MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 03, 2025 8:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1330 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 4:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
TReneR pisze:
W 90 roku przeniesiono sterowanie pompa do ECU (przekaznik jest w srodku) - moze masz juz to rozwiazanie?

Hmmm nie wiem co powiedzieć -nie wiem [zlosnikz] , po czym poznać takie ECU -numer albo cuś?
Może ktoś ma jakiś opis który przekaźnik do czego jest? -może to jeden z tych nastu srebrnych w pudełku z bezpiecznikami?, albo ten obok ECU?
Z lekką dozą nieśmiałości wyciągam je na pracującym motorze, aby zobaczyć czy pompa dalej śmiga...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 5:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niestety nie wiem jak rozpoznac z ktorego roku ECU.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 2:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
znowu pytam :-?

potencjometr rozgrzanym silniku na 0.7 ,wypelnienie pokazuje mi na rozgrzanym silniku okolo 4V , podczas krecenia srubka od CO pozostaje praktycznie bez zmian caly czas ok. 4V.
Silnik nierowno pracuje , ciezko sie wkreca jak sie gwaltownie doda gazu to sie dlawi.
Na wolnych lepiej chodzi z odpietym zaworem powietrza dodatkowego.
Co znacza te 4V ?? Zglasza jakis blad??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 3:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Co znacza te 4V ?? Zglasza jakis blad??

zawsze mnie zastanawia dlaczego piszący post jest przeświadczony że wszyscy na tym forum wiedzą jakim to Szanowny silnikiem i z którego roku śmiga, skoro podpisu brak! :evil:

A co do mojego przekaźnika pompy paliwa (dla M117)
to znalazłem cudo o num. 003 545 24 05, inne numery jakie się zdarzają wg innego forum w 190 i 124 R6 to
002 545 92 05
003 545 00 05
003 545 17 05

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2008 3:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
m102 2.3 1991

pisalem juz wczesniej ale moge sie powtorzyc jezeli ma to w czyms mi pomoc ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 10:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdziles czujnik temp. plynu chlodzacego?

ps. posprawdzales wszystkie czujniki przed zabraniem sie do krecenia srubka CO?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 24, 2008 12:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Błędy odczytywane za pomocą błyśnięc ze sterowników z DTC w KE
Znalezione w mercedesshop forum posted by MTI

1990-1993 Trouble Codes Edit

1990-1993: W201 with 2.3L M102 engine
Flashes------- Fault
1 No System Malfunction
2 Throttle Valve Swttch
3 Coolant Temperature Sensor
4 Airflow Sensor Position Indicator
5 Oxygen Sensor
6 Not Used
7 Td Signal
8 Altitude Correction Capsule
9 Electro-Hydraulic Actuator (EHA)
10 Throttle Valve Switch and/or Idle Speed Contact
11 Not Used
12 EGR Temperature Sensor

1991-1993: W201 with 2.6L M103 engines
Flashes------- Fault
1 No faults in system
2 Throttle Valve Switch (Full Throttle Contact)
3 Coolant Temperature Sensor
4 Airflow Sensor Potentiometer
5 Oxygen Sensor
6 Not Used
7 TNA (Engine RPM) Signal
8 Altitude Pressure Signal From EZL Ignition Control Unit
9 Current To Electro-hydraulic Actuator
10 Throttle Valve switch (Idle Contact)
11 Air Injection System
12 AbsoIute Pressure Valves From EZL Ignition Control Unit
13 Intake Air Temperature Signal
14 Road Speed Signal At CIS-E Control Unit
15 Not Used
16 Exhaust Gas Recirculation (EGR)
17 Oxygen Sensor Signal
18 Current To Idle Speed Air Valve
19 Not Used
20 Not Used
21 Not used
22 Oxygen Sensor Heating Current
23 Short Circuit To Positive In Regeneration Switch over Valve Circuit
24 Not Used
25 Short Circuit To Positive in Start Valve Circuit
26 Short Circuit To Positive In Shift Point Retard Circuit
27 Data Exchange Fault Between CIS-E Control Unit and EZL ignition Control Unit
28 Loose Contact In Coolant Temperature Sensor Circuit
29 Difference In Coolant Temperatures Between CIS-E Control Unit and EZL Ignition Control Unit
30 Not Used
21 Loose Contact In Intake Air Temperature Sensor Circuit
32 Not Used
33 Not Used
34 Faulty Coolant Temperature Sensor Signal from EZL Ignition Control Unit

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 24, 2008 5:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
pisalem w innym swoim temacie o lewym powietrzu, ale nikt nie odpisuje, ten watek cieszy sie lepszym powodzeniem, a dotyczy tej samej kwestii
chodzi mi o lewe

obroty falują jesli temperatura silnika jest poniżej pierwszej nieopisanej kreski temperatury, pozniej jest bajka

wymieniłem odmy, efektem tego bylo ustabilizowanie obrotow jak temp silnika jest powyzej pierwszej nieopisanej kreski...

gdzie szukac dalej lewego?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 24, 2008 6:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No wszystkie gumy (przy zaworze powietrza dodatkowego, te wszystkie gumki wokół wtrysku, kalosz pod wtryskiem, uszczelniacze przy wtryskiwaczach ;) . .) po prostu wszystko co gumowe i jest rurką w promieniu metra od wtrysku to sprawdź i ewentualnie wymień.
Ale myślisz, że falowanie na zimnym silniku to na pewno efekt ssania lewego powietrza? Gumy sprawdź bo zawsze warto ale tu już mogą dochodzić inne sprawy.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 24, 2008 7:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Spryskałeś połączenia aby sprawdzić czy faktycznie gdzieś jeszcze zasysa?
Trudno cokolwiek radzić bez osłuchania i pomierzenia:
Zmierz napięcie na nastawniku wolnych obrotów (woltomierzem wskazówkowym) i sprawdź jak się zmienia w zależność od temperatury.
Może komputer świruje? jaki typ, jaki rezystor referencyjny sterownika KE (a może bez). Sprawne czujniki temperatury?
Może jest bazowo nastawiony zbyt bogato albo ubogo? jak na ciepłym zmienia się wypełnienie na pinie diagnostycznym przy jałowych i 3000 obr?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 12:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
ja juz odchodze od zmyslow, bo tyle co się naczytałem na forum to wiekszosc sprawdzona, a czego nie sprawdziłem to albo nie mam jak sprawdzic, albo jestem w tym zielony dlatego najchetniej pokazalbym te serce komus kto sie na tym zna i bedzie wiedzial od czego zacząc...

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 26, 2008 10:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jako, że ostatnio ze 3 osoby dziennie pytają o potencjometr to:
Napięcie mierzy się pomiędzy pinami górnym i środkowym.
Piny wychodzą z potencjometru włączona jest w nie wtyczka z 3 dziurkami. Lekko wysunięta pozwala podłączyć ukradkiem macawki od woltomierza.
Powinno wynosić możliwie blisko 0.7V - w czasie kiedy silnik pracuje na właściwych dla typu wolnych obrotach.
Zaznaczamy rysikiem położenie potencjometru na korpusie.
Regulację zaczynamy luzując 4 śruby mocujące potencjometr (znajdują się pod półksiężycowymi zaślepkami po lewej i prawej jego stronie) na tyle aby dało się go przesunąć lekko pukając czy podważając śrubokrętem ale aby sam się nie przestawiał.
Regulacja jest typu "o włos" Należy starać się go delikatnie obracać wokół tej wypustki z jego boku (nie przesuwać na boki czy góra dół), - tam gdzie wchodzi ośka klapy. Jeśli przesadzimy silnik się rozbiega albo zdławi. Nalezy wrócić do ustawienia zaznaczonego rysikiem. Po tym jak go leciutko ruszymy trzeba chwilę poczekać aby się wszystko ustabilizowało, dodajemy ostro gazu i mierzymy znów - powinno być tak samo. Po kilku próbach przykręcamy potencjometr.
Silnik nie powinien się zdławiać po gwałtowanym puszczeniu gazu z wysokich obrotów nie powinien też po lekkim pukaniu w gaz.
Oczywiscie wszystko wykonujemy ze zdemontowanym mikserem LPG - inaczej wyniki nie będą miarodajne.
Jeśli pod gazowaniu napięcie się zmienia i obroty pływają trzeba sprawdzić płynność zmiany napięcia przyciskając palcem klapę - powinna być monotoniczna bez zawahań. Delikatne trzeszczenie można sprawdzić oscyloskopem niestety i to jest podstawowe narzędzie do tego celu.
Potem ustawiamy śrubką CO albo przynajmniej sprawdzamy jak się ma nasze ustawienie po eksperymentach z pot.

Uff, mam nadzieje nie będę musiał tego pisać 3 raz w tym wątku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 27, 2008 7:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Cytuje za Wikipedia
Ukaniu- chodząca encyklopedia K-Jeta. Najczęściej można go spotkać w forum w114-115.
:)

A na poważnie. Czy nie moznaby tego typu cennych porad dorzucic np TU ?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 11:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
W zwiazku z opisem strojenia potencjometru

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fc ... c7fb7.html

mam pytanie,
tu zaraz po prawej stronie od tych 3 pinow jest taka mala okragla kropka (ale nie ta po lewej -biala, tylko po prawej- jest mniej widoczna)

u mnie jest ona wcisnienta, jakby pękla malutka membrana

czy to ma wplyw na zle dzialania potencjometru nawet jesli ma 0.7 ?
na zimnym ma miec 0.7 i na cieplym tez .0.7 ? jakie wahania są do zaakceptowania?

te polksiezyce maja jakąs sprytna zawleczke zeby dostac sie do srub?

potencjometr odchylam do siebie? nie na boki? dobrze rozumiem?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2008 11:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie pamiętam co tam jest pod tą kropką. Trzeba będzie rozszbrować popsuty potencjometr.
0.7V na nagrzanym silniku. Zakres 0.51 - 0.81. Dla wersji CH czy CA może się różnić 0.75-1.05.
Poluzujesz śrubki pod zaślepkami będziesz widział jak się rusza pot. Przekręca się wokół osi klapy.


Ja właśnie w tej chwili rozmyślam nad nowym sterownikiem do KE.
Pierwszym krokiem będzie zastsowanie szerokopasmowej sondy lambda aby widzieć jaki konkretnie skład mieszanki produkuje wtrysk. Sporządzić właściwe mapy prądu EHA od rpm i MAP dla L=1 i % zmiany dla pracy ekonomicznej oraz z maksymalną mocą.
Właściwie to trzeba będzie zbadać jak zachowuje się mechaniczna część wtrysku i na jakich sygnałach najwłaściwiej polegać.
To jest w końcu pierszy krok do zamontowania turbo ze standardowym wtryskiem (wydajność jest wystarczająca - oby właściwie stroić).
W efekcie powinien powstać lepszy algorytm strojenia KE nawet dla normalnej pracy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1330 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl