MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 11:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ładowanie.
Post: wt lis 25, 2008 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
witam.mam pytanie odnosnie ładowania.Mirzyłem dzisiaj i przy załączonych odbiornikach(światło,radio,dmuchawa)pokazywało na wolnych obrotach ok 13.5.na zapietym biegu na D ok 13.troszke chyba mało????Wystarczy lekko dodac gazu i wskakuje tak jakma byc 14.3. Co moze byc przyczyna?regulator napiecia wymieniałem rok temu(jakas tam chinsczyzna).Chyba ze trzeba alterantor dac do regeneracji? Pzdr.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Nie kombinuj, bo jest dobrze.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
powinno być 13,9-14,5 bez wzgledu na obciążenie... Powiedzmy że czasem jak już umiera alternator 13,6V też nie tragedia, ale nie mniej...

Może być i regulator... (wygląda na za mały prąd magnesowania na wolnych)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
nie jest dobrze.czasami brakuje pradu na aku przy rozruchu.zwłascza jak postoi z dwa trzy dni.zapala ale słabo kreci.aku ma 92Ah ma ok 1.5 roku. aku daje na wyłączonym silniku 12.8V.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 4:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Troszkę przymałe to ładowanie.
Mi jak ładował 13,2 to padał...
Po regeneracji alternatora ładuje ciągle 13,8-14 (na włączonych odbiornikach itp).

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 5:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
escort923 pisze:
aku ma 92Ah ma ok 1.5 roku. aku daje na wyłączonym silniku 12.8V.
12,8V to bardzo dobry wynik.
escort923 pisze:
czasami brakuje pradu na aku przy rozruchu.zwłascza jak postoi z dwa trzy dni.zapala ale słabo kreci.
To sprawdź czystość klem (wyskrob miejsce styku od środka do połysku). Jeżeli nie pomoże to znaczy że aku jest zasiarczone i to jego wina (mniejszy prąd rozruchu i duży spadek napięcia). Może rozrusznik ma duże opory mechaniczne (tulejki)?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 7:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wszystko wygląda raczej OK.
Nie ma cudów, w osobowych benzynach wydajność alternatora na wolnych obrotach to jest jakieś ~50% znamionowej co daje na oko ze 30A a obciążenie masz duże - szczególnie dmuchawa kilka do 30A, światła z 7A. Warto jednak to zbadać.
Akumulator masz fajny dość sporej pojemności i dobrze więc trzeba by sprawdzić jaki prąd ładuje go na wolnych obrotach i jaki prąd pobierany jest po wyłączeniu stacyjki. Może masz złodzieja prądu. Podjedź do elektryka niech zobaczy co w trawie piszczy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 7:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
na wolnych obrotach daje ok od 13.2 13.6 przy załączonych odbiornikach.Przy zapietym D(zaciagnałem reczny)13.0.
Dodam jescze ze do pracy mam bardzo blisko,ok 5 min jazdy,przypusczam ze altek nie dołałodywywuje aku tak jak trzeba.
Wydaje mi sie tez ze na zimnym silniku sładbiej ładuje niz na ciepłym.rozrusznik raczej wykluczam. jak jestem po jakiejs trasie np z 30 min to jak zgasze i zapalam ponownie nawet jak troche postoi to kreci jak zwariowany,i nie czuje zeby go cos trzymało.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 11:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
5 min jazdy jest odpowiedzią na problem. Przez ten czas ubytek energii przez noc i do odpalenia nie jest uzupełniany przez dość mocno obciążony alternator. Pomiar prądu powinien to potwierdzić. Ja nie przypuszczam, że mniej ładuje zimny - jak to sprawdzasz?
Ratunkiem jest przypinanie specjalnej ładowarki (z niewielkim prądem ładowania) na noc.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 12:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
moze i ja mam odpowiedź na swoj problem... (falowanie na zimnym)

jak odpalam na zimnym silniku to prawdopodobnie alternator mi rzępoli, dopiero jak sie rozgrzeje silnik (co moze byc jednoznaczne z doladowaniem akumulatora) to nie slychac tego rzępolenia... rzępolenie słychać przy 1000obrotów, potem jak sie wkreci na wyzsze obroty, to albo nie rzępoli, albo praca silnika zakłuca to rzępolenie przez co wydaje mi się ze na cieplym nie slychac tego rzępolenia


sorry za pokretne tlumaczenie jednak nie umiem tego inaczej opisac

a jesli tak jest ze alternator umiera, (ale np jeszcze troche laduje podczas jazdy) to czy moze być tak ze na zimnym silniku do pierwszej nieopisanej kreski będzie falowanie obrotów spowodowane za słabym napięciem?

dodam ze jak dociąze instalacje czyli
a) włacze światła
b) wrzuce D
c) włacze radio

to automatycznie obroty znacznie opadają
wiem ze to naturalne, ale wlasnie moze u mnie az za bardzo dociąza silnik i akum początkowo nie daje rady, dopiero jak doladuje alternator to sie ogarnia...

czy to możliwe, czy sie czepiam byle czego juz?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 9:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bilbo pisze:
czy to możliwe, czy sie czepiam byle czego juz?

sprawdź ładowanie -to odpowie na Twoje watpliwości...
Skoro słychać alternator to coś jest nie tak, może masz tam wywalone łożyska... <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
escort923 pisze:
aku daje na wyłączonym silniku 12.8V.

mam nadzieję ze sprawdzałeś po nocy a nie zaraz po wyłączeniu silnika?
jak dla mnie ładowanie poniżej 13,6V świadczy o słabej kondycji układu, ostatnio sparwdzałem ładowanie w siostry Hondzie z motorem 1,4 i nie było mozliwości aby na wolnych napięcie spadło poniżej 13,9V, a że nasze mercedesy maja po 20lat to siłą rzeczy przekroje przewodów w alternatorze nie są już takie jak wsadził je tam producent, że nie wspomnę o podróbkach regulatorów...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 11:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jan ale nie ma cudów, jak pobierasz niewiele mniej prądu niż alternator daje a do tego jedziesz 5 minut i gasisz.
Ja sobie sam zrobiłem regulator bo wszystkie fabryczne jakie miałem w rekach dawały maksymalnie ~14V albo i mniej. Teraz mam potencjometr i sobie nastawiam precyzyjnie 14,5. Myślałem alby zrobić pomiar napięcia bezpośrewdnio na baterii i zmieniać je w zależności od temperatury - ale zabrakło czasu, układowo to nie jest wielki problem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 11:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ukaniu pisze:
Jan ale nie ma cudów, jak pobierasz niewiele mniej prądu niż alternator daje a do tego jedziesz 5 minut i gasisz.

zgadzam się :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 6:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
ukaniu pisze:
Ratunkiem jest przypinanie specjalnej ładowarki (z niewielkim prądem ładowania) na noc.

no własnie nie dam rady bo mam autko pod blokiem:(
sprobuje jescze wymienic regulator napiecia moze cos pomoze.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 7:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
escort923 pisze:
ukaniu pisze:
Ratunkiem jest przypinanie specjalnej ładowarki (z niewielkim prądem ładowania) na noc.

no własnie nie dam rady bo mam autko pod blokiem:(
sprobuje jescze wymienic regulator napiecia moze cos pomoze.


Ile masz obrotow na D? Zmierzyles pobor pradu na sucho?

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl