MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 06, 2009 8:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Witam,
Zastanawiam sie na ile potrzebny byłby wg Was regulator napięcia ładowania ale taki
a) regulujący napięcie na samym akumulatorze.
b) z możliwością ustalenia napięcia wg uznania
c) zmieniający napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (np -14st, 14,6V - +30st 13,9V)
Czyli nie ma kłopotu w zimie, akumulator dłużej pożyje i nie wysycha w lecie. Może jeszcze jakieś dodatki?

Właśnie zrobiłem takie cudo i prowadzę eksperymenty, zastanawiam się na ile komercyjny byłby to układ i ile warto było by wg Was za niego zapłacić.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
ja bym chetnie skorzystał.Ojciec mi cos ostatnio mówił ze sie kiedyś przestawiało cos w alternatorze na lato i na zime,ale ile prawdy w tym jest to nie mam pojecia.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
escort923 pisze:
Ojciec mi cos ostatnio mówił ze sie kiedyś przestawiało cos w alternatorze na lato i na zime,ale ile prawdy w tym jest to nie mam pojecia.


W regulatorze alternatora obcowzbudnego.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
baaa gdyby jeszcze był zabezpieczony przed przeładowaniem, bądź wskazywał brak ładowania (z powodu uszkodzenia np poniżej 13,6V średniego) to bomba :) -150zeta :) -wierząc że jakość tego urządzenia będzie jak za wczesnych MB

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 20, 2008 3:52 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Lublin / Kraśnik
Mirmur pisze:
W regulatorze alternatora obcowzbudnego.

dokładnie, dodam, że niektóre francuskie wytwory Paris Rhone do ciężarówek miały małe pokrętło przy regulatorze. Nic nowego.


Janfocus pisze:
gdyby jeszcze był zabezpieczony przed przeładowaniem, bądź wskazywał brak ładowania

nie rozumiem... Przecież regulator po części jest po to, by nie przeładowywać akumulatora. A o braku ładowania informuje nas kontrolka na tablicy rozdzielczej.

Niektóre regulatory napięć do alternatorów Bosz starego typy (nie siatkowych) kosztują po 9-11zł netto, więc 150zł to gruba przesada. Jako ciekawostke dodam, że regulator napięcia do BMW e46 2.0d w detalu kosztował w jesieni 1100zł brutto.

_________________
W210 320CDI Avantgarde.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 8:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Regulator Helli jaki kupiłem po to aby mieć coś na zapas na czas testów kosztował 55zł. I był on bezpośrednią przyczyną napisania tego posta - Tandeta. Napięcie zimnego reglera to jakieś 14,1V spada do 13,6 - co w zimę nie wróży nic dobrego.
Mówimy o produkcie wykonywanym małoseryjnie więc Janfocus pewnie podaje sensowny przedział cenowy za jaki ktokolwiek nie tylko ja (bo elektroników co to zrobią pewnie jest kilku) zechce się za to zabrać i wykonać.
koszt zakupu starych reglerów do przeróbki, wykonanie druku, zakup szczotek i elementów, montowanie elementów, zalewanie i uszczelnianie, testy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 9:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Kołpieczyk pisze:
nie rozumiem... Przecież regulator po części jest po to, by nie przeładowywać akumulatora. A o braku ładowania informuje nas kontrolka na tablicy rozdzielczej.

niestety uszkodzony regulator potrafi dawać 15,5V i elegancko suszyć akumulator -przerabiałem taki problem, zaś to że uszkodzony regulator przewala napięcie świadczy o tym że go kiepsko zaprojektowano, stąd moja uwaga.
Ja za Bosch'a płaciłem ok 70zł, uwazam że za specjalny regulator z dobrymi zabezpieczeniami warto zapłacić 2x tyle, bo dobra bateria kosztuje ok 600pln a przy walniętym regulatorze pada szybko (u mnie padła po roku, mimo że pomiary ładowania były w normie, bo nikt nie sprawdza czy regulator nie daje za dużego napięcia...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 20, 2008 3:52 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Lublin / Kraśnik
ukaniu weź pod uwagę, że za spadki napięć ładowania odpowiedzialny jest nie tylko regulator. Mam tutaj na myśli stojan czy mostek prostowniczy. I nie ma czegoś takiego jak zimny/ciepły regulator. Regulator to elektronika. nie ma znaczenia czy ciepła czy zimna. Natomiast warunki pracy reszty podzespołów alternatora to już inna bajka. Jezeli mierzona wartosc napiecia to 13,6, poszukaj regulatora z firmy CARGO. podnosi on napiecie o 0,5V. U mnie w sklepie taki kosztuje 35zł.


Janfocus pisze:
mimo że pomiary ładowania były w normie, bo nikt nie sprawdza czy regulator nie daje za dużego napięcia

w takim razie gdzie były prowadzone pomiary? bo jeśli regulator puszcza napięcie powiedzmy przykładowo 16V, to przy dobrych połączeniach takie samo będzie na klemach akumulatora. niemozliwa jest sytuacja taka, gdy na klemach mamy mierzone 14,4V a na śrubie/kostce plusowej alternatora 16V. Oczywiście kwestię, śmieciowatego akumulatora, zgniłych kabli i przerdzewiałych połączeń pomijam.

_________________
W210 320CDI Avantgarde.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 12:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Kołpieczyk pisze:
w takim razie gdzie były prowadzone pomiary? bo jeśli regulator puszcza napięcie powiedzmy przykładowo 16V, to przy dobrych połączeniach takie samo będzie na klemach akumulatora. niemozliwa jest sytuacja taka, gdy na klemach mamy mierzone 14,4V a na śrubie/kostce plusowej alternatora 16V. Oczywiście kwestię, śmieciowatego akumulatora, zgniłych kabli i przerdzewiałych połączeń pomijam.

ładowanie mierzono w fauvert i w servissie Moll (gdzie kupowałem aku), wszędzie mi powiedziano że ładowanie ok, a ja sam zmierzyłem miernikiem że mam ponad 15,5V i do tego lata (pewnie bym się tym nie zainteresował gdyby nie przygasajace światła), po wymianie na bosch regulatora przestało latac napięcie i jest książkowe...
Niestety przy alternatorach co dają po 80A kazdy kabel stawia spory opór (no chyba że będzie jak palec, moc strat w przewodzie jest proporcjonalna do kwadratu prądu! ), a zatem napięcie na alternatorze będzie różne od tego na akumulatorze, do tego opór kabla (podobnie jak i elementów regulatora) mocno zalezy od temp. Z tym że od konstrukcji regulatora zależy jak te zmiany wpływają na jego parametry.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl