. [cool]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl