MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 6:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 24, 2003 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Hej. Czy ktoś z Kolegów zna metodę pomiaru szczelności silnika (nie stopnia sprężania)? Na czym polega ta metoda? Jak interpretować wyniki?

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
Post: pt paź 24, 2003 11:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zielony pisze:
Hej. Czy ktoś z Kolegów zna metodę pomiaru szczelności silnika (nie stopnia sprężania)? Na czym polega ta metoda? Jak interpretować wyniki?


A co rozumierz pod szczelnoscia silnika? I jezeli silnik jest szczelny to co to ma oznaczac?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 12:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Już wyjaśniam. Z tego co udało mi się ustalić i zobaczyć wynika, że jest to metoda polegająca na wtłaczaniu do cylindra (nad tłok) poprzez specjalną dyszę instalowaną w miejscu świecy zapłonowej powietrza. Dalej jest jakiś układ pomiarowy badający ilość powietrza zachowanego w przestrzeni nad tłokiem w stosunku do powietrza podanego. Wynik szczelności podawany jest jako procent zachowanego ładunku powietrza. W sytuacji idealnej byłoby to 100%. No i to na dobre tyle co wiem na pewno o tej metodzie. Reszta to informacje niepewne. Np. jak ustawia się tłok w cylindrze badanym, jaki ubytek szczelności świadczy o zużyciu pierścieni, jaki zaworów, jaki błędu wykonywania pomiaru. Czy ktoś ma lepszą wiedzę na ten temat?

_________________
Pozdrawiam,



Zielony

ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:18 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
100% to nigdy nie bedzie, ale wydaje mi sie ze do podobnych wnioskow prowadzi pomiar cisnienia sprezania. O tym czy piersienie sa kiepskie, czy zawory to raczej nie stwierdzisz po udziale procentowym uciekajacego powietrza, ale moge sie mylic:) Sa proby olejowe, cylinder zalewasz olejem i sprawdzasz, czy rosnie cisnienie w stosunku do proby, bez oleju, co ma swiadczyc o zuzyciu pierscieni, ale przy silnikach ktore sporo przejechaly to najczesniej sie okazuje, ze mozna z gora rownie dobrze dol remontowac.

_________________
w123


Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2003 11:15 pm przez laudan, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 8:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
laudan
Sa proby olejowe, cylinder zalewasz olejem i sprawdzasz, czy rosnie cisnienie w stosunku do proby, bez oleju, co ma swiadczyc o zuzyciu zaworow

Chciales napisac, ze swiadczy to o pierscieniachm,szczeliny dodatkow sa uszczelnione przez olej a co za tym idzie kompresja sie zwieksza

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 10:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Robiłem parę razy próbę szczelności w samochodach, ale polegało to na tym, że po pomiarze ciśnienia, próbie olejowej (wzrost ciśnienia świadczy o zużyciu pierścieni), montowany był króciec w miejsce świecy zapłonowej i w GMP wtłaczane było powietrze. Osłuchiwane wtedy były poszczególne kolektory w celu stwierdzenia, czy ssące, czy wydechowe są nadpalone. Według mnie jest to badfanie dodatkowe i nie zawsze konieczne. Pomiar ciśnienia spreżania i próba olejowa wystarczają, aby wyrobić sobie zdanie o silniku.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl