MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 29, 2008 3:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
cześć
tak się zastanawiam czy ilość "rur" doprowadzających powietrze do patelni jest uzależniona od pojemności motoru?
u mnie jest tak:
Obrazek

inne 4,2 mają tak:
Obrazek

jest jakaś zależność? chciałbym do oryginału wrócić. Co do oryginalności patelni u mnie mam pewne wątpliwości.
Macie jakieś pomysły, czy montować to co się trafi i nie przejmować się? w sumie i tak w niczym pewnie nie przeszkadza druga "rurka" :)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 3:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
To dolne zdjęcie to oryginał. To u Ciebie to jakaś samoróbka.
Dwa doloty ma 560 i chyba nowsze 500
Skoro masz już dwa wejścia w puszce i przy przednim pasie (oryginalnie powinno być u Ciebie jedno), to dokup w ASO dwie rury doprowadzające powietrze do puchy, bo i tak te silniki głodują jeśli chodzi o powietrze.

Tylko nie wiem jak to zniesie Twoje LPG [zlosnik]

A dwa doloty w 560 wyglądają tak:
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 4:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
Tylko nie wiem jak to zniesie Twoje LPG


właśnie jestem na etapie demontażu owego LPG, także chyba tego nie zniesie :) dlatego szukam nowej puchy, ta co mam jest poprzerabiana przez gazowników, coś tam dodali coś obcięli. A poza tym stara jest powyginana od wystrzału gazu.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 4:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
W mojej 420 z 89r. są dwa węże tak jak na zdjęciu tej 560.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 6:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
CZUWOJ pisze:
W mojej 420 z 89r. są dwa węże tak jak na zdjęciu tej 560.


u mnie 420 z 1986 jest jeden
Obrazek

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 6:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
500 z '89 też ma dwie :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 7:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Patrząc na przedni pas u mnie również wygląda jak by miały być dwa wejścia, po obu bokach chłodnicy są miejsca na rury. Dziwna sprawa [szalone]

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Obrazek

Wg tego powinieneś mieć dwie rurki.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 31, 2008 11:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Podczepiając się pod temat, to czy jeśli jedną z rur doprowadzających powietrze do filtra mam przetartą, to czy może mieć to jakiś wpływ na zachowanie się silnika?

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 11:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
CZUWOJ pisze:
Wg tego powinieneś mieć dwie rurki.

tak, ale Kolega pisał o M116 :)


Marcin1981 pisze:
Podczepiając się pod temat, to czy jeśli jedną z rur doprowadzających powietrze do filtra mam przetartą, to czy może mieć to jakiś wpływ na zachowanie się silnika?

nie sądzę aby miało to większe znaczenie, prawa rurka ma otwór od strony chłodnicy... Może pokaż jak wygląda u Ciebie to przetarcie

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 11:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
CZUWOJ pisze:
Wg tego powinieneś mieć dwie rurki.

tak, ale Kolega pisał o M116 :)



Cytuj:
Since engine output increase 09/87 all engines in model 126 have been fitted with a double snorkel.


Jak wszystkie to wszystkie. W M116 też podnieśli kompresję. Wynika zatem, że dwie rurki powinny być.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 11:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
tak, ale Kolega pisał o M116


Wiem o czym pisał :)

Tam jest napisane że dwie rurki mają M117 a od 1987r również pozostałe(V8 oczywiście)

Tu jest potwierdzenie jakby co

Obrazek[/quote]

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 2:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zegarek pisze:
ak wszystkie to wszystkie. W M116 też podnieśli kompresję. Wynika zatem, że dwie rurki powinny być.


CZUWOJ pisze:
Wiem o czym pisał


sorry nie doczytałem :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl