MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 7:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Luzujesz górny dekiel zaworów, odkręcasz kopułkę, palec rozdzielacza, śruby mocujące dekielek pod którym jest uszczelka C i wyciągasz.
Wkładasz nową uszczelkę, końce od strony głowicy smarujesz uszczelniaczem i skręcasz.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 7:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, dzięki. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To najprawdopodobniej popychacz stuka. Da się go zlokalizować, czy muszę wymieniać wszystkie? Czy może wymiana oleju pomoże?

Jeszcze takie pytanie przy okazji, czy w M103 da się wymienić uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy?

ukaniu pisze:
Wkładasz nową uszczelkę, końce od strony głowicy smarujesz uszczelniaczem i skręcasz.


Jakim uszczelniaczem? :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Najlepiej wymienić wszystkie regulatory na raz. Podczas wybijania sprawdzić dokładnie czy nie zostały metalowe farfocle z blaszki zabezpieczającej przed wypadaniem(ona się gnie i rozrywa).
Owszem można sprawdzić co klekocze ale trzeba mieć dekiel z wyciętą dziurą i osłuchać podczas pracy.
Przy wymianie sprawdź dokładnie czy nie są zatkane otworki w listwie olejowej - jeśli są paprochy to trzeba ją odtłuścić wywiercić z jednego końca od góry otwór z 8mm przez który można dokładnie przepłukać listwę a potem zalutować go blaszką na mosiądz ew. na cynę (ale to ostatecznie bo cyna miękka zabezpieczając koniec blaszki nalutowanej na dziurę podkładając ją pod śrubę mocującą listwę).
Oczywiście można wymienić uszczelniacze zaworów - trzeba mieć tylko ściągacz sprężyn i podłączyć cylinder poprzez świece pod ciśnienie kilku atmosfer - aby zawory nie wpadły do środka.
Co do uszczelniacza - to ja stosuję szare Dirko.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2008 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Aha. :)

Dobrze, to zrobimy przejście na syntetyk, a jak nie pomoże... to co najmniej 600 pln nie moje... Chyba że znajdę ten przeklęty stukający popychacz... A przez dociskanie na ciepłym silniku po kolei popychaczy nie da się go zlokalizować? Tak jak w OM601/2/3?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To była najszybsza naprawa popychaczy hydraulicznych w historii. [zlosnik]

Zlałem stary (he he, 1000 km przebiegu) olej mineralny i nalałem syntetyczny. :) Orlen Syntetic 5W40 na próbę. :)

No i naprawiło się. :)
Już nic nie puka, ciśnienie oleju na wolnych trochę nawet wzrosło, rano nawet nie słychać popychaczy po odpaleniu. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 9:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to zaraz sie rozpeta dyskusja o syntetykach i mineralnych ... :-D

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 4:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
a jaki syntetyk wlałeś?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 4:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Szumek pisze:
Orlen Syntetic 5W40 na próbę. :)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2008 5:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jw. zwykły w granatowych bańkach, żadne tam Platinum. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 6:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
ukaniu pisze:
Luzujesz górny dekiel zaworów, odkręcasz kopułkę, palec rozdzielacza, śruby mocujące dekielek pod którym jest uszczelka C i wyciągasz.
Wkładasz nową uszczelkę, końce od strony głowicy smarujesz uszczelniaczem i skręcasz.

Czy ktoś mógłby podać numery w/w uszczelki w krztałcie litery c i uszczelki pod pokrywę zaworów. Bardzo ułatwiłoby to sprawę podczas ich zamawiania.
Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 09, 2007 4:23 pm
Posty: 60
A1030160021
1030160421
1030160421

A1030150120
1030150220
1030150220

Numery z EPC

_________________
MB W124 300CE - Sprzedam lub zamienię na kombi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 10, 2009 12:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Wielkie dzięki.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl