MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 9:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 29, 2008 2:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
witam posiadam sterownik do zamka centralnego na pilot i chciałbym go podłączyć pod kierunkowskazy żeby sygnalizowały otwarcie i zamknięcie dźwi w mercedesie 190 i pytanie gdzi emam się podłączyć mam pod którą wiązke i gdzie ją zlokalizować mam.
przesyłam schemat owego sterownika od centralnego.
Obrazek Obrazek

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
Post: pn gru 29, 2008 9:03 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Masz kilka opcji, 1 w okolicach wlacznika awaryjnych, 2 w okolicach wlacznika kierunkow, przy samych kierunkach. Zalezy gdzie zamontujesz modul i gdzie bedziesz mial blizej.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 9:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja się wpinałem przy przerywaczu, przy czym w zależności od sterownika trzeba jeszcze ew. rozdzielić sygnał na kierunki diodami, chyba że są dwa wyjścia :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
hmm obojętnie gdzie będe miał moduł przewody są dość długie.
A przy włączniku awaryjek to do których przewodów podpiąć się byś mógł zażucić jakiś schemacik jak możesz oczywiście. :)

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G

Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 9:06 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Z tego co pamietam zielone (sa 2 i moga miec paski). Najlatwiej sprawdzic [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2009 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
można prosić jeszcze jak zainstalować a dokładnie podłączyć moduł centralnego żeby móc zamykać drzwi pilotem niemego rozgryźć tego próbowałem wszystkimi opcjami prócz dodatkowe przekaźniki bo niepotrzebny mi są bo mam możliwość ustawienia na 3.5s impuls i pytanie jaki mam wreszcie wpijać się w przewód niebieski brązowy żółty? i w której stronie drzwi lewej prawej czy przy pompce bo każdy pisze co innego .

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G

Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2009 10:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Musisz miec 2 przekazniki, bo sterowanie jest 1 przewodem, + otwiera, - zamyka lub na odwrot.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2009 11:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
a byś zapodał gotowy schemacik? jak podłączyć przekaźniki do pompy oraz do modułu ?

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G

Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 8:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
ja podpiąłęm w lewych przednich drzwiach chyba w niebieski przewód popostu go przecinając i wpinając w obwód sterownik tak jak na twoim schemacie wersja 3 dla pompy pneumatycznej ,twój sterownik sam zmienia + i - więc nie powinieneć mieć dodatkowych przekaźników, jeżeli będzie działał na odwrót to trzeba zamienić + z - na zasilaniu sterownika u mnie trzeba było tak zrobić,

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 12:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
CBR pisze:
a byś zapodał gotowy schemacik? jak podłączyć przekaźniki do pompy oraz do modułu ?


Z tego schematu co zapodałeś, wynika, że nie potrzebujesz DODATKOWYCH przekaźników, bo ten modulik ma obsługę pompy pneumatycznej.
Zastosuj się do schematu, który zapodałeś, bo nie potrzebujesz nic więcej.

Przy drzwiach kierowcy będziesz miał niebieski przewód. Przetnij go i NIE POMYL kierunków MODUŁ->POMPA i MODUŁ->DRZWI, bo się sfajczy w dłuższym okresie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 4:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
zegarek pisze:
CBR pisze:
a byś zapodał gotowy schemacik? jak podłączyć przekaźniki do pompy oraz do modułu ?


Z tego schematu co zapodałeś, wynika, że nie potrzebujesz DODATKOWYCH przekaźników, bo ten modulik ma obsługę pompy pneumatycznej.
Zastosuj się do schematu, który zapodałeś, bo nie potrzebujesz nic więcej.

Przy drzwiach kierowcy będziesz miał niebieski przewód. Przetnij go i NIE POMYL kierunków MODUŁ->POMPA i MODUŁ->DRZWI, bo się sfajczy w dłuższym okresie.


no tak robiłem i nici nie działa i nic a sfajczyć się nie sfajczy bo są bezpieczniki wrazie czegoś to bezpiecznik spali się.Sprawdzałem na mierniku i jest impuls czyli moduł jest ok ale jak podłączam do drzwi to znowu nic nie reaguje nawet jak ustawie na 0.5s.

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G

Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 4:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Będziesz puszczał + w kierunku drzwi, to uszkodzisz siłownik.
Bezpieczniki nie mają tu nic do rzeczy.

Po to stosuje się diody w tych modułach do centralnych zamków, żeby nie dopuszczać do tego.

Skoro podłączasz do samych drzwi, to wynika, że nie podłączyłes według schematu i to nie ma prawa zadziałać.
Sterować należy pompką, a nie siłownikiem w drzwiach.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Alarmy w pojazdach montuję już sporo czasu i jeszcze się nie spotkałem, by ktoś montował diody w obwodzie sterowania zamkiem pneumatycznym. Więcej: TAM NIE MA PRAWA BYĆ ŻADNYCH DIOD!!! Do sterowania zamkiem pneumatycznym przekaźniki są tak skonfigurowane, by normalnie pracował też kluczyk. Wystarczy sobie prześledzić obwód w stanie spoczynkowym przekaźników. Posłużę się przykładem z dolnego rysunku z góry wątku: sygnał biegnie od drzwi kierowcy przewodem pomarańczowo czarnym do styku normalnie zamkniętego (NC - normally closed) do przewodu biało czarnego połączonego z przewodem pomarańczowym i dalej poprzez styk NC drugiego przekaźnika wychodzi przewodem białym prosto do pompy. Czyli jak sterownik nie pracuje, to sygnał z drzwi kierowcy idzie sobie normalnie (no, ciut dlużej, bo poprzez styki przekaźników modułu). I jak sterownik daje impuls zamknij otwórz lub zamknij, to przełącza któryś ze swoich styków i na wyjściu do pompy pojawia się to plus, to minus.
A diody stosuje się TYLKO w obwodzie sygnalizacji kierunkowskazami. Chodzi o odseparowanie obwodów prawego i lewego, by nie działały jak światła awaryjne. To samo można uzyskać stosując przekaźnik z parą styków pracujących równolegle i podłączyć wyjścia każdej sekcji do kierunkowskazów, a zasilanie połączyć razem do stałego plusa.
Do zamka pneumatycznego impuls powinien być wydłużony - standardowo 3.5 sekundy.
Bezpieczniki, szczególnie o tak dużej wartości w obwodach sterujących zamkiem to jakieś nieporozumienie. W tym obwodzie płyną prądy rzędu mA (1mA = 1/1000A). Bezpiecznik natomiast powinien być na wyjściu sterowania kierunkowskazów.
Diody do kierunków najlepiej 5Aa lub trochę większe (nie przesadzać). Bezpiecznik na obwodzie kierunkowskazów 10A (prąd można policzyć z prawa ohma). Na całą centralkę bezpiecznik maksymalnie 15A.
Przy montażu sterownika w aucie z zamkiem pneumatycznym ważne jest, by nie pomylić kierunków. Najlepiej skonfigurować sterownik i sprawdzić sobie za pomocą żaróweczki, gdzie pojawia się impuls plusa i tą wyjście w stronę pompy. Jeśli ktoś nie jest pewien, w którą stronę idą przewody w aucie, to podłączyć do przeciętego przewodu żaróweczkę, jej drugie koniec do masy pojazdu i kręcić kluczykiem, żaróweczka powinna się zapalać. Ten przewód, to drzwi, czyli do przewodu modułu, na którym się nic nie pojawia. Ufff....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Na elektrodzie masz kilka tematów(nawet jeden Twój) dokładnie opisujących jak podłączyć do 124.

Tu też masz

Powodzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
czytałem to i na elektrodzie tak samo i nici każdy mówi co innego .
niech ktoś zrobi foto jak ma podłączone u siebie centralny pod te przewody.

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G

Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl