MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 31, 2008 8:05 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:05 am
Posty: 43
Lokalizacja: Piaseczno
Witam,
Mam taką przypadłość w której raz na jakiś czas zapalają mi się kontrolki od ABSu i ASR. Układ wspomagania wtedy robi się sztywny, tak jak by nie chodziła pompa.
Gdy się zatrzymam, zgaszę motor i odpalę ponownie jest już dobrze ale za kilka dni znowu mam to samo.
Czy wiecie co to może być ? Jakaś nie dopięta kostka w układzie ?
Czekam na pomysły.

_________________
Pozdrawiam,
Pavlo

W140 - S320, 1996r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 9:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Może masz lużny pasek klinowy?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 9:57 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:05 am
Posty: 43
Lokalizacja: Piaseczno
Powiem Ci że zerkałem na niego jakieś miesiąc temu i zastanawiałem się kiedy go wymienić. Nie mniej jednak wtedy wyglądał na naciągniętego i w dobrej kondycji.

_________________
Pozdrawiam,

Pavlo



W140 - S320, 1996r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 01, 2008 8:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
ABS i ASR są ze sobą powiązane gdyż mają te same czujniki, może padł któryś czujnik, ale co do tego ma pompa od wspomagania w tym nie mam zielonego pojęcia.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 01, 2008 11:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:05 am
Posty: 43
Lokalizacja: Piaseczno
Gdy zapalą się kontrolki to wspomaganie staje się sztywniejsze tak jak by w ogóle nie działało, stąd moje gdybanie o pompie.

_________________
Pozdrawiam,

Pavlo



W140 - S320, 1996r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 01, 2008 12:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Może to jakiś tryb awaryjny, żeby nie można było daleko kontynuować jazdy. U mnie jak się świecił kontrolki, to silnik pracował do 3tyś obrotów. Przyczyną był któryś czunik przy kole.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 9:32 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W 140 jest wyposażony w układ PML (ParameterLenkung)
W skrócie polega to na tym, że siła wspomagania zależna jest od prędkości jazdy - na postoju jest wydajniejsze, przy szybkiej jeździe siła wspomagania spada. PML wykorzystuje sygnał prędkości z układu ABS/ASR. Skoro ABS nie działa - to PML również się wyłącza.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2008 12:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
W 140 jest wyposażony w układ PML (ParameterLenkung)
W skrócie polega to na tym, że siła wspomagania zależna jest od prędkości jazdy - na postoju jest wydajniejsze, przy szybkiej jeździe siła wspomagania spada. PML wykorzystuje sygnał prędkości z układu ABS/ASR. Skoro ABS nie działa - to PML również się wyłącza.


Mądre rzeczy piszesz, znów w moim W140, jest usterka polegająca na tym ze podczas postuju wspomagania jakby nie było, przy pogazowaniu silnikiem na wyższych obrotach wspomaganie jest ok, pozatym układ ASR nie działa, kontrolka pali się ciągle, ma to coś wspólnego? Oraz zauważyłem że na tylnych zaciskach nie mam założonych czujników zużycia klocków, a powinny być z racji wtyczek na zacisku do tychże czujników.
Jest jakaś metoda zdiagnozowania w tym układzie ASR który czujnik padł?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2009 10:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
równiez mam ten problem z tym ze u mnie kontrolki zapalają sie szybko tz gdy auto nie jedzie, wcale nie zapalą ale wystarczy ze rusze i przyhamuje lub gwałtownie tylko rusze i już sie palą, jeden z przewodów od czujnika ma lekko zdarta izolacje ale przewód ok wiec nie sadze aby to mogła byc przyczyna, z tyłu bardzo cienkie klocki (wczoraj zauważyłem) ale to pewnie tez nie będzie przyczyna, czy jest jeszcze coś co można by sprawdzić ?.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 1:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 10:18 am
Posty: 26
05-500 to piaseczno?.to blisko do mnie też miałem ten problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 7:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:05 am
Posty: 43
Lokalizacja: Piaseczno
Okazało się że to miałem wadliwe dwa tylne czujniki ABSu.
Po wymianie wszystko jest ok.

_________________
Pozdrawiam,

Pavlo



W140 - S320, 1996r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl