MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 04, 2009 9:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
Witam

Panowie prosiłbym o pomoc, w żony 124 od jakiegoś czasu skrzynia nie działa poprawnie, w momencie kiedy wciśniemy gaz nie ma redukcji, a kick down działa z opóźnieniem kilku sekundowym. mechanik mi sprawdzał podciśnienia i mówi, że wszystko ok. dalej nie bierze się za robotę.
czy to coś poważnego może być?
macie może jakieś namiary na mechanika od automatu w województwie łódzkim?
z góry dziękuję za pomoc i pozdr
Artur

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Albo wina części elektrycznej kicdownu (było na forum dosyć dokładnie opisane) albo coś z płytą sterującą, olej dobry? Redukuje tak samo źle na wszystkich biegach?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 11:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
oleju nie zmieniałem od jakiś 40 tysięcy.
na wszystkich biegach to samo.
nie kojarzysz może wcześniejszego wątku na forum odnośnie automatu?
zanim znajdę trochę mi minie czasu :lol:

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
coś znalazłem:):
"Pod maską po stronie akumulatora jest moduł D-Kickdown, z 4 pinami:
- 15 - plus po stacyjce,
- 31 - masa,
- 87k - zasilanie przycisku kickdown pod pedałem,
- ... zapomniałem numeru, ale 4 pin to najprawdopodobniej sygnał albo z czujnika wału, albo z alternatora (ostatnio skłaniałbym się, że z czujnika wału)

Czwarty pin odpowiada (najprawdopodobniej) za dostarczenie sygnału, na podstawie ktorego moduł ustala aktualną prędkość obrotową silnika i puszcza, bądź nie napięcie na przycisk kickdown. [b]W module oprócz elektroniki znajduje się przekaźnik-czyli nie przekaźnik bo albo załącza albo nie, u mnie kick działa z opóźnieniem czyli elektronika?[/b], normalnie zamknięty (przez niego realizowane jest zasilanie przycisku kd) po przekręceniu kluczyka, a wiec podaniu napięcia na 15 przekaźnik się otwiera, po odpaleniu silnika zamyka i wtedy powinno pojawić się napięcie na jednym z pinów przycisku pod pedałem (u mnie niezależnie od położenia dźwigni zmiany biegów).

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 10:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Może ma za niskie napięcie i nie otwiera się do końca, trzeba podpiąć na krótko, najlepiej spod auta i sprawdzić, oczywiście jeśli cyka.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 06, 2009 7:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Szanowni koledzy, od dłuższego już czasu borykam się z moją ASB.
Jakiś czas temu pisałem o tym na tym forum i w dalszym ciągu nic.
W skrucie za szybko zmienia biegi, kickdown też nie reaguje

Jak mogę sprawdzić elektrozawór skrzyni.
Dziś chciałem go sprawdzić i jakoś nie wpadł mi w oko.
Gdzieś kiedyś przeczytałem że jest gdzieś w okolicach połączenia wału i skrzyni (czy to prawda ?). W tamtej okolicy znalazłem tylko jakąś dość płaską obudowę i dochodzącą do niej płaską i długą wtyczkę z 4 stykami - reszta pusta (wtyczka ok 5 cm długości) Czy to może być to ?

Sprawdzałem też przycisk kickdown i na żadnym ze styków nie ma napięcia nawet po odpaleniu silnika.

Dodam że cięgno gazu było naciągane

Proszę o wskazówki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl