MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 1:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 05, 2009 5:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Witam
Jest taki temat że jak ostatnio robiłem - naprawiałem falujące obroty zabrałem sie za przepustnice i jej połączenia z innymi elementami napotkałem na takie dziwne jak na mój gust gniazdo.(jakieś pokrętło ze sprężyną i jakaś niby regulacją). Tam wchodzi wiązka kabli od sterowania przepustnicą.
Porównywałem z inną przepustnicą zamontowana w 140 z takim samym silnikiem i nawet z tego samego roku i była normalna (gnizado jak gniazdo). Czy to jest jakiś rodzaj regulacji?????


Przyczyną falujących obrotów okazała się nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a obudową filtra (obudowa była luźna i raz zasysał łatwiej a raz ciężej no i wariował--a walczyłem z tym chyba z 0.5 roku)
Oto fotka tego gniazda
Obrazek

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
A jest przykrywka tego gniazda?

W niektorych silnikach w W140 bylo pokretlo do optymalizacji pracy z daną liczbą oktanową. Ale bylo absolutnie niewskazne ruszanie tego pokretla (bylo zwykle zaplombowane fabrycznie). Może to to...?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 7:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Tak jest pokrywka (kawałek widoczy na foto--leży na zbiorniku płynu chłodzącego) tylko nie było to jakoś specjalnie zabezpieczone. Ale faktycznie lepiej nie kręcić. Tak pytam bo myslalem że jest to może odpowiedzialne za wolne obroty (kąt otwarcia przepustnicy)

Dzieki za info-pozdrawiam

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 10:05 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dla mnie to jest jakaś mega rzeźba. Widocznie nie kontaktowało, urwane pokrętło i coś ktoś sobie wystrugał.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 11:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
no to w końcu wiem jaka jest etymologia słowa druciarstwo [zlosnik]

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
"Dla mnie to jest jakaś mega rzeźba. Widocznie nie kontaktowało, urwane pokrętło i coś ktoś sobie wystrugał."

Tak trochę się nie zgodzę. Ponieważ tam nie ma i nie było żadnego pokrętła pokrywkę tej wtyczki się zdejmuje (i dopiero wtedy widać tą sprężynę) za naciśnięciem małego dżingelsa :) (nie jest klejona i nie ma śladów zniszczenia) A i sama wtyczka jak i gniazdo ma oryginalne oznaczenia MB i nie wyglada na "rzeźbę"

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 2:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Mi to nie wyglada na jakies struganie raczej fabryka

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 4:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
To, o czym ja mowilem, wyglada jak nizej. I jest tuz obok zbiornika plynu - jak na Twoich zdjeciach. Nie wiem czy to jest we wszystkich silnikach.

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 6_Plo2.jpg

I nie nalezy tego dotykac jesli nie ma sie pojęcia....
Zmiany spowodują nowe zmapowanie informacji o zapłonie wysyłanych do ECU. A to podobno moze istotnie zmienic gładkość pracy silnika i zmienic poziomy emisji CO.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Nie no coś takiego jak pokazujesz też mam (zaznaczone w kole)

No dobra ale jak nie wiemy co to to nie ruszamy :)Obrazek

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 10:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Ja szczegolow technicznych nie znam, ale mozemy zapytac na jakims forum na swiecie i na pewno bedzie zaraz odpowiedź. Chcesz?

(No chyba, ze tu ktos wie, tylko sie nie ujawnia...)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
:) jeżeli jest taka opcja :) to poproszę :)
Na świat się jeszcze nie otwierałem [zlosnik]

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Wyglada na to, ze to co widac to jest zenska czesc zlacza pomiedzy ETA (przepustnica, jak pisales) i komputerem. Pod ta zlaczka jest czesc meska zlacza i odchodzi do komputera. Dlatego na gorze widzisz kable przychodzace z ETA (przepustnicy).

Ta widoczna sprezyna to mechanizm blokujacy przed rozsunieciem sie zlaczki.

Jednak opinia jest, ze ta pokrywa jest zdjeta w niefachowy sposob i obudowa zlacza jest w ten sposob "polamana", bo podobno cale złącze (kapturek?) powinien sie odlaczyc wraz z kablem. Robi sie to wciskajac srubke ktora jest jakby od tylu samochoddu (wciska sie ja w kierunku przodu) i potem przekreca zlacze zenskie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara o ok 180 stopni i sie zdejmuje cale zlacze.

Wszystko co wyzej to nie moja wiedza i opinia, tylko przelozenie opowiesci ze swiata.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 10:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
pepe pisze:
Wszystko co wyzej to nie moja wiedza i opinia, tylko przelozenie opowiesci ze swiata.


Myślę, że warto dać linka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 11:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Tak.
Tylko nie wszyscy chca (i musza) czytac w jez ang. Stad sam link nie wystarczy. Ot co. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
szacun pepe :) i wielkie dzięki!!!!

informacje z angielskiego forum sie porwierdzają faktycznie sie tak zdejmuje tą wtyczkę :)
a tak ogólnie to fajne to "światowe" :) forum

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl