MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 6:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1630 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 1:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Janfocus pisze:
kontrolka ABS może nie zgasnąć, bo testowane jest napięcie zasilania


jaki powinien (może) być spadek napięcia w instalacji aby ABS pracował poprawnie. Jakie napie powinno panować (zakres) w instalacji aby uznać za poprawne ładowanie?

_________________
W 124 2.0 KAT
M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 2:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
slawek_z7 pisze:
Jakie napie powinno panować (zakres) w instalacji aby uznać za poprawne ładowanie?

13,9-14,5 bez względu na obciążenie odbiornikami w aucie, niemniej jak włączysz wszystko co masz to może starszy alternator nie wyrobić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 3:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Janfocus pisze:
13,9-14,5 bez względu na obciążenie odbiornikami w aucie


czy można się pokusić o stwierdzenie, że jeśli napięcie nie będzie się mieścić w tych granicach to gaśnięcie silnika jest tym właśnie spowodowane?
Czy jednak to jeszcze inne niedomaganie powoduje ten objaw?

_________________
W 124 2.0 KAT

M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 3:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
slawek_z7 pisze:
czy można się pokusić o stwierdzenie, że jeśli napięcie nie będzie się mieścić w tych granicach to gaśnięcie silnika jest tym właśnie spowodowane?
Czy jednak to jeszcze inne niedomaganie powoduje ten objaw?

inny.

ten zakres napięc pozwala jedynie ocenić stan układu ładowania i nawet nie stan aku, który wpływa na ABS i ASR.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2009 9:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Janfocus pisze:
inny.



ok w sobotę podłącze sie z miernikiem i zobaczę co uzyskam, oczywiście pod warunkiem że silnik odpali!!!!!

_________________
W 124 2.0 KAT

M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2009 10:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
slawek_z7 pisze:
jaki powinien (może) być spadek napięcia w instalacji aby ABS pracował poprawnie


- Powyżej 11V napięcia zasilania układ działa. Poniżej 11V układ jest odłączany i zapala się kontrolka ABS.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 6:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
Witam

KOLEDZY JANFOCUS I KIT MIELI RACJE BARDZO BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!!!


Dziś miałem trochę czasu i posprawdzałem napięcia.
Okazało sie że przy rozruchu napięcie na akumulatorze spadało do 9,65V;
auto zapalało pracowało przez minute i gasło ABS świecił. Po krótkim ładowaniu akumulatora napięcie przy rozruchu wynosiło 10,6V; ABS gasł ale silnik nie pracował na wolnych obrotach, wymagał trzymania na gazie w chwili puszczenia gazu gasł, od czasu do czasu gasła kontrolka ABS. Po długim ładowaniu napięcie przy rozruchu spadało do 11,98V i wszystko pracowało; ABS nie świeci silnik pracuje na wolnych obrotach.

Napięcie na wolnych 14,18V na ciepłym silniku wzrosło do 14,23V po włączeniu świateł, dmuchawy radia, awaryjne 13,81V (po chwili 13,92) a po dołączeniu podgrzewania tylnej szyby 13,39V - czy wszystko ok z ładowaniem???? (Muszę sprawić sobie nowy akumulator)

Pokusiłem sie jeszcze o pomiar napięcia (pamiętając wcześniejszą nieliniowość rezystora) na potencjometrze przepustnicy i okazało sie:
0,68V ale za jakiś moment pojawiało sie 1,43V i następnie wróciło do ~0,71 teraz zapytam czy wymieniać potencjometr czy zostawić, nie ruszać niech sobie tak działa dalej???

_________________
W 124 2.0 KAT

M 10296310149623E90


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 7:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
slawek_z7 pisze:
Napięcie na wolnych 14,18V na ciepłym silniku wzrosło do 14,23V po włączeniu świateł, dmuchawy radia, awaryjne 13,81V (po chwili 13,92) a po dołączeniu podgrzewania tylnej szyby 13,39V - czy wszystko ok z ładowaniem???? (Muszę sprawić sobie nowy akumulator)

tragedii nie ma -prawdopodobnie faktycznie aku już pada, ale to wykaże Ci pomiar specjalnym urządzeniem u elektryka lub w sklepie z aku... Jak kupisz nowy aku dla pewności zrób raz jeszcze pomiary ładowania czy aby nie przeładowuje (na podniszczonym aku jest to nie do wykrycia, bo ma znacznie większą rezystancję...).
Cytuj:
Pokusiłem sie jeszcze o pomiar napięcia (pamiętając wcześniejszą nieliniowość rezystora) na potencjometrze przepustnicy i okazało sie:
0,68V ale za jakiś moment pojawiało sie 1,43V i następnie wróciło do ~0,71 teraz zapytam czy wymieniać potencjometr czy zostawić, nie ruszać niech sobie tak działa dalej???

no cóz, jak chodzi to też tragedii nie ma (mój też nieco szumi), a jak masz środki to zawsze warto wymienić :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 2:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Sprawiłem sobie taki zestawik, super sprawa.

http://moto.allegro.pl/item542287663_uk ... adnik.html


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 4:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Uprzejmie donoszę ;), że po wymianie potencjometru klapy spiętrzającej na nowy, objawy opisane przeze mnie parę wiadomości wyżej ustąpiły.
Nic nie regulowałem, tylko ustawiłem napięcie na potencjometrze na 0,68 - 0,71 V i silnik juz nie gaśnie i nie wariuje obrotami.
Co prawda nieraz po puszczeniu gazu obroty spadają do 500 ale zaraz się podnoszą do 700 - 800 i jest ok.
Jakoś dużą bezwładność ma ta regulacja obrotów :-? - może to wina nastawnika...
Pzdr. Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 4:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Ja już ze swoim doszłem do porozumienia, wymieniłem rozdzielacz wtrysku i klapę spiętrzającą z potencjometrem i jest dobrze, ciągnie już w całym zakresie obrotów, nie ma tzw. "dziury".

Teraz walka z nivo;(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 9:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
Panowie, czy w M102 występował amortyzator linki/cięgna gazu ?

czym może być spowodowane lekkie zdławienie po szybkim odpuszczeniu gazu ?
potencjometr ma 0,72 V, sonda sprawna, mieszanka prawidłowa, obroty ok. 680
amortyzator paska wymieniony (po wymianie troszke sie polepszylo), czujnik temp jest sprawny, srebrny przekaznik jest ok, klapa jest prosta- niepofalowana, krokowy silniczek tez jest dobry, odmy powymieniane, skrzynka wyregulowana, nie wiem gdzie dalej szukac?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 9:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Amortyzator gazu nie występował w M102, M103.
zdławienie to najczęściej:
- skład mieszanki na jałowych
- trzaski potencjometru
- nieszczelności w dolocie
- lejące wtryski

bywa, że po sprawdzeniu w.w. nadal świruje wtedy trzeba szukać winnego w sterowniku albo rozdzielaczu - ale to mało prawdopodobne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 11:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
trzaski potencjometru wystepowaly do ~0.470 V na wolnych
wyzej juz jest ok, teraz jest jak wspomnialem 0.72 V i silnik pracuje jak zegarek na wolnych bez pukania w pedał gazu, czy ok 700obr to nie za malo...
sklad mieszanki jest dobry

moze tez warto bym opisal zjawisko drugie;
-auto tylko i wylacznie na P bez wrzucania D

po odpaleniu jest na 1000obr, a po ok 10sec schodzi na 700obr(czyli prawidlowo)
potem gdy dodam delikatnie gazu do 1300obr i puszcze pedal to zatrzymuje sie na 1300 i tak stoi, obroty odpadną na 700obr po kolejnym puknieciu w pedal, nie zawsze tak jest, ale czesto :(
to wyglada tak jakby czasem pedal gazu sie zacinal, prawidlowo jest tak ze pedal reaguje dopiero po wciśnięciu ok 3-5mm, a u mnie mija te 3-5mm i jeszcze troszke mu brakuje, dazę to tego ze moze pedal ma jakis luz czy "dziure" stad moze byc to dławienie?
tlumacze to w ten sposob bo nikt nie wie o co chodzi... moze ktos rozwiac moje wątpilowosci?

moze gdzie indziej szukac winy?
most? luz na wale?

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 10:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bilbo pisze:
po odpaleniu jest na 1000obr, a po ok 10sec schodzi na 700obr(czyli prawidlowo)
potem gdy dodam delikatnie gazu do 1300obr i puszcze pedal to zatrzymuje sie na 1300 i tak stoi, obroty odpadną na 700obr po kolejnym puknieciu w pedal, nie zawsze tak jest, ale czesto


bilbo pisze:
tlumacze to w ten sposob bo nikt nie wie o co chodzi...


bilbo pisze:
trzaski potencjometru wystepowaly do ~0.470 V na wolnych

ja tu widzę związek przyczynowo skutkowy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1630 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl