MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 4:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 21, 2008 12:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 18, 2005 8:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: kraków
Witam

Mam panowie nastepujący problem

Mam dwuletni akumulator 74A 650 Ah i nie wiem co sie dzieje
Od jakiegos czasu nie moge odpalic samochodu. NIe pada on całkowicie bo wystarzy dotknięcie kabli z innego auta i daje czadu. Ładowałem aku dwa dni działał nastepne siedem dnia ale w tym czasie auto było garazowane. Wczoraj zostawilem na noc na polu i dupa. Dodam jeszcze ze mialem problem z wyłącznikiem tylnego oswietlenia kabiny a mianowicie niby wyłączał światełko ale prąd nadal leciał. To zostało zlikwidowane ale aku dalej ma problemy z odpowiednim prądem

Dodam ze prąd jaki został zmierzony na aku podczas pracy silnika, jak mniemam jest to równiez prad jaki dochodzi z alternatora do aku wynosi 13.82 V

Prosze o opinie bo nie uśmiecha mi sie pod choinke dostac akumulatora

wesołych swiąt

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy!
w210 320 cdi [ black widow]
Chrysler 300 C 5.7 HEMI [ potwór]
w124 300E-24V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 21, 2008 1:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
może masz zwarcie na 1 celi, prąd ładowania 13,8 może być, sprawdź pobór w stanie spoczynku generalnie to diagnoza jest prosta więc nie widze specjalnych możliwości zbyt wiele.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 21, 2008 2:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 18, 2005 8:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: kraków
a teraz juz zwariowałem

posprawdzałem co kolega poradził, na wyłączonym silniku praktycznie nie ma poboru ale w godzine akumulator jak pokazywał napięcie 12 teraz pokazuje 5 więc to juz wiadomo co jest ale sprawdzajac na epc sa dwa modele akumulatora 62 Ah i 100 ah który wybrac???

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy!

w210 320 cdi [ black widow]

Chrysler 300 C 5.7 HEMI [ potwór]

w124 300E-24V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 21, 2008 3:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
w-126 pisze:
może masz zwarcie na 1 celi,


Co to znaczy "na 1 celi" ?
- na jednej?
- na pierwszej?
Jak się pisze ZDANIA to się używa SŁÓW a nie cyfr. Unika się wtedy takich niedomówień.

w-126 pisze:
prąd ładowania 13,8 może być,


Jeżeli chodzi o wartość - to nie może być.
Jest to wartość stanowczo zbyt mała - świadczy tylko o tym, że alternator ładuje. Chyba zgodzisz się ze mną, że inna będzie wartość tego napięcia bezpośrednio po uruchomieniu silnika (kiedy alternator pracuje z całą mocą żeby uzupełnić energię utraconą w czasie rozruchu) a inna będzie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, kiedy akumulator wykazuje objawy naładowania. Kiedy należy mierzyć - dopowiedz sobie sam.
Prawidłowa wartość napięcia po dłuższej jeździe powinna wynosić ok. 14.3 volta <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
skorpionkrak pisze:
sa dwa modele akumulatora 62 Ah i 100 ah który wybrac???


Jeżeli sprawdzisz na PRAWDZIWYM EPC - to po wprowadzeniu numeru podwozia otrzymasz tylko jedną, prawidłową odpowiedź.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 21, 2008 4:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 18, 2005 8:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: kraków
sprawdzalem na tym epc z tego forum
podaje vin bo moze ja cos zle robie
wdb1240311b702729

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy!

w210 320 cdi [ black widow]

Chrysler 300 C 5.7 HEMI [ potwór]

w124 300E-24V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 21, 2008 5:57 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie robisz nic źle.
Po prostu EPC dostępne na forum to wersja mocno "okrojona" - wyszukuje jedynie do danego modelu. Tutaj potrzebne jest pełne EPC - takie, jakim dysponuje ASO.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
nie wiem na której celi bo nie widziałem akumulatora [zlosnikz] , 13,8 to ładowanie ok(na styku ale ok) pod warunkiem że nie jest niższe w czasie obciążenia oczywiście że lepsze jest 14,4 mozna dać regulator żeby mocniej wzbudzić alternator.

Nie ma czegoś takiego jak jakies większe zmiany kiedy alternator daje powiedzmy 14,4 V to tyle daje nie zaleznie czy akumulator jest naładowany czy rozładowany, minimalne zmiany sa możliwe co najwyżej.

Alternator pracuje z taką moca aby uzyskać wartość 14,4V a czy jest to w danym momencie pełna moc to mozna dyskutować

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 2:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
No to wytłumaczyłeś Geriiemu i chłopak juz będzie wiedział.

Pewnie ma niewielkie pojęcie o elektryce i sie trochę douczył ;)


Chłopakuw-126 przyjmij do wiadomości, że jak Gerri coś odpowiada w dziedzinie elektryki, to się to przyjmuje za pewnik bez gadania. Koniec, kropka. On się zna.

I z tym napieciem ładowania na naładowanym i nienaładowanym aku tez ma rację. [zlosnik]

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 3:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Panowie istnieje pewna subtelna różnica między prądem na napięciem.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 7:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
skorpionkrak pisze:
sprawdzalem na tym epc z tego forum
podaje vin bo moze ja cos zle robie
wdb1240311b702729


Wyjaśnienie leży w Twoim zasięgu (bez użycia serwisowego EPC)
Rozszyfruj VIN-a - masz kod 673 który wszystko wyjaśnia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
ghost2255 pisze:
No to wytłumaczyłeś Geriiemu i chłopak juz będzie wiedział.

Pewnie ma niewielkie pojęcie o elektryce i sie trochę douczył ;)


Chłopakuw-126 przyjmij do wiadomości, że jak Gerri coś odpowiada w dziedzinie elektryki, to się to przyjmuje za pewnik bez gadania. Koniec, kropka. On się zna.

I z tym napieciem ładowania na naładowanym i nienaładowanym aku tez ma rację. [zlosnik]



chłopaku zrozum że napięcie to wynosi 14,4V a zmienia się natężenie w danym okresie rozładowania/naładowania, chyba ze mamy doczynienia włąśnie z uszkodzonym akumulatorem ewentualnie skrajnie rozładowanym.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 10:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w-126 pisze:
chłopaku zrozum że napięcie to wynosi 14,4V a zmienia się natężenie w danym okresie rozładowania/naładowania, chyba ze mamy doczynienia włąśnie z uszkodzonym akumulatorem ewentualnie skrajnie rozładowanym.

napięcie też się zmienia bo układ ma swoje rezystancje...
Napięcie ładowania powinno być w zakresie 13,9-14,5V A gdy alternator nie daje rady (z powodu uszkodzenia (np regulatora) lub zestarzenia uzwojeń alt) to czasem nie jest w stanie pod obciążeniem osiągnąć 13,9V -częsty problem w starszych alternatorach
Aby prąd ładowania się zmieniał napięcie tez musi -prawo Ohma (akumulator tez ma swoją rezystancję)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 1:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Janfocus pisze:
w-126 pisze:
chłopaku zrozum że napięcie to wynosi 14,4V a zmienia się natężenie w danym okresie rozładowania/naładowania, chyba ze mamy doczynienia włąśnie z uszkodzonym akumulatorem ewentualnie skrajnie rozładowanym.

napięcie też się zmienia bo układ ma swoje rezystancje...
Napięcie ładowania powinno być w zakresie 13,9-14,5V A gdy alternator nie daje rady (z powodu uszkodzenia (np regulatora) lub zestarzenia uzwojeń alt) to czasem nie jest w stanie pod obciążeniem osiągnąć 13,9V -częsty problem w starszych alternatorach
Aby prąd ładowania się zmieniał napięcie tez musi -prawo Ohma (akumulator tez ma swoją rezystancję)



zgadza się, moje założenia to idealny alternator (nowy) bo to normalne że stary może nie dac rady wyrównać do słynnych 14,4 v, teoretycznie utrzymanie 14,4 v jest możliwe w przypadku rozładowanego akumulatora

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl