MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Xytras pisze:
... ale chyba zmienię w tej kwestii mechanika...


Możliwe, że to dobry pomysł. Poszukaj dobrego mechanika od Diesli lub mechanika zajmującego się tylko układami wtryskowymi.

Xytras pisze:
Kolejny objaw, auto po kilku dniach ma problem z zapalaniem i gaśnie, ewidentnie łapie gdzieś te powietrze [totalszok]


Jak pisałem Ci wcześniej układ zasilania musi być szczelny. Pompa nie może dostawać lewego powietrza.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 1:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Wiesz co ja olałem temat tego wężyka bo mi ktoś powiedział, że to jest powrót i tam może być powietrze, ale wiadomo skoro jest powietrze to skądś się musi brać.

Dzisiaj po 3 dniach ojciec odpalił, a ja patrzałem. Ten wężyk co jest na filmiku idzie od dołu od takiego czegoś z napisem bosch(to jest pompa paliwowa?) i przy odpalaniu poleciało z tego kilka konkretnych bąbli powietrza i lekko zatrzepało silnikiem jak wleciało do filtra.

Nie mniej jednak jak najszybciej odstawiam auto to pewnego mercedesiarza i myślę iż on zamknie kwestię lewego powietrza, mam nadzieję iż problemy ustaną :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 2:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Xytras pisze:
Wiesz co ja olałem temat tego wężyka bo mi ktoś powiedział, że to jest powrót i tam może być powietrze, ale wiadomo skoro jest powietrze to skądś się musi brać.


Trochę słabe są te fotki, ale myślę że powrót masz tam gdzie zaznaczyłem żółtą strzałką. Na tym wężyku masz chyba zawór zwrotny powrotu paliwa (niebieska strzałka). Zawór ten stosuje się zwykle w przypadku zastosowania zaworu (immobilizera) odcinającego paliwo. Nie ma wpływu na zapowietrzanie się pompy.

Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 8:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 11, 2006 1:37 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Lubelskie
Witam i temat sie urwal???? zero odpowiedzi jak sie potoczyly dalsze losy a mam identyczny problem teraz tyle ze w silniku 2,5 20v ale wezyk ten sam i powietrze leje na oringach ale to sie juz lada dzien wymieni ale skad to powietrze i pozapaleniu po jakims czasie potrafi zgasnac jak cieply to juz nie
Pozdrawiam

_________________
MB 124 300D Automat, ASD, Webasto itd... :-)Sprzedany
MB 124 250D Automat, klima ...... :)
Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 9:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Cóż mogę powiedzieć, aktualnie mam wszystko uszczelnione i ni grama powietrza. Ogólnie miałem mocno namieszane, bo ktoś już w rajchu powsadzał jakieś zaworki zwrotne i inne badziewia, a powietrze chyba jakimś cudem się dostawało w podgrzewaczu(naprawiony).
Problem o którym mowa jednak nie zaniknął, okazuje się iż problemem jest przekaźnik ELR/ARA, miałem sytuacje jak przepalił się bezpiecznik za akumulatorem i wtedy silnik wzorowo wchodził na obroty, po wsadzeniu bezpiecznika i tym samym uruchomienia regulacji wolnych obrotów problem znowu się pojawił. Mechanik mi mówił że to tak ma być, ale szczerze w to nie wierze, oglądałem np. filmiki na youtubie i jakoś tam te silniki pracowały normalniej. Jednak póki co nie znalazłem używanego przekaźnika, ew. przy okazji jakiejś wizyty u elektryka dam mu to do sprawdzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 7:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 11, 2006 1:37 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Lubelskie
dzieki wielkie u mnie pewnie tylko uszczelnienie bo podejrzewam ze gasnie wlasnie z nadmiaru powietrza - braku paliwa. Na obroty normalnie sie wkreca, no nic za 2-3 powinno nastapic uszczelnienei to dam znac co i jak.
Pozdrawiam,

_________________
MB 124 300D Automat, ASD, Webasto itd... :-)Sprzedany

MB 124 250D Automat, klima ...... :)

Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
beet pisze:

Tu masz dwa rysunki z EPC, nie wiem tylko, czy masz pompe z zaworem odcinajacym czy bez, sam musisz sprawdzic ;)

Obrazek

Obrazek



Czym właściwie różnią się dwa powyższe układy? Ten na pierwszym rysunku ma zawór na górze filtra, który odcina dopływ paliwa. Czy są to układy zasilania różnych modeli silnika czy innych roczników? Jeśli tak, to który był wcześniej?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 9:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Xytras pisze:
Ktoś mi gdzieś napisał, że to powrót i nie ma znaczenia, to jak to jest wreszcie ?

Druga sprawa to niby było wymieniane, ale chyba zmienię w tej kwestii mechanika...


Kolejny objaw, auto po kilku dniach ma problem z zapalaniem i gaśnie, ewidentnie łapie gdzieś te powietrze [totalszok]


Dokladnie od jakiegos czasu mam podobny problem.zasiegnalem jezyka na Benz world forum i bede wymienial oringi jeszcze na zaworze odcinajacym.A zeby uniknac takich niedogodnosci przed naprawa polecono stawiac auto dziobem w dol co by na postoju tworzylo sie cisnienie wtedy moze nie wystepowac.jak bedziesz cos wiecej wiedzial daj znac.ja teraz czekam na kolejny wezyk i oring do zaworu .zobaczymy czy przyniesie to efekt. a i musze sprawdzic weze bezposrednio wychodzace z baku ...

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja generalnie mam teraz spokój, czyszczone było sito w baku, wymieniane różne oringi, ale ostatnio zauważyłem iż troszkę powietrza jednak dalej się pojawia, póki co nie ma problemu z zapalanie po postoju, ale będę chyba dalej szukał bo mi to spokoju nie daje...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 1:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Xytras pisze:
Ja generalnie mam teraz spokój, czyszczone było sito w baku, wymieniane różne oringi, ale ostatnio zauważyłem iż troszkę powietrza jednak dalej się pojawia, póki co nie ma problemu z zapalanie po postoju, ale będę chyba dalej szukał bo mi to spokoju nie daje...

Mam dokładnie ten sam problem... Wymieniłem oringi, wyczyściłem filtry (ten w baku również) i był spokój na kilka dni. Wczoraj zauważyłem nowe bąbelki. Wydaje mi się, że pojawiają się przy tym małym filterku obok filtra głównego. Dziś zamówiłem ten filterek nowy oraz oring naokoło tego filtra. Zobaczę czy to coś pomoże. Generalnie nie miałem kłopotów z odpalaniem, ale po postoju pojawia się sporo powietrza w przewodach i to mnie męczy. Również podczas pracy silnika widać drobne bąbelki.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 3:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
zobaczymy kto pierwszy upora sie z gadzina i znajdzie przyczyne [cool]

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 3:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Popey pisze:
zobaczymy kto pierwszy upora sie z gadzina i znajdzie przyczyne

Hehe, przyczyną jest starość (nie radość) naszych autek.

Xytras pisze:
Ja generalnie mam teraz spokój, czyszczone było sito w baku, wymieniane różne oringi, ale ostatnio zauważyłem iż troszkę powietrza jednak dalej się pojawia...

A którą masz wersję układu zasilania wg powyższych rysunków schematycznych?

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 4:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Teraz nie jestem pewien, ale chyba pierwszy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl