MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 8:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 21, 2008 5:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Co to jest za trick?:

http://pl.youtube.com/watch?v=F-gw0uRDP ... re=related

CZy to wyświetla jakieś błędy komputera, jeżeli tak to jak je rozszyfrować?

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 9:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Co to jest za trick?:

Tego nie wiem ale na zaprzyjażnionym forum znalazłem ciekawostke.
1.
W tablicy wskaznikow masz dwa pokretla (zerowanie licznika i sterowanie zegarem). To od zegara (prawe) ma w srodku taki maly przycisk. Jesli wcisniesz go na 5 sekund, przy wlaczonym zaplonie, czyms ostrym to na wyswietlaczu kilometrów pojawia sie pewne dane. Potem przekrecajac ten przycisk od zegara (po wyciagnieciu) raz po razie przechodzi sie na kolejne wartosci. Nie opisze ich teraz bo za dlugo - sposob odczytu jest specyficzny - inaczej sie nie zrozumie tego co sie wyswietla. Powrot do temperatury jest po ponownym wlaczeniu zaplonu. Wratosci wyswietlane to np ilosc paliwa w zbiorniku (w litrach), spalanie paliwa ltr/godz, ilosc oleju itd...
2.
Poza tym odpowiednie kombinacje przyciskow klimatyzacji daja mnostwo informacji o stanie instalacji nadmuchu i klimatyzacji. To juz zupelnie skomplikowane. Mam opisy tych rzeczy - po angielsku.

A tu to samo tylko po angielsku, wraz z wytłumaczeniem tych kodów, na Polski nie przetłumacze, bo aż taki smyk to nie jestem [zlosnikz]
Ale fajnie by było jaby komuś udało sie to jakoś przetłumaczyć:

To do it start engine, then press small button in the center of clock adjusting knob (not the knob itself) for more then 5 seconds. You'll need something like a sharp pencil to do it.

The first test will appear on the outside temperature display. It will read something like 35.1, were 35 is gas in the tank in liters and 1 is the number of the test. To advance to the next step pull the clock knob and turn it clockwise.

There are 9 steps:

1. Gas in the tank in liters
2. Momentary fuel consumption 34.2 is 3.4 liters per hour 2 is step number
3. Engine oil pressure in bar 20.3 means 2.0 bar step 3
4. Engine rpm x 1000
5. Engine oil level 0.5 is OK, 1.5 not OK
6. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the first quarter of the dial. Indicator 0.6 for step 6
7. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the second quarter of the dial. Indicator 0.7 for step 7
8. Activation of the fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the third quarter of the dial. Oil pressure gauge stays in the second quarter. Indicator 0.8 for step 8
9. Activation of the fuel tank gauge, needle in the fourth quarter of the dial, oil pressure remains in the second quarter, fuel consumption remains in the third quarter. Indicator 0.9 for step 9

Done
You need to verify oil pressure reading in step 3 and gauge in steps 6...9

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
To do it start engine, then press small button in the center of clock adjusting knob (not the knob itself) for more then 5 seconds. You'll need something like a sharp pencil to do it.

Aby to Zrobić odpal silnik. Potem wciśnij mały przycisk w pokrętle od ustawiania zegara na dłużej niż 5 sekund. Potrzebujesz czegoś ostrego.

Cytuj:
The first test will appear on the outside temperature display. It will read something like 35.1, were 35 is gas in the tank in liters and 1 is the number of the test. To advance to the next step pull the clock knob and turn it clockwise.


Pierwszy test pokaże się w wyświetlaczu od zewnętrznej temperatury. Wyswietli 35.1 a oznacza to że masz w zbiorniku 35 litrów paliwa, a 1 że jest to pierwszy test. Aby przejść do następnego testu, pociągnij i przekręc zgodnie z ruchem wskazówek zegara to pokrętło

Cytuj:
There are 9 steps:

1. Gas in the tank in liters
2. Momentary fuel consumption 34.2 is 3.4 liters per hour 2 is step number
3. Engine oil pressure in bar 20.3 means 2.0 bar step 3
4. Engine rpm x 1000
5. Engine oil level 0.5 is OK, 1.5 not OK
6. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the first quarter of the dial. Indicator 0.6 for step 6
7. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the second quarter of the dial. Indicator 0.7 for step 7
8. Activation of the fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the third quarter of the dial. Oil pressure gauge stays in the second quarter. Indicator 0.8 for step 8
9. Activation of the fuel tank gauge, needle in the fourth quarter of the dial, oil pressure remains in the second quarter, fuel consumption remains in the third quarter. Indicator 0.9 for step 9

Done
You need to verify oil pressure reading in step 3 and gauge in steps 6...9


Jest 9 testów:

1. Ilość paliwa w zbiorniku w litrach
2. Chwilowa zużycie paliwa (34.2 to 3.4 littra na godzine)
3. Ciśnienie oleju w barach (20.3 znaczy 2.0 bary)
4. Obroty silnika x1000
5. Poziom oleju (0.5 to dobrze, 1.5 to źle ;) )
6. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na pierwszą ćwiartke.
7. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na drugą ćwiartke.
8. pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na trzecią ćwiartkę, a ćiśnienie oleju zostaną w drugiej ćwiartce.
9. ilość paliwa wskoczy na czwartą ćwiartke, ćiśnienie oleju pozostanie w drugiej ćwiartce, zurzycie paliwa pozostanie w trzeciej ćwiartce.

Wszysko
Musisz tylko sprawdzić odczyt ciśnienia oleju w 3 teście i pomiary w testach 6...9

Jak masz jeszcze jakieś takie triki, instrukcje serwisowe i tego typu rzeczy, to podeślij.

Pozdrawiam.

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 12:28 am przez wieska, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob lis 22, 2008 2:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
karolkarol pisze:
Co to jest za trick?:

http://pl.youtube.com/watch?v=F-gw0uRDP ... re=related

CZy to wyświetla jakieś błędy komputera, jeżeli tak to jak je rozszyfrować?

jest ten bajer opisany na innym forum mercedesa, ale nie wiem czy mogę podać jego nazwę. W każdym razie tak to wygląda:

Cytuj:
Kody błędów (DTC) Mercedes od 1996+

Na dole posta spakowany plik w exelu do pobrania



Odczyt i kasowanie błędów przy pomocy panela ogrzewania/klimatyzacji


Odczyt DTC:

1. Obróć klucz do pozycji zapłon.

2. Ustaw lewę temperature na “HI” i prawą temperature “LO.”

3. Na ok 10 sekund, naciśnij i przytrzymaj równocześnie “REST” i “EC”.

4. Dioda (LED) w guziku recyrkulacji powinien zacząć mrugnąć.
Na wyświetlaczu powinien pokazać się napis “di A” ale niekoniecznie.

5. Naciśnij prawy przycisk “Auto” aby pokazać DTCs (kody błędów).
Każde kolejne naciśniecie to kolejny zapisany kod błędu.
np "Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416.


Kasowanie DTC:


6. Naciskaj prawy przycisk “Auto” aż na wyświetlaczu pokaże się “E FF.”

7. Aby wymazać DTC, naciśnij i przytrzymaj oba przyciski "Auto" prawy i lewy, przez ok 3 sek. i puść. Powinien pokazać się napis “d FF.” Kody błęów wykasowane. Wyłączać zapłon.

by dylek




Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) for 1996+ models

Circuit Malfunction
P0466 Purge Flow Sensor Circuit Range/Performance
P0467 Purge Flow Sensor Circuit Low Input
P0468 Purge Flow Sensor Circuit High Input
P0469 Purge Flow Sensor Circuit Intermittent
P0470 Exhaust Pressure Sensor Malfunction
P0471 Exhaust Pressure Sensor Range/Performance
P0472 Exhaust Pressure Sensor Low
P0473 Exhaust Pressure Sensor High
P0474 Exhaust Pressure Sensor Intermittent
P0475 Exhaust Pressure Control Valve Malfunction
P0476 Exhaust Pressure Control Valve Range/Performance
P0477 Exhaust Pressure Control Valve Low
P0478 Exhaust Pressure Control Valve High
P0479 Exhaust Pressure Control Valve Intermittent
P0480 Cooling Fan 1 Control Circuit Malfunction
P0481 Cooling Fan 2 Control Circuit Malfunction
P0482 Cooling Fan 3 Control Circuit Malfunction
P0483 Cooling Fan Rationality Check Malfunction
P0484 Cooling Fan Circuit Over Current
P0485 Cooling Fan Power/Ground Circuit Malfunction
P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction
P0501 Vehicle Speed Sensor Range/Performance
P0502 Vehicle Speed Sensor Low Input
P0503 Vehicle Speed Sensor Intermittent/Erratic/High
P0505 Idle Control System Malfunction
P0506 Idle Control System RPM Lower Than Expected
P0507 Idle Control System RPM Higher Than Expected
P0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction
P0520 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Malfunction
P0521 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Range/Performance
P0522 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Low Voltage
P0523 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit High Voltage
P0530 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Malfunction
P0531 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Range/Performance
P0532 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
P0533 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit High Input
P0534 Air Conditioner Refrigerant Charge Loss
P0550 Power Steering Pressure Sensor Circuit Malfunction
P0551 Power Steering Pressure Sensor Circuit Range/Performance
P0552 Power Steering Pressure Sensor Circuit Low Input
P0553 Power Steering Pressure Sensor Circuit High Input
P0554 Power Steering Pressure Sensor Circuit Intermittent
P0560 System Voltage Malfunction
P0561 System Voltage Unstable
P0562 System Voltage Low
P0563 System Voltage High
P0565 Cruise Control On Signal Malfunction
P0566 Cruise Control Off Signal Malfunction
P0567 Cruise Control Resume Signal Malfunction
P0568 Cruise Control Set Signal Malfunction
P0569 Cruise Control Coast Signal Malfunction
P0570 Cruise Control Accel Signal Malfunction
P0571 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction
P0572 Cruise Control/Brake Switch A Circuit Low
P0573 Cruise Control/Brake Switch A Circuit High

P0574 Cruise Control Related Malfunction

P0575 Cruise Control Related Malfunction
P0576 Cruise Control Related Malfunction
P0576 Cruise Control Related Malfunction
P0578 Cruise Control Related Malfunction
P0579 Cruise Control Related Malfunction
P0580 Cruise Control Related Malfunction
P0600 Serial Communication Link Malfunction
P0601 Internal Control Module Memory Check Sum Error
P0602 Control Module Programming Error
P0603 Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error
P0604 Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error
P0605 Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error
P0606 PCM Processor Fault
P0608 Control Module VSS Output "A" Malfunction
P0609 Control Module VSS Output "B" Malfunction
P0620 Generator Control Circuit Malfunction
P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
P0654 Engine RPM Output Circuit Malfunction
P0655 Engine Hot Lamp Output Control Circuit Malfucntion
P0656 Fuel Level Output Circuit Malfunction
P0700 Transmission Control System Malfunction
P0701 Transmission Control System Range/Performance
P0702 Transmission Control System Electrical
P0703 Torque Converter/Brake Switch B Circuit Malfunction
P0704 Clutch Switch Input Circuit Malfunction
P0705 Transmission Range Sensor Circuit malfunction (PRNDL Input)
P0706 Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance
P0707 Transmission Range Sensor Circuit Low Input
P0708 Transmission Range Sensor Circuit High Input
P0709 Transmission Range Sensor Circuit Intermittent
P0710 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Malfunction
P0711 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance
P0712 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Low Input
P0713 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit High Input
P0714 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Intermittent
P0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction
P0716 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Range/Performance
P0717 Input/Turbine Speed Sensor Circuit No Signal
P0718 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Intermittent
P0719 Torque Converter/Brake Switch B Circuit Low
P0720 Output Speed Sensor Circuit Malfunction
P0721 Output Speed Sensor Range/Performance
P0722 Output Speed Sensor No Signal
P0723 Output Speed Sensor Intermittent
P0724 Torque Converter/Brake Switch B Circuit High
P0725 Engine Speed input Circuit Malfunction
P0726 Engine Speed Input Circuit Range/Performance
P0727 Engine Speed Input Circuit No Signal
P0728 Engine Speed Input Circuit Intermittent
P0730 Incorrect Gear Ratio
P0731 Gear 1 Incorrect ratio
P0732 Gear 2 Incorrect ratio
P0733 Gear 3 Incorrect ratio
P0734 Gear 4 Incorrect ratio
P0735 Gear 5 Incorrect ratio
P0736 Reverse incorrect gear ratio
P0740 Torque Converter Clutch Circuit Malfuction
P0741 Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
P0742 Torque Converter Clutch Circuit Stuck On
P0743 Torque Converter Clutch Circuit Electrical
P0744 Torque Converter Clutch Circuit Intermittent
P0745 Pressure Control Solenoid Malfunction
P0746 Pressure Control Solenoid Performance or Stuck Off
P0747 Pressure Control Solenoid Stuck On
P0748 Pressure Control Solenoid Electrical
P0749 Pressure Control Solenoid Intermittent

P0750 Shift Solenoid A Malfunction
P0751 Shift Solenoid A Performance or Stuck Off
P0752 Shift Solenoid A Stuck On
P0753 Shift Solenoid A Electrical
P0754 Shift Solenoid A Intermittent
P0755 Shift Solenoid B Malfunction
P0756 Shift Solenoid B Performance or Stuck Off
P0757 Shift Solenoid B Stuck On
P0758 Shift Solenoid B Electrical
P0759 Shift Solenoid B Intermittent
P0760 Shift Solenoid C Malfunction
P0761 Shift Solenoid C Performance or Stuck Off
P0762 Shift Solenoid C Stuck On
P0763 Shift Solenoid C Electrical
P0764 Shift Solenoid C Intermittent
P0765 Shift Solenoid D Malfunction
P0766 Shift Solenoid D Performance or Stuck Off
P0767 Shift Solenoid D Stuck On
P0768 Shift Solenoid D Electrical
P0769 Shift Solenoid D Intermittent
P0770 Shift Solenoid E Malfunction
P0771 Shift Solenoid E Performance or Stuck Off
P0772 Shift Solenoid E Stuck On
P0773 Shift Solenoid E Electrical
P0774 Shift Solenoid E Intermittent
P0780 Shift Malfunction
P0781 1-2 Shift Malfunction
P0782 2-3 Shift Malfunction
P0783 3-4 Shift Malfunction
P0784 4-5 Shift Malfunction
P0785 Shift/Timing Solenoid Malfunction
P0786 Shift/Timing Solenoid Range/Performance
P0787 Shift/Timing Solenoid Low
P0788 Shift/Timing Solenoid High
P0789 Shift/Timing Solenoid Intermittent
P0790 Normal/Performance Switch Circuit Malfunction
P0801 Reverse Inhibit Control Circuit Malfunction
P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Control Circuit Malfunction
P0804 1-4 Upshift (Skip Shift) Lamp Control Circuit Malfunction
P0805 Clutch Position Sensor Circuit Malfunction
P0806 Clutch Position Sensor Circuit Range/Performance
P0807 Clutch Position Sensor Circuit Low
P0808 Clutch Position Sensor Circuit High
P0809 Clutch Position Sensor Circuit Intermittent Ckt
P0810 Clutch Position Control Malfunction
P0811 Clutch Slippage Excessive
P0812 Reverse Input Circuit Malfunction
P0813 Reverse Output Circuit Malfunction
P0814 Trans Range Display Circuit Malfunction
P0815 Upshift Switch Circuit Malfunction
P0816 Downshift Switch Circuit Malfunction
P0817 Starter Disable Circuit
P0818 Driveline Disconn. Switch Input
P0820 Gear Lever X-Y Sensor Circuit
P0821 Gear Lever X Sensor Circuit
P0822 Gear Lever Y Sensor Circuit
P0823 Gear Lever X Sensor Circuit Intermittent Ckt
P0824 Gear Lever Y Sensor Circuit Intermittent Ckt
P0830 Clutch Position Switch A Circuit Malfunction
P0831 Clutch Position Switch A Circuit Low
P0832 Clutch Position Switch A Circuit High
P0833 Clutch Position Switch B Circuit Malfunction
P0834 Clutch Position Switch B Circuit Low
P0835 Clutch Position Switch B Circuit High
P0836 4 Wheel Drive Switch Circuit Malfunction
P0837 4 Wheel Drive Switch CKT Range/Perf
P0838 4 Wheel Drive Switch Circuit Low
P0839 4 Wheel Drive Switch Circuit High
P0840 Trans Fluid Press Sensor/Switch A Circuit Malfunction
P0841 Trans Fluid Press Sensor/Switch A CKT Range/Perf
P0842 Trans Fluid Press Sensor/Switch A Circuit Low
P0843 Trans Fluid Press Sensor/Switch A Circuit High
P0844 Trans Fluid Press Sensor/Switch A CKT Intermittent
P0845 Trans Fluid Press Sensor/Switch B Circuit Malfunction
P0846 Trans Fluid Press Sensor/Switch B CKT Range/Perf
P0847 Trans Fluid Press Sensor/Switch B Circuit Low
P0848 Trans Fluid Press Sensor/Switch B Circuit High
P0849 Trans Fluid Press Sensor/Switch B CKT Intermittent

P1000 Electronic Gear Selector Module: Defective N15/5
P1228 yet unknown code on 1997 C 220 CDI
P1386 knock control
P1570 Intermittant No-Start Immobiliser Module
P1581 ?
P1747 Electronic Gear Selector Module: Defective Interaction of CAN
with control unit A1(instrument cluster)
P1750 Electronic Gear Selector Module: Very low control unit supply
voltage
P1832 Electronic Gear Selector Module: SHORT in circuit N15/5 output
stage
P1910 Electronic Gear Selector Module: Control Unit over voltage
P1912 Electronic Gear Selector Module: Weak touch push button voltage
P2000 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P2001 NOx Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P2003 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P2004 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P2031 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 2)
P2032 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
P2033 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High (Bank 1 Sensor 2)
P2080 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1)
P2081 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit intermittant (Bank 1 Sensor 1)
P2100 Throttle Actuator Control Motor Circuit/Open
P2101 Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance
P2208 transmission: The speed of Y3/6n2 to Y3/6n3 is excessive

Body
B1000 HRA Headlamp range adjustment: Supply voltage of the control unit is too low (undervoltage)
B1004 LCP Lower Control Panel: Control unit does not match vehicle type
B1056 Automatic Air Conditioning: Problem in CAN communication with control unit DCM-RL
B1201 Electric seat adjustment front left: Hall sensor front height
M27m3
B1213 If seat memory installed: ext left rearview mirror voltage faulty
B1214 If seat memory installed: ext right rearview mirror voltage faulty
B1226 In-car temperature sensor (B10/4)
B1227 Outside temperature indicator temp sensor (014)
B1228 Heater core temperature (B10/1)
B1229 Heater core temperature (B10/1)
B1230 Evaporator temperature sensor (B10/6)
B1231 ECT sensor (B11/4)
B1232 Refrigerant pressure sensor (B12)
B1233 Refrigerant temperature sensor (B12/1)
B1234 Sun sensor (B32)
B1235 Emissions sensor (B31)
B1241 Refrigerant Fill
B1246 PTS Parktronic: A42b1 (left outer sensor, front bumper) The plug connection has poor contact or is loose, or the sensor or cable is faulty
B1310 Left/Window airbag sensor is defective
B1315 Problem in Front passenger child seat recognition
B1416 Coolant circulation pump (M13)
B1417 Duovalve (Y21y1), left
B1418 Duovalve (Y21y2), right
B1419 Electromagnetic clutch (A9k1)
B1420 Idle speed increase
B1421 Pulse module (N05)
B1422 Series interface (K1) connection to instrument cluster (A1)
B1423 Switchover valve block (Y11)
B1424 Activated charcoal filler actuator (A32m2) open
B1425 Activated charcoal filler actuator (A32m2) closed
B1432 Non-USA DTC
B1459 Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1)
B1462 Wide open throttle (WOT) position signal diesel engines
B1476 Airbag malfunction indicator and warning lamp is defective

B1481 HRA: Part E2m1 (Right headlamp range adjustment motor) has short to ground
B1489 HRA: Part E2m1 (Right headlamp range adjustment motor) has open or short to positive
B1492 HRA: Part E1m1 (Left headlamp range adjustement motor) has
short to positive
B1617 Part E19/1 (Left license plate lamp) is defective
B1618 Part E19/2 (Right license plate lamp) is defective
B1628 Part E2e5 (Turn signal lamp) in module E2 (Right front headlamp unit) is defective.
B1703 Intermittant No Start in AAM Immobiliser Module
B1729 PSE Pneumatic system doorlock Control Module A37
B1736 Navigation system's CD Player: Check General CD, Check CD data block, Flimsy CD data
B1768 Faulty open data flap limit switch (0025) Front flap
B1773 HRA: Zero position programming has not yet been carried out or is not possible
B1850 Electric seat adjustment front right: CAN communication interrupted with DCM

Chassis
C1000 Traction System Control Module
C1010 Battery Voltage Low
C1011 ASR/ETS/ESP Circuit Open or Shorted
C1012 Battery Voltage High
C1020 CAN Communication Fault
C1021 CAN Communication With EA/CC/ISC Control Module Interrupted
C1024 CAN Communication With Engine Control Module Interrupted
C1025 CAN Communication BAS communication with ESP control unit faulty
C1100 Left Front Axle VSS Circuit Fault
C1101 Right Front Axle VSS Circuit Fault
C1102 ETS/ASR, ABS Left Axle VSS Circuit Fault
C1103 Right Rear Axle VSS Circuit Fault
C1121 AIRmatic: fault in component B24/3 (acceler. sensor)
C1122 AIRmatic: fault in component B24/4 (acceler. sensor)
C1123 AIRmatic: fault in component B24/6 (acceler. sensor)
C1132 AIRmatic: fault in component B22/8 (level sensor)
C1133 AIRmatic: fault in component B22/9 (level sensor)
C1135 AIRmatic: fault in component B22/3 (level sensor)
C1140 BAS light, play in steering column causes steering angle sensor to lose memory(?)
C1142 ABS Lateral Acceleration Sensor Open/Shorted
C1144 AIRmatic: fault in component B7 (pressure sensor)
C1200 Stop Light Switch Open/Shorted/Implausible
C1300 Left Front Axle Solenoid Valve (Hold) (A7/3y6) Open/Shorted
C1303 Right Front Axle Solenoid Valve (Hold) Open/Shorted
C1311 Switchover Solenoid Valve (Release) Open/Shorted
C1312 Master Cylinder Switchover Valve
C1401 High Pressure Return Pump Circuit Open/Shorted; Will Not Shut Off
C1501 SPS P-Valve
C1504 BAS light, play in steering column causes steering angle sensor to lose memory(?)
C1512 Brakes Overheated
C1600 Temperature After Engine Is Turned Off


New Systems
U0001 High Speed CAN Communication Bus
U0002 High Speed CAN Communication Bus Performance
U0003 High Speed CAN Communication Bus (+) open
U0004 High Speed CAN Communication Bus (+) low
U0005 High Speed CAN Communication Bus (+) high
U0006 High Speed CAN Communication Bus (-) open
U0007 High Speed CAN Communication Bus (-) low
U0008 High Speed CAN Communication Bus (-) high
U0009 High Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+)
U0010 Medium Speed CAN Communication Bus
U0011 Medium Speed CAN Communication Bus Performance
U0012 Medium Speed CAN Communication Bus (+) open
U0013 Medium Speed CAN Communication Bus (+) low
U0014 Medium Speed CAN Communication Bus (+) high
U0015 Medium Speed CAN Communication Bus (-) open
U0016 Medium Speed CAN Communication Bus (-) low
U0017 Medium Speed CAN Communication Bus (-) high
U0018 Medium Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+)
U0019 Low Speed CAN Communication Bus
U0020 Low Speed CAN Communication Bus Performance
U0021 Low Speed CAN Communication Bus (+) open
U0022 Low Speed CAN Communication Bus (+) low
U0023 Low Speed CAN Communication Bus (+) high
U0024 Low Speed CAN Communication Bus (-) open
U0025 Low Speed CAN Communication Bus (-) low
U0026 Low Speed CAN Communication Bus (-) high
U0027 Low Speed CAN Communication Bus (-) shorted to Bus (+)
U0028 Vehicle Communication Bus A
U0029 Vehicle Communication Bus A Performance
U0030 Vehicle Communication Bus A (+) open
U0031 Vehicle Communication Bus A (+) low
U0032 Vehicle Communication Bus A (+) high
U0033 Vehicle Communication Bus A (-) open
U0034 Vehicle Communication Bus A (-) low
U0035 Vehicle Communication Bus A (-) high
U0036 Vehicle Communication Bus A (-) shorted to Bus (+)
U0037 Vehicle Communication Bus B
U0038 Vehicle Communication Bus B Performance
U0039 Vehicle Communication Bus B (+) open
U0040 Vehicle Communication Bus B (+) low
U0041 Vehicle Communication Bus B (+) high
U0042 Vehicle Communication Bus B (-) open
U0043 Vehicle Communication Bus B (-) low
U0044 Vehicle Communication Bus B (-) high
U0045 Vehicle Communication Bus B (-) shorted to Bus (+)
U0046 Vehicle Communication Bus C
U0047 Vehicle Communication Bus C Performance
U0048 Vehicle Communication Bus C (+) open
U0049 Vehicle Communication Bus C (+) low
U0050 Vehicle Communication Bus C (+) high
U0051 Vehicle Communication Bus C (-) open
U0052 Vehicle Communication Bus C (-) low
U0053 Vehicle Communication Bus C (-) high
U0054 Vehicle Communication Bus C (-) shorted to Bus (+)
U0055 Vehicle Communication Bus D
U0056 Vehicle Communication Bus D Performance
U0057 Vehicle Communication Bus D (+) open
U0058 Vehicle Communication Bus D (+) low
U0059 Vehicle Communication Bus D (+) high
U0060 Vehicle Communication Bus D (-) open
U0061 Vehicle Communication Bus D (-) low
U0062 Vehicle Communication Bus D (-) high
U0063 Vehicle Communication Bus D (-) shorted to Bus (+)
U0064 Vehicle Communication Bus E
U0065 Vehicle Communication Bus E Performance
U0066 Vehicle Communication Bus E (+) open
U0067 Vehicle Communication Bus E (+) low
U0068 Vehicle Communication Bus E (+) high
U0069 Vehicle Communication Bus E (-) open
U0070 Vehicle Communication Bus E (-) low
U0071 Vehicle Communication Bus E (-) high
U0072 Vehicle Communication Bus E (-) shorted to Bus (+)
U0073 Control Module Communications Bus Off
U0100 Lost Communication with ECM/PCM A
U0101 Lost Communication with TCM
U0102 Lost Communication with Transfer Case Control Module
U0103 Lost Communication with Gear Shift Module
U0104 Lost Communication with Cruise Control Module
U0105 Lost Communication with Fuel Injector Control Module

U0192 Lost Communication with Television
U0197 Lost Communication with Telephone Control Module
U0198 Lost Communication with Telematic Control Module
U0222 Lost Communication with Door Window Motor A
U0235 Lost Communications with Cruise Control Front Distance Range Sensor
U0301 Software Incompatibility with ECM/PCM
U0302 Software Incompatibility with TCM (Transmission Control Module)
U0303 Software Incompatibility with Transfer Case Control Module
U0321 Software Incompatibility with Ride Level Control Module
U0326 Software Incompatibility with Vehicle Immobilizer Control Module
U0327 Software Incompatibility with Vehicle Security Control Module

[ Dodano: 2008-05-17, 14:49 ]
Krótki test czujników przy pomocy konsoli ogrzewania/klimatyzacji


Na włączonym zapłonie (podczas jazdy również) naciśnij i przytrzymaj REST do momentu zmiany wskazań temperatury. Lewa strona pokazuje kolejny sensor, prawa jego wskazanie. prawy/lewy AUTO przeszukuje listę wskazań. Test wyłącza ponowne naciśnięcie REST.

Lista czujników

1. Wewnętrzna termperatura (za dmuchawą aspiratora)
2. Zewnętrzna temperatura
3. Temperatura rdzenia grzejnika
5. Temperatura parownika
6. Czujnik ECT (chwilowa temperatura płynu chłodzącego.), np. 12 * 5 = 125C
7. Ciśnienie chłodziwa, np. 12 * 8 = 12.8 bar
8. Napięcie prądu elektrycznego kontroli dmuchawy, np. 16 * 5 = 1.65 woltów
9. Stan oprogramowania wzorca kontroli przycisku A/C
15. Wybrana temperatura wnętrza
20. Kod wersji
21. Szybkość obrotowa silnika (RPM), np. 6 * 0 = 600 rpm
22. Napięcie na zacisku 58d (Akumulatora w voltach.), np. 99.0 = 99% z napięcia prądu elektrycznego
23. Szybkość pojazdu (Kilometry na godzinę)
50. Nie użyły – 00
51. Numer aktualne rozpoznanie poślizgnięcia się (politechnika-V-pasa)
52. Numer zgromadzone rozpoznania poślizgnięcia się (politechnika-V-pasa)

poz. 51 i 52 nie bardzo wiem jak przetłumaczyć z angielskiego :(


http://rapidshare.com/files/166135073/Merc_Fault_Codes.zip.html
Merc_Fault_Codes.zip
http://www.wrzucaj.com/510451

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 9:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ciekawe czy tak można zrobić w starym klimatroniku w W140

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 9:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Właśnie a co mam ustawić jak w W202 jest jednostrefowy [zlosnikz] Ale będę próbował.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 12:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ect sensor B11/4 - ktos wie co to moze byc ?

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 1:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
ect sensor B11/4 - ktos wie co to moze byc ?

Engine Coolant Temperature sensor
Czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ale godzie to jest w "aucie" to nie wiem ;)

Pozdrawiam

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Akurat jestem m.in. współtworcą tych opisow na innym forum.

Na powyzsze pytanie: tak, w "starym" sterowaniu klimatyzacją W140 tez to dziala. Tylko nie jest tak bogate. Wlasnie tam sie chyba zaczelo. Bo nie wiem czy bylo tez w pierwszych R129 (1-2 lata wczesniej).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 22, 2008 6:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mati124 coupe pisze:
Ciekawe czy tak można zrobić w starym klimatroniku w W140

Można :
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=13346

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 12:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Wszysto przetestowane i poprawione drobne błędy;)

Aby zrobić test, odpal silnik. Potem wciśnij mały przycisk w pokrętle od ustawiania zegara na dłużej niż 5 sekund. Potrzebujesz czegoś ostrego.
Pokażą się wtedy kreseczki na obu wyświetlaczach. wtedy podnieś i przekręć w prawo pokrętło obok zegarka.

Pierwszy test pokaże się w wyświetlaczu od całkowitego przebiegu. Wyswietli 35.1 a oznacza to że masz w zbiorniku 35 litrów paliwa, a 1 że jest to pierwszy test. Aby przejść do następnego testu, pociągnij i przekręc zgodnie z ruchem wskazówek zegara to pokrętło
( W moim aucie było, że najpierw był numer testu, a potem wynik z np. "1 55") .


Jest 9 testów:

1. Ilość paliwa w zbiorniku w litrach
2. Chwilowa zużycie paliwa (34 to 3.4 littra na godzine)
3. Ciśnienie oleju w barach (20 znaczy 2.0 bary)
4. Obroty silnika x1000
5. Poziom oleju (0.5 to dobrze, 1.5 to źle )
6. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na pierwszą ćwiartke.
7. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na drugą ćwiartke.
8. pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na trzecią ćwiartkę, a ćiśnienie oleju zostaną w drugiej ćwiartce.
9. ilość paliwa wskoczy na czwartą ćwiartke, ćiśnienie oleju pozostanie w drugiej ćwiartce, zurzycie paliwa pozostanie w trzeciej ćwiartce.

(w testach 6...8, również inne wskażniki np. prędkościoierz itp, będą testowane)


Pozdrawiam.

PS. Jak masz jeszcze jakieś takie triki, instrukcje serwisowe i tego typu rzeczy, to się pochwal ;)

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 9:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Również przetestowałem i wygląda to tak:


http://www.youtube.com/watch?v=aM9nVtHgqpE

Pozdrawiam

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Wika pisze:
mati124 coupe pisze:
Ciekawe czy tak można zrobić w starym klimatroniku w W140

Można :
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=13346


A czy da się skasować błędy za pomocą "starego" klimatronika?

http://downtube.eu/?url=http%3A%2F%2Fww ... te=youtube

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony wt gru 16, 2008 12:11 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 10:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Ale to kasowanie to jest tylko błędów climatronika<chyba>, a nie kasuje błędów głównego kompa:)
Tutaj wygląda że trzeba podpiąć pod komputer i kasować:)

U mnie jest tylko taki błąd:

"Eb1 416" należy odczytać jako kod błędu B 1416.
B1416 Coolant circulation pump (M13)

i wygląda na to, że nie dał się skasować,
Albo raczej cały czas wraca:)

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
karolkarol pisze:
Ale to kasowanie to jest tylko błędów climatronika<chyba>, a nie kasuje błędów głównego kompa:)


Aaaaa.... przeceniłem tricka hehe [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl