MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 6:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 01, 2009 5:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Witam wszystkich. Rozpatruję zakup W 126. Mam upatrzone dwa autka. Jedno to 500 SE z 1986 r. a drugie to 300 SE z 1987 r. Wiadomo że pięćsetka jest lepiej wypasiona ale i droższa. Trochę przeraża mnie silnik o pojemności 5 L. Stan techniczny obu pojazdów jest podobny. Poradźcie co wybrać. Jakie są według Was wady i zalety.
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 5:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ja powiem tyle. Do S klasse to jak najbardziej V8 !! Dlatego obstawiam 500SE.
Z dostępnością części nie jest źle ... i ogólnie przyjemnie to sie powinno sprawować. Jednak liczyć się trzeba ze sporym spalaniem.. Ale jeśli te 2-3l pomiędzy 300 a 500 nie robią ci wielkiej różnicy ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 6:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za podpowiedź.Jeśli mówimy o spalaniu to nie robi różnicy bo to auto chcę traktować jako moją zabawkę. Nie będę nim robił strasznych ilości kilometrów. Jeśli kupię to będzie nasze trzecie auto w domu więc spalanie to nie element rozstrzygający. Bardziej chodziło mi o sugestie dotyczące dostępności części do obu tych aut i różnic w eksploatacji. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie to zapraszam.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"
Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy
Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.
Peugeot Partner 1,9 D 2004r.
ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"
ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
MaciekD. pisze:
chodziło mi o sugestie dotyczące dostępności części do obu tych aut i różnic w eksploatacji
Do 500. części są zazwyczaj droższe, ale uważa się ją za bardziej wytrzymała. Dodatkowo jeśli to ma być TYLKO zabawka, to jak najbardziej brałbym właśnie "widlaka" [cool]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 7:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Jestem za V-ósemką. W 126 to duże i ciężkie auto i 5 litrów jest w sam raz 8)

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Czy mam rozumieć że W126 300 se będzie mulił i nie da frajdy z jazdy.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 7:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
BrunoGiamatti pisze:
będzie mulił i nie da frajdy z jazdy.

Każdy Mercedes daje frajdę z jazdy, tyle że w 300SE ta frajda będzie mniejsza. ;)

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V
Peugeot 205 1.6i Automatic
Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL
Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 7:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
W jakim sensie mniejsza ?

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 10:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Tutaj masz dane techniczne W126. Możesz sprawdzić osiągi obydwu wersji silnikowych (są dwa rodzaje 500SE, wybierz tę nowszą po 1985r).
http://w114-115.org.pl/dane

Frajda z jazdy
Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i czym jeździłeś do tej pory. Jednym wystarcza toczenie się beczką 200D, a inni potrzebują trochę adrenaliny... Mi wystarcza adrenalina jaką daje M110 (czyli 280SE), więc prawdopodobnie 300SE też by mnie zadowolił. Jeżeli nie masz zamiaru jeździć zbyt często tym autem to chyba bez różnicy jaki silnik tam będzie. W126 to nie jest auto wyścigowe więc kupować V8 tylko z tego powodu że jest mocniejsze?

Nie myślałeś o SEC-u?

Utrzymanie
300SE ma ten sam silnik co pierwsze W124 300E. Jest tego sporo na rynku części używanych. 500SE niestety jak by człowiek nie policzył wyjdzie troszkę droższy w eksploatacji i nie piszę tu o spalaniu...

PS
Ja kupiłem R6 kierując się niższymi kosztami utrzymania i ewentualnego remontu. U mnie w 2.8 to się mało sprawdza, ale 3.0 to nowocześniejszy i prostszy w serwisowaniu silnik.

Auto mam ładne, ale ciągle brakuje mi klimy, dwóch cylindrów i 14cm więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Ogólnie uważaj z zakupem, nie kupuj na gorąco żebyś nie żałował. Takie auto łatwo kupić, ale dużo trudniej sprzedać jak się znudzi.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 10:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za podpowiedź. Tak na marginesie ten 300 se też nie ma klimy. Co do pytania czy nie myślałem o SEC to pewnie bym pomyślał ale jak na razie mam dwie małe córeczki. Jedna ma 5 lat a druga 10 miesięcy więc przez kilka lat mam zajętą tylną kanapę. Jeśli chodzi o oleje, płyny eksploatacyjne, pióra, żarówki itp to mam problem z głowy bo pracuję w tej branży. Nie jestem ścigantem, więc nie specjalnie imponują mi prędkości typu 200 - 230 km/h. Jak widać z opisu posiadanych samochodów nie są to demony szybkości. Bardziej zależy mi na fascynującej linii nadwozia i komforcie jazdy. Jak wspomniałem pracuję w branży związanej z motoryzacją, więc lekkiego hopla na tym punkcie mam. Co do ostatniej uwagi to mam już trochę po trzydziestce więc liczę się z tym że to mogą być utopione pieniądze. Każde hobby kosztuje, a ja właśnie dorosłem do tego żeby rozpocząć hobby o nazwie MB.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 10:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Rzędowa "szóstka" nie bardzo pasuje mi do takiej limuzyny. Jeździłem W126 260 i 300 i powiem, że ładnie chodziły, dynamika na niezłym poziomie była.
Ale jednak dźwięk, kultura pracy (itp) V8 robią swoje.
Widlak boli najbardziej przy remoncie... Dlatego warto wybadać dokładnie dany egzemplarz.
Cytuj:
W126 to nie jest auto wyścigowe więc kupować V8 tylko z tego powodu że jest mocniejsze?

Niby tak .. ale przyjemnosc ogromna jak się daje kick-down i słyszy się ten ryk a przed ślepiami unosi się ta długaśna maska ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 10:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Nigdy nie miałem auta które miałoby więcej niż 4 cylindry, więc piszesz mi o różnicy w dźwięku a to trochę dla mnie jak z niewidomym o kolorach. Mimo to dzięki za zainteresowanie

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Wszystko zalezy czego oczekujesz od samochodu. Jesli ma to byc reprezentatywna limuzyna, ktora ma powalac komfortem, sznytem i elegancja, to wydaje mi sie, ze osiagi schodza na drugi plan i 300ta bedzie wystarczajaca - auto porusza sie dosyc sprawnie, jest ciche i tansze w serwisie.

ALE

Jesli lubisz sprawnie przyspieszac i ruszyc sobie od czasu do czasu ostrzej to tylko V8 [zlosnik] Ja obecnie jezdze 280SE i szczerze czuje sie oszukany. Auto ma 185 koni, ale jest tak ciezkie, ze mnie ostatnio spod swiatel dostawca Velvetu Fabia TDI wyru.. wyprzedzil [szalone]

Jesli chodzi o spalanie, to tym sie nie sugeruj - rzedowa 6tka potrafi spalic tyle samo co V8 i wcale nie mowie o jakims wielkim palowaniu - kwestia przelozen...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 11:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
MaciekD. pisze:
Nigdy nie miałem auta które miałoby więcej niż 4 cylindry, więc piszesz mi o różnicy w dźwięku a to trochę dla mnie jak z niewidomym o kolorach. Mimo to dzięki za zainteresowanie


Ja uwazam, ze W126 to tylko V8, niekoniecznie 500.
Nie chodzi o sciganie. Zreszta - 200-250 KM z automatem to nie jest jakis demon, mocy nie czuc szczegolnie (co innego te same >200 KM w takim V8 318 Magnum, to sa wsciekle konie - jak wsiadam w zony granda to boje sie gaz deptac).
V8 mercedesa to jeden z najkulturalniejszych silnikow, jakie w zyciu slyszalem. Oddaje moc lagodnie, szemrze ciuchutko. Majac 1500 rpm samochod raznie przyspiesza, depcząc 3/4 pedalu gazu robi sie 2500 rpm, ktore niesie ten paradoksalnie lekki samochod lepiej niz cokolwiek innego na drodze. To wlasnie powoduje, ze czujesz sie jak w samochodzie wyzszej klasy; ostatecznie 8 sekund do setki wyciaga co drugi japonczyk klasy sredniej; natomiast w V8 masz te same osiagi nie krecac za bardzo silnika, co przeklada sie na spokoj i poczucie bezpieczenstwa. A gdy trzeba, depczesz pedal w podloge, pod maska budzi sie zwierz i rasowym warkotem kreci sie na kazdym biegu do 6 krpm, zamieniajac kanapowoz w pocisk.
R6 jest moim zdaniem wyborem bez sensu w przypadku gamy W126. Pali praktycznie tyle samo, co V8 380/420. Koni mniej, momentu mniej, kultura pracy nizsza, do tego wszystkiego trzeba go wyzej krecic. Z kolei pięćseta to istotnie wyższe minimalne spalanie i dużo mniejsza dostępność gratów. Fakt, ze 500 zwykle są topowo wyposażone.
Dlatego polecam 420 V8. Pali toto srednio 15 litrow, niesie W126 w budzie SEL w jakies 8 sekund do 100 kph, przy ktorej to predkosci mozna sobie zeglowac majac na obrotomierzu ledwie 2000 obrotow.
380 miala fabryczna wade (cos tam z lancuchem), poprawiona dopiero w 1984 czy 1985, wiec niekoniecznie to dobry pomysl jest.

Sadze, ze napisawszy o swoich oczekiwaniach wzgledem W126, powinienes celowac w V8.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 02, 2009 12:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki bardzo. To jest najbardziej obrazowa dla mnie podpowiedź. Jednak 300 SE została wyprodukowana w ilości około 105000 egzemplarzy i w związku z tym dużo łatwiej dostać takie auto. Wszystkie ogłoszenia na jakie trafiam to 300 SE lub 500 SE. Nie trafiłem na żadną ofertę np. 420 SEL. Gdyby się taki trafił w ludzkim stanie to pewnie poważnie bym rozważył taki pojazd. Jeszcze raz bardzo dziękuję

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl