MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 06, 2009 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Panowie mam problem. MB w201, silnik 2.3 K-Jetronic, Gaz założony 3 lata temu (mieszalnik) Problem jest taki że auto na gazie PRACUJE prawidłowo (wiem wiem MB nie lubi gazu ale przeczytajcie dalej to sami zrozumiecie dlaczego go na razie nie wywalam)

Rano po nocnym postoju auto zapala normalnie na benzynie DO MOMENTU JAK NIE ZGAŚNIE NA BENZYNIE, gaśnie mi nie raz ponieważ na benzynie nie ma wolnych obrotów. Jak już zgaśnie na benzynie to już koniec. Zapala, łapie, zakręci do ok 3000rpm i gaśnie znowu i tak w kółko. Poprostu nie chce chodzić na benzynie. Po przejechajn ok 20 - 30 km znowu można jeździć na etylinie bez najmniejszego problemu. Problem zaczął się jakieś 4 miesiące temu. Panowie pomóżcie. DZIĘKI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 12:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Jesli nie dymi na czarno to może warto poszukać w zasilaniu pomp paliwa -samych pompach. Co się dzieje ze składem mieszanki?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Silnik zachowuje się "normalnie" tzn Nie jest to jakiś zajeżdżeniec, chce wywalić gaz ale obecnie jest to niemożliwe ponieważ w123 stoi na warsztacie, w124 żona użytkuje a mi został się "Baby-Benz" i przestał pracować na benzynie. Nie miałem do czynienia z K-Jetroniciem i w zasadzie nie wiem za co się zabrać. Pompa paliwa "na ucho" pracuje poprawnie, nie wydaje niepokojących dźwięków, filtr wymieniałem niecały miesiąc temu.

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 2:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bobasspr pisze:
Silnik zachowuje się "normalnie" tzn Nie jest to jakiś zajeżdżeniec,


Janfocus pisze:
Jesli nie dymi na czarno to może warto poszukać

dymienie na czarno może świadczyc o zbyt bogatym składzie mieszanki (zalewanie beną) i nie musi mieć nic wspólnego ze stanem silnika...
Skoro na lpg chodzi dobrze, oczywistą oczywistością się staje że usterka dotyczy układu paliwowego benzyny. Stąd pytanie o skład i ew. wydolność pompy paliwa...
polecam watek o KE-Jet, tam jest opisane jak sprawdzić błedy na złączu i ew. wyregulować KE-jeta...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 3:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Kolego janfocus - moja 190 NIE DYMI NA CZARNO, po prostu nie chodzi na benzynie. Pojeżdżę trochę na LPG i spowrotem zaczyna pracować na benzynie. Efekt jest taki jak by odłączało pompę paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 6:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem, to zastanawiam się, czemu nie jest w kategorii "uszkodzone"



cytuję to bo mam takie same zdanie o ke-jetronicu w MB i gazie...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
można sprawdzić jeszcze elektrozawór od paliwa bo w zimie lubią zamarzać a przy ciepłym silniku odmarzają(tylko dotyczy paliwa gazu nie) .

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 7:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Zadajesz pytanie i po części sam sobie na nie odpowiadasz.Jeśli nie masz wolnych obrotów-odpowiedzialny za to jest sterownik wpięty w układ odmy silnika (leży na kolektorze ssącym pomiędzy trzecim a czwartym dolotem)Nastepna rzecz odpowiedzialna za prawidłową pracę silnika to niepozorny czujnik z dwoma wtykami kol.zielonego i czerwonego-umiejscowiony obok dekla zaworowego po lewej stronie.I trzecia ważna sprawa to prosta blacha klapy spiętrzającej i dokładne wyregulowanie składu mieszanki paliwa.Proponuję poszukać jakiegoś dobrego elektryka który posprawdza układ elektryczny.Regulację składu mieszanki możesz dokonać sam śruba regulacyjna znajduje się głęboko w otworze na środku obudowy filtra powietrza (imbus 3)--Najczęściej pomaga.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl