MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 1:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 13, 2008 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
Witam [zlosnik]

Ostatnio jechałem moim CL'em no i tak mnie zaciekawił koło skrzyni biegów ten przełącznik. Obrazek I tu pojawia się pytanie kiedy on jest przełączony na Sport, a kiedy na Economy czy jak widać "S" to jest na "E" i czy odwrotnie. Czekam na odpowiedzi, chyba zrozumieliście o co chodzi, jak nie postaram się jeszcze raz :P
Aha i jeszcze jedno, czy można przesuwać ten przycisk w czasie jazdy ?

Pozdrawiam,
Zdrowych, wesołych... ;)

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V
Peugeot 205 1.6i Automatic
Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL
Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
W szukajce na pewno bys znalazl odpowiedz na swoje pytanie. Co do przelacznika, to tryb pracy skrzyni oznacza widoczny symbol - widzisz "S" - jest standard (nie zaden sport..), widzisz "E" - jest tryb ekonomiczny. Mozna przelaczac tryb pracy skrzyni w czasie jazdy bez problemu.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 11:01 pm przez beet, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
Dzięki kolego za odpowiedź. Przepraszam, faktycznie mogłem poszukać :-?
Czyli sprawa jasna, na chłopski rozum- widzę E jest Ekonomicznie, widzę S jest Standard.
Dziękuje i pozdrawiam ;)

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V

Peugeot 205 1.6i Automatic

Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL

Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Speedy pisze:
na chłopski rozum- widzę E jest Ekonomicznie


W Twoim przypadku, to i tak srednio ekonomicznie, ale kto by tam spalanie sprawdzal.. ;)

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 13, 2008 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
beet pisze:
W Twoim przypadku, to i tak srednio ekonomicznie, ale kto by tam spalanie sprawdzal..

No i co do tego ''standard'' też mam wątpliwości. U tej gwiazdy ''standard'' to jest
beet pisze:
sport

:lol:

hehe pozdrawiam [oczko]

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V

Peugeot 205 1.6i Automatic

Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL

Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 8:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 14, 2007 12:16 am
Posty: 32
Lokalizacja: Gdynia
to jest dokładnie tak jak opisywałem na http://www.124coupe.pl/forum


jeśli chodzi o ekonomie to automat minimalnie moze ci mniej spalic w jezdzie po miescie niż manual, ale generalnie w cyklu mieszanym jest ok 1,5 do 2 litrów na niekorzyść, ale to moim zdaniem chyba jedyny minus tejże skrzyni. jeśli chcesz wymusić w danym momencie (np podczas wyprzedzania) redukcje biegu, to poprostu zdecydowanym ruchem nogi wciskasz pedał gazu (tak u mnie działa na Standardzie) i puki nie odpuścisz to będzie trzymał na tym biegu, bądź robisz tzw kick-down, czyli naciskasz szybko pedał do podłogi (az poczujesz wciśnięcie "guzika" pod pedałem) i również zmienia ci bieg na niższy i tak samo, póki nie odpuścisz to będzie ci trzymał do oporu dany bieg (tak działa u mnie również na Standardzie i na Economy)

tryb Economy jest bardziej "oszczędny" , biegi są zmieniane wcześniej, tzn silnik wkręca sie na 2200 do ok 2800 obr/min i następuje zmiana biegu (tryb jest bardziej hmm... "zamulający"), sprawdza się idealnie w korkach i jeździe po mieście.
tu mała uwaga, w tym trybie auto zawsze rusza ci z drugiego biegu, także nie przeraź się że twoje przyszłe MB jest takie mulące na starcie, możesz oczywiście wymusić redukcje, jak...czytaj wyżej...

tryb STANDARD (nie Sport ) zmienia biegi przy wyższych obrotach silnika, i generalnie skrzynia częsciej sobie biegi redukuje (nawet wtedy, kiedy nie stosujemy wymuszonej redukcji), po prostu auto jest dynamiczniejsze, z kolei przy tym trybie przy starcie po zdecydowanym wciśnięciu gazu, auto zawsze ruszy ci z pierwszego biegu.

Tak jak napisałi szanowni koledzy wyżej, jest to jeden z najtrwalszych elementów mechanicznych samochodu (oczywiście jeśli nie jest zarżnięta). wystarczy że będziesz zmieniał olej na czas, filtr i uszczelkę (całkowity koszt ok 300zł)

jeśli czegoś nie napisałem ważniejszego jeszcze, bądź coś nakręciłem to proszę o uwage i poprawienie mnie

_________________
MB C124 230CE 1990r.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
RobertoCdx pisze:
ak jak napisałi szanowni koledzy wyżej, jest to jeden z najtrwalszych elementów mechanicznych samochodu (oczywiście jeśli nie jest zarżnięta). wystarczy że będziesz zmieniał olej na czas, filtr i uszczelkę (całkowity koszt ok 300zł

Skrzynia była robiona, ponieważ była zepsuta :-? Także teraz z wymianami mam spokój. Muszę tylko jechać do wyregulowania (w cenie naprawy) no i będę śmigał [zlosnik]
Dziękuje RobertoCdx za taką lekturę.
;)

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V

Peugeot 205 1.6i Automatic

Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL

Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 9:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 12, 2008 7:52 pm
Posty: 12
Gdzieś czytałem, żeby za często nie przełączać na E, bo to niezdrowo dla skrzyni. Prawda, czy bajki? :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 14, 2008 11:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
oczywiście dla różnych motorów zakres rpm jest różny, u mnie E zmienia biegi przy 2000rpm i generalnie bardziej mi przeszkadza po mieście niż pomaga [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 6:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
pejter pisze:
Gdzieś czytałem, żeby za często nie przełączać na E, bo to niezdrowo dla skrzyni. Prawda, czy bajki? :-?


Jakos nie chce mi sie w to wierzyc, ja wiekszosc czasu jezdza na E i nie zauwazylem problemow ze skrzynka... a jezdze na E glownie dlatego, ze mam ciezka noge i na S bardzo czesto zdarzalo mi sie za mocno depnac pedal a to bardziej obciazalo i skrzynie i silnik przy wiekszym natezeniu ruchu , bo ruszyl z 1 potem trzeba bylo odpuscic zeby nie wjechac komus w tyl [zlosnik] , zmienial na 2 i hamowanie... wiec E mnie zadowala.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 9:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 12, 2008 7:52 pm
Posty: 12
Cremek pisze:
bo ruszyl z 1 potem trzeba bylo odpuscic zeby nie wjechac komus w tyl

dałeś mi do myślenia, bo często mam dokładnie tak samo
[cool]

_________________
124 320CE sportline skradziony
124 250D ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 12:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
A u mnie nie to nie dziala....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
U mnie na E przełącza w zakresie 2500-2900 obr. I tu pytanie, W jakim zakresie przełącza może przerzucać na S ? Jest to jakaś wielka różnica?
Chodzi mi o normalną jazdę.

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V

Peugeot 205 1.6i Automatic

Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL

Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 15, 2008 1:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Speedy pisze:
U mnie na E przełącza w zakresie 2500-2900 obr. I tu pytanie, W jakim zakresie przełącza może przerzucać na S ? Jest to jakaś wielka różnica?


Standard nie ma takich ograniczeń.
Przy wciśniętym pedale gazu do podłogi, przy dobrze wyregulowanej skrzyni, na wyższy bieg przerzuci przy czerwonym polu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl