MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 08, 2008 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Witam

Mercedes W201 190 91r.

Woda dostaje sie do bagaznika...

Czasami po otwarciu bagażnika, z klapy w dół prosto do wnętrza bagaznika zlewa sie z pól litra wody :o :o :o

Teraz pytanie jak sie ona dostaje?
Są właściwie dwie drogi, albo zza szyby, albo od tylnego zderzaka (od dołu) że niby by sie sam zachlapywał... ale coś nie wydaje mi sie bo woda ktora sie zlewa jest czysta.

Czyli co? Uszczelka bagażnika od strony szyby nie przylega?
Można kupić taką nową, czy dopasowuje sie jakąs uniwersalna?

P.S Pytanie 2 dla ambitnych ;-)


Ponieważ Mercedesik jest poniekad bajerancko wyposażony (jak każdy) pod kątem "świecidełek", a chodzi mi między innymi o czujnik poziomu płynu spryskiwaczy i płynu chłodzącego.

teraz 2 pytania.
Czy te czujniki mają po tylu latach prawo dzialać?
Oczywiście na desce sie nic nie świeci.

Jeśli chodzi o zbiornik płynu do spryskiwaczy sprawa jest prosta - jeden drucik sie urwał od czujnika. Można przylutować

Z czujnikiem płynu cieczy chłodzącej jest wiekszy problem, bo czujnik jaki jest sami wiecie. Teraz pytanie co zrobić żeby go zreanimowac?
Wykręca sie go jakoś, przeczyszcza?
Może warto wstawić nowy?

Jeszcze jedno pytanie, te kontrolki sie wyświetlają tylko przy zaplonie na zgaszonym silniku, czy w czasie jazdy na przykład tez?


edit. jak w ogóle sprawdzić czy cala instalacja działa? innymi słowy czy po wymianie czujnikow nie okaze sie ze np żarówki w desce nie działają, albo gdzies na kablach..

można jakoś wywołać te sygnały?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 7:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kontrolki świecą się wszystkie po przekręceniu kluczyka (uruchomienie kontrolek następuje przez instalację alternatora) i potem podczas pracy silnika jeśli sygnalizują błąd.
Czujnik cieczy chłodzącej kosztuje koło 20zł, wymienia się na nowy bo gnije.
Woda w klapie dostaje się najczęściej dziurą zamka. Jak nie jest drozny odpływ to stoi w klapie. Po lewej na dole jest otwor - wyjmij gumowy korek albo zrób w nim dziurkę

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 7:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
No więc te kontrolki nie świecą sie po przekręceniu kluczyka.
Okey a jak sie ten czujnik wyciąga?

I gdzie po lewej na dole jest ten korek?
na dole czego?

Soryy ale nie mam mozliwosci teraz podejśc do auta a jak znam życie jak bede przy aucie to nie bede mogl znalezc tego korka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Znaczy, że są spalone żaróweczki - trzeba wyjąć licznik i wymienić.
Czujnik - trzeba wyjąć metalowy cybant zabezpieczający - delikatnie aby nie połamać zbiornika i powinien wyjść czujnik z uszczelkami.

W klapie na dole pod zamkiem po lewej stronie, po drugiej stronie jak jest ta plastikowa listwa. Widać to z wierzchu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 11, 2008 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Jednak sie świecą kontrolki przy zapłonie. Czyli teoretycznie jak wstawie nowe czujniki bedzie cacy?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 12:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 09, 2006 6:37 pm
Posty: 41
Witam. Nie tworzac nowego tematu, napisze tutaj. W124, 250D. Problem jest taki, ze w bagazniku sa niewielkie ilosci wody. Ogladalem co sie da w bagazniku, uszczelki itp. Nic nie znalazlem. Dodam, ze woda jest w kole zapasowym i tak jakby pod zamkiem tylnym (uszczelke wymienilem). Mozna tez troszke wody zobaczyc w tylnych kloszach od swiatel. Dodam, ze nie sa to znacze ilosci wody, ale mimo wszystko denerwuje to. Co byscie doradzili sprawdzic, bo juz naprawde nie mam pojecia skad ta woda? Moze jakies przelewy czy cos takiego jest zapchane?;/

_________________
MB W124 250D ,91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 1:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
1. lampy muszą mieć jakąś nieszczelność ;)
2. ja mam dziurkę w gumorym korku zatykającym właśnie w przedziale kołą zapasowego i przez niego mi sie dostaje troch wody w to miejsce ( + mam w jednym miejscu pękniętą uszczelkę bagaźnika.. jak leci woda pod cisnieniem to tam się też wciska). Mam nadzieje, że to coś pomoże.
Czujnik od płynu chłodniczego też niedawno wymieniałem ;) bo pokazywał jakieś bzdury. Zapodałem używkę, która kosztowała mnie 0zł i jest teraz pięknie. Procedura wygląda dokładnie tak jak pisze Ukaniu.
pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 2:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 09, 2006 6:37 pm
Posty: 41
ukaniu pisze:
Woda w klapie dostaje się najczęściej dziurą zamka. Jak nie jest drozny odpływ to stoi w klapie. Po lewej na dole jest otwor - wyjmij gumowy korek albo zrób w nim dziurkę

Uszczelke w zamku wymienilem to zobacze jak to bedzie wygladac po obfitych opadach. Natomiast nadal nie wiem gdzie jest ten gumowy korek? Chodzi o ten korek w kole zapasowym?
BrunoGiamatti pisze:
1. lampy muszą mieć jakąś nieszczelność

Sprawdzalem lampy, wyjmowalem uszczelki i tutaj jest wszystko ok
BrunoGiamatti pisze:
2. ja mam dziurkę w gumorym korku zatykającym właśnie w przedziale kołą zapasowego i przez niego mi sie dostaje troch wody w to miejsce

Czyli co przez ten korek w kole zapasowym moze woda sie dostawac? Przeciez on jest chyba po to, zeby tamtedy odplywala ewentualnie zgromadzona woda w kole?

_________________
MB W124 250D ,91r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl