MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 14, 2008 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Mam jeszcze jedno pytanie.
Dziś zaglądając w okolice silnika zauważyłem mały wyciek z pompy wtryskowej a tak naprawdę z pod nakrętki mocującej przewód wychodzący do wtryskiwacza.
Czy to jakaś poważna usterka ?
Mogę to jakoś sam naprawić ?
Według mnie poleciała jakaś uszczelka pod tą nakrętką.
Jeśli to mogę sam wymienić to czy konieczne jest odpowietrzenie układu czy jakoś samo się odpowietrzy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 9:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Czy mogę liczyć na jakieś wsparcie w powyższym temacie ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 10:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jak widać na załączonym rysunku z EPC nie ma tam żadnych dodatkowych uszczelek. Spróbuj dokręcić tą nakrętkę z czuciem a jeśli to nie pomoże trzeba rurkę zdemontować i obejrzeć gwinty. Możliwe, że już ktoś wcześniej ją zmęczył. Nie powinna to być poważna usterka i nie ma przy tym dużo pracy. Przy zapowietrzeniu jednej rurki układ powinien odpowietrzyć się sam podczas pracy silnika. Można też przyspieszyć odpowietrzanie luzując tą rurkę od strony wtryskiwacza.

Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2008 11:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
elmo25 pisze:
zauważyłem mały wyciek z pompy wtryskowej a tak naprawdę z pod nakrętki mocującej przewód wychodzący do wtryskiwacza.

Jeżeli jest to W124 200D (kolega "zapomniał" podać w profilu lub w pytaniu typ auta) i wyciek następuje na 4-tym cylindrze to jest to typowa usterka. Z powodu występujących drgań i rezonansów oprócz "samoodkręcania" prowadzi czasem aż do pęknięcia rurki szczególnie jak brakuje oryginalnych mocowań spinających. Jeżeli cieknie z powodu "samoodkręcenia" to należy dosyć mocno ją dokręcić (najlepiej specjalnym kluczem oczkowym z przerwą) bo uszczelnienie jest typu stożkowego. Jeżeli nie pomoże to trzeba wymienić rurkę na nową (ok. 50zł poza ASO) i pozakładać wszystkie fabryczne mocowania (z ASO).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Wspomniana nieszczelność jest pod 4 nakrętką patrząc od przodu samochodu.

Kolega AndyS dobrze wspomniał że dotyczy to silnika 200D (W124).
Dziękuję za wskazówki, pewnie jutro się tym zajmę

Pozdrawiam

_________________
W124 230E - przekładka na 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 9:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
może coś pomoże, wprawdzie to było 200D /8, ale może :)

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ight=pompa

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dzięki,
U mnie jednak wyciek jest z tej górnej nakrętki.
Natomiast podobny jest u mnie problem z wolnym czasem, a w dodatku zimno i ciemno :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 18, 2008 12:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
elmo25 pisze:
Wspomniana nieszczelność jest pod 4 nakrętką patrząc od przodu samochodu.
To jest właśnie 4-ty cylinder. [zlosnik]
elmo25 pisze:
Kolega AndyS dobrze wspomniał że dotyczy to silnika 200D (W124).
No to jestem przekonany że trzeba wymienić rurkę. Pękniecie występuje przy zakończeniu rurki czyli praktycznie pod nakrętką. Mniejsze jest prawdopodobieństwo że wystarczy ją dokręcić.
P.S. W Rumii koło Trójmiasta jest sklep specjalizujący się w częściach do Mercedesów (Ożarowski). Tam można kupić taką rurke (dobra podróba) za ok. 50zł. Mają na składzie tylko i wyłącznie rurkę 4-go cylindra. [zlosnik] [zlosnik] Inne na zamówienie.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 18, 2008 12:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Przed wojna bylem posiadaczem 250D. Tez tam mialem wyciek, smierdzialo paliwem w aucie a dodatkowo jak tyl stal nizej niz przod to nie dalo sie go odpalic poniewaz ta nieszczelnosc powodowala wtloczenie paliwa spowrotem do zbiornika. Potem za ch...a nie chcial odpalic poniewaz ciagnal paliwo z powietrzem. Pojechalem z tym do pompiarza. Wymienil uszczelnienia na oryginalne BOSCH na wszystkich 5 garach (sekcjach). Dalem za to z robocizna 100zl (gosc do najtanszych nie nalezal ale mial i ma dobra renome). Do momentu sprzedazy autka po z gorka 3 latach i nalatanych 110tkm nic sie z tym nie dzialo.

Zrob to u fachmana i bedziesz mial spokoj. Najlepiej wymien wszystkie 4 uszczelnienia. To nie kosztuje az tak wiele a wrazenia z jazdy...bezcenne. Za wszystko inne zaplacisz......o ile fachman ma terminal do kart platniczych.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 18, 2008 12:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Milosh pisze:
Zrob to u fachmana i bedziesz mial spokoj. Najlepiej wymien wszystkie 4 uszczelnienia. To nie kosztuje az tak wiele
Szkoda ruszać pompę a o kosztach (nawet małych) nie wspomnę. To NAPEWNO rurka a nie pompa jest problemem bo jak pisałem to jest typowe uszkodzenie. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 18, 2008 6:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dziękuję Panowie,
Dziś miałem się do tego zabrać ale za dnia nie udało mi się wyjść z pracy.
Coś mi się wydaje że jest tak jak twierdzi AndyS.
Oczywiście dam znać co to było.

Jeszcze raz Dziękuję za wskazówki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl