MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: M103 stuka
Post: pn paź 13, 2008 10:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Ostatnio mój M103 zaczął klekotać. :-?
W pracującym na biegu jałowym silniku słychać stukanie w górnej części silnika, czasem jest cicho, a czasem coś zaczyna "ciapać". Także powyżej 2000 obr/min to słychać, tak z jak i bez obciążenia. Jest to raczej odgłos pojedynczego elementu, nie "symfonia" dźwięków.

Silnik ma przejechane 235 tys. km, nie dmucha z korka wlewu oleju, tak więc ogólny stan jest chyba raczej dobry. Zalany jest Mobilem 15W/40. Olej wymieniony 1000 km temu. Silnik pracuje w miarę równo.
Kompresja:
I - 13
II - 13,5
III - 14
IV - 13,5
V - 10 :-?
VI - 13

Co to może być?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 10:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Szumek pisze:
Zalany jest Mobilem 15W/40


No to masz odpowiedz. Do tego silnika leje się 10w40 ze względu na hydrauliczne popychacze zaworów.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 11:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Już wcześniej zalewany był mineralnym, nie wiem, jak długo, dlatego bałem się przejść na półsyntetyk. Zresztą na stronach producentów olejów i w fabrycznej instrukcji do W126 jest dopuszczalny 15W/40. Poza tym silnik rzyga olejem w standardowym dla M103 miejscu, co przy rzadszym oleju jeszcze się pogorszy.

Co się mogło stać?
Zatkał się kanał olejowy do "szklanki"?
"Szklanka" padła?
Napinacz łańcucha się chrzani?

Zlać minerał i zalać półsyntetyk?

Dodam jeszcze, że rano, jak jest zimno, to po odpaleniu stuka szklankami kilka sekund, zanim ciśnienie oleju się nie podniesie na 3, a później czasem słychać terkotanie, za to w czasie jazdy powyżej 2 tys. obrotów terkocze cały czas, czy zimny, czy ciepły, tak samo. Na niższych obrotach tylko czasami.

Jeśli chodzi o pracę silnika, to chodzi, tak jak chodził wcześniej, ładnie wkręca się na obroty, odpala na dotyk nawet po dłuższym postoju, ciepły też pali bez problemu, nie trzęsie go, nie buja, itp.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 2:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Szumek pisze:
Poza tym silnik rzyga olejem w standardowym dla M103 miejscu

czyli gdzie?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 8:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
mi tam się źle kojarzy takie stukanie jak opisujesz ale skoro twierdzisz że masz silnik ok to raczej nie będą Ci panewki napierniczały ... W moim M110 był to odgłos jak by pod maską siedział diesel od transita :P Nie wiem jak jest w m103 ale jest opcja stukania napinacza łańcucha (jeżeli ma takie rozwiązani jak M110)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 10:03 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kruszyn pisze:
mi tam się źle kojarzy takie stukanie jak opisujesz ale skoro twierdzisz że masz silnik ok to raczej nie będą Ci panewki napierniczały ...



Ja miałem tez silnik ok. 250 tysięcy najechane , wszystko na bieżąco itp.
Zaczął stukać jakby z głowicy 3 lub 4 cylinder, a stukała panewka pierwszego korbowodu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 11:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
dokładnie było to samo u mnie a co skończyło się zajechaniem motory na amen ...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 11:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To samo miał jeszcze Stomek, chyba dwa razy i Vpiqs w swoich m-102.

M-103 jest podobny w budowie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 11:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
roadrunner pisze:
czyli gdzie?


Z uszczelnienia przy łańcuchu rozrządu.

A ciśnienie oleju Wam spadało w przypadku historii z panewkami? Bo u mnie ciśnienie oleju się nie zmieniło, jest takie samo jak przed terkotaniem.

Gdy odkręciłem korek wlewu oleju, obserwowałem rozrząd i słuchałem tych stuków, to stuka mniej więcej w rytm dźwigni zaworowych.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 11:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie zawsze spada od razu , ale z czasem już tak.Ja nawet zdejmowałem pokrywę , regulowałem zawory oglądałem wszystko , ale niepotrzebnie.
Panewki to nie jest terkotanie jak kij w szprychy, tylko stukanie twardego metalu o twardy, i często w jednym zakresie obr. u mnie tłukły przy około 3 tysiące, ani wyżej , ani niżej.

Podjedź do jakiegoś warsztatu , mechanik rozpozna czy to panewka czy nie panewka.

Mi kiedyś podobnie ale z mniejszą mocą stukał wałek napędzający aparat zapłonowy ,ale to było wyraźnie z przodu, stuk panewek rozchodzi się po całym silniku.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 12:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jak tylko będę miał chwilę, to zajrzę do jakiegoś warsztatu. 8)

Jaki byłby w M103 koszt:
-szklanek (za sztukę),
-napinacza,
-łańcucha,
-panewek (komplet),
-szlifu wału?

Chcę rozważyć wszystkie ewentualności.

Jeśli to szklanka, to czy zmiana oleju może pomóc?

Dźwięk jest raczej jak kij w szprychy, na początku myślałem, że wentylator zawadza o osłonę na chłodnicy.

Chociaż może moja interpretacja tych odgłosów wynika z tego, że chcę myśleć pozytywnie. :roll:

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 1:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Masz wersje z amortyzatorkiem napinacza paska?
Jak tuleja w nim się wytłucze, to będzie terkotać.
Odkręć górne mocowanie i jak ucichnie, to masz winowajce.
Tylko to terkocze nie raz na obrót silnika, tylko jak 2,5TDS [zlosnik]

btw. w tym silniku nie ma szklanek. Są popychacze hydrauliczne.

Obrazek

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 2:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
zegarek pisze:
Masz wersje z amortyzatorkiem napinacza paska?
Jak tuleja w nim się wytłucze, to będzie terkotać.
Odkręć górne mocowanie i jak ucichnie, to masz winowajce.
Tylko to terkocze nie raz na obrót silnika, tylko jak 2,5TDS [zlosnik]


Ostatnio był wyjmowany alternator do naprawy, silnik terkocze mniej więcej od tego momentu. :-? Trza będzie sprawdzić...

zegarek pisze:
btw. w tym silniku nie ma szklanek. Są popychacze hydrauliczne.


Tak z przyzwyczajenia napisałem, wiem, wiem. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 6:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Szumek pisze:
Z uszczelnienia przy łańcuchu rozrządu.


Jesi mowisz o uszczelce w kształcie litery C pod pokrywa lańcucha to kosztuje ona 8pln w ASO i wystarczy ją wymienić.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 7:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Tak, chodzi o tą uszczelkę.

Trzeba ściągać głowicę, aby ją wymienić?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl