MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 30, 2008 3:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
Od dawna czytuje to forum i juz sporo udało mi się z jego pomocą rozwiązać dręczących mnie kwestii, jednak tym razem poległem i nie znalazłem odpowiedzi na forum :-? a mój problem polega na dziwnych odgłosach dochodzących z dmuchawy, mam wrażenie ze z jej silnika. Otóż cala dmuchawa tak jakby wpadała w rezonans i terkocze (klekocze) czasem głośno a czasem cicho (czasem wogóle) najbardziej na 1 biegu. Dzisiaj ja wymontowałem i nie widziałem tam żadnych połamanych łopatek, uszkodzeń czy większych luzów, próbowałem wyjąc sam silnik, tzn odmontować wirnik ale niestety tutaj nie wiem co robić, po środku wirnika jest taki trzpień i wirnik jest ustabilizowany na nim taka małą imbusowa śrubka, po odkręceniu jej sam plastik wirnika obraca się a zwoje i silnik praktycznie się nie obracają ale nie mogę podciągnąć wirnika do góry żeby go zdjąć, tak jakby coś go jeszcze trzymało :-? czy ktoś wie co to możne być?? przed złożeniem wszystko dokładnie poskręcałem itd ale nie bylem w stanie się dobrać do łożysk i jakoś ich przesmarować (bo dmuchawie zdarza się tez czasem tak dziwnie zawyć przy wyłączaniu) dodam ze jak pociągam za wirnik to jest tak jakby minimalny luz i może to przez to wpada w rezonans ale i tak nie mogę tego naprawić bo nie mogę tego rozebrać, będę wdzięczny za jakieś rady :P może ktoś z was z tym walczył

p.s. jak sie zrobi cieplej to wrzucę jakieś foty w ramach przywitania się bo teraz Mercedes jest brudna a nie mogę umyć i wstyd się chwalić :P

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 8:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
sprobuj popsikac wd40 po ośce i niech tam zaplynie
powinienes miec w tym plastiku od lopatek dziurke niedaleko osi wirnika - tam popsikaj, tak by zaplynelo
jak nie pomoze to ja mam od mojej W123 cala nagrzewnice z dmuchawa, to moge Ci ta dmuchawe niedrogo odsprzedac :)
(jakbys byl zaintereswany, to napisz na lysy-@wp.pl )

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 1:07 pm przez lysy2, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 12:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Zamiast WD40 polceam smarowidło teflonowe w spray'u :)

Jest dużo mniej agresywne, a i działa lepiej [zlosnik]

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 11:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
dzisiaj nie miałem czasu wiec jutro postaram się przesmarować to z rana i napisze czy coś to podziałało, po nowym roku dam tez odpowiedz jeśli będę potrzebował nowej dmuchawy :) dzięki za rady

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 8:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Czy aby dostać się do dmuchawy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą ? Coś mi się w niej zablokowało i nie mogę przekręcić na bieg II i III


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
wiem ze do dmuchawy można dojść od zewnątrz od podszybia to znaczy trzeba zdjąć obie wycieraczki i obie kratki i te blachę ze środka jest ona zamocowana takimi plastikowymi wciskami od strony komory silnika i pod nią jest dmuchawa to znaczy sam wirnik nie wiem czy ci to coś pomoże


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 10:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kala2191 pisze:
wiem ze do dmuchawy można dojść od zewnątrz od podszybia to znaczy trzeba zdjąć obie wycieraczki i obie kratki i te blachę ze środka jest ona zamocowana takimi plastikowymi wciskami od strony komory silnika i pod nią jest dmuchawa to znaczy sam wirnik nie wiem czy ci to coś pomoże



Nic nie pomoże bo tam jej nie ma, tylko jest silnik wycieraczek.
Dojście do dmuchawy jest z prawej strony tunelu.
Odkęcasz po stronie pasażera ukryta śrubę , wkrętakiem gwiazdkowym.
Odsuwasz fotel na max w tył unosisz tunel odkręcając wkręt pod materiałem między fotelami.
Po wyciągnięciu pionowej wykładziny widać dmuchawę.
Wtedy można odpiąć wtyk i ją odkręcić, wentylator wraz z silnikiem masz na wierzchu, smarujesz składasz .

Omen pisze:
Czy aby dostać się do dmuchawy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą ? Coś mi się w niej zablokowało i nie mogę przekręcić na bieg II i III


Zablokował Ci się regulator siły nadmuchu.
Zdejmujesz pokrętła, odkręcasz nakrętki.
Potem już jest poważniej , trzeba powalczyć.
Zablokowała się lub zerwała linka .
Regulator raczej do wymiany, nie ma tych linek w regulatorze jako osobna część.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 3:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Kurde jakaś plaga, bo dzisiaj udało mi się przekręcić pokrętło na II, to mi wystarczyło. W między czasie wymieniłem świece i pozostawiłem samochód na chodzie na 1h. Po tym czasie wraca a nadmuch nie działa, nawet w pozycji I. Tak jak by w ogóle się nie włączał :/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 5:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
Z opisu THC wygląda to na dosyć skomplikowana sprawę, w rzeczywistości nie jest. Dojście fakt z prawej strony tunelu, odkręcasz osłonę deski nad nogami pasażera (3 śrubki) zdejmujesz i już widzisz tył silnika dmuchawy, teraz odpinasz kostkę od silnika, odkręcasz silnik ( 3 śrubki, 8 jeżeli dobrze pamiętam) wyjmujesz i po sprawie. U mnie niestety smarowanie itd nic nie pomogło, musiałem wymienić silnik, zasadniczo to tam jest (w silniku) połączenie miedziane wiec jego w ogóle nie powinno się smarować.

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 6:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Pierwsza sprawa rozwiązana: mogę już wybrać wszystkie III biegi i pokrętło chodzi na luzie.

Teraz drugi problem z tym silnikiem: coś w nim ociera i strasznie stuka, tylko jak go wyciągnać całkiem ? Wypinam wtyczkę, odkręcam 3 śruby ale dalej wychodzi silnik z obudową i trzyma mnie jeden kabel co nie jest odpinany. Odkręcam te dwie śruby na tylnej obudowie i dalej nie mogę wyciągnąć samego silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
ten kabel wchodzi do takiej płytki na której są 4 piny od kostki która już odpiąłeś, ta płytka trzyma się na jednej śrubce (7 jeżeli dobrze pamiętam) odkręcasz ja i płytka odchodzi (z drugiej strony jest zahaczona na takim wgłębieniu), teraz masz tam 2 kabelki które są zaciśnięte na metalowych króćcach (nie wiem jak to nazwać, takie prostokątne metalowe listeczki) po prostu ściągasz zaciski z tych listków i po sprawie (schodzi ręką, zresztą odkręcisz to zobaczysz i będziesz wiedział o co chodzi)

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 10:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 12, 2010 5:31 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Sierpc
witam to ja mam takie oytanie zwiazane z nadmuchem na 3 stopniu nie ma roznicy czyli tez musze odkrecic i psiuknąć tak i moze bedzie dobrze?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 10:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
ale co na 3 stopniu nie ma różnicy?? nie ma różnicy co do 2 stopnia czy nie ma różnicy co do objawów jak u kolegi tj hałasuje?? jeżeli to 1 to elektryka, wiec zacznij od sprawdzenia pokrętła tak jak to opisał THC, jak nie to to szukaj dalej, a jak to drugie to tak, trzeba wyjąc silnik i sprawdzić co z nim nie tak.

p.s. wyrażaj się jaśniej :-?

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 5:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
optymizer dzięki, co prawda u mnie nie było śrubki tylko taka klamra ale udało się wyciągnąć. Silnik ma dość duży luz i poszedł do naprawy, może coś z niego będzie. A ja też tak mam ze na 3 biegu dmucha tak jak na drugim, ale na 3 dodatkowo otwiera się więcej nadmuchu na szybę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
Omen pisze:
optymizer dzięki, co prawda u mnie nie było śrubki tylko taka klamra ale udało się wyciągnąć. Silnik ma dość duży luz i poszedł do naprawy, może coś z niego będzie. A ja też tak mam ze na 3 biegu dmucha tak jak na drugim, ale na 3 dodatkowo otwiera się więcej nadmuchu na szybę.


a gdzie ci to naprawia?? jakiś elektryk?? bo ja swój stary tez mam jeszcze wiec bym go tez chętnie dal komuś żeby mi go na zapas naprawił...

_________________
w123 300D '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl