MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 5:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 02, 2009 11:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No nie porównujmy 560SEL który opancerzony waży z 3000kg :P do "zwykłej" 300 :)
No ale sam po swoich "badaniach" wypatrzyłem różnice w spalaniu na poziomie 3l. 420 paliła mi 16 .. tak ogólnie - miasto, podjazdy, czasami mała trasa. A 300 pali ok 13 w takim trybie. Inna sprawa, że w CE mam manuala...
... heh i jak zwykle temat poszedł w stronę spalania ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 12:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
BrunoGiamatti pisze:
Inna sprawa, że w CE mam manuala...

i lżejsze auto [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 12:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
A ja (jako właściciel 300SE [zlosnik]) popieram 300SE, ze względu na:

-dużą dostępność części,
-koszt części,
-mechanicy znają te silniki z W124,
-niższe koszty wszelakich napraw. ;)

Nawet kupując samochód w dobrym stanie nie masz gwarancji, że nie spotka Cię jakaś poważna naprawa, np. silnika. A wtedy w przypadku V8 większość mechaników Cię wygoni, a koszt części do końca obrzydzi Ci MB. Na początek radzę 300SE, jak sprawdzi się, polubisz, to zostanie. Jak będziesz chciał więcej, to kupisz V8, mając już doświadczenie z W126.

Ale to już Twój wybór. :)

PS. Co do spalania, to notuję od 9 do 14 litrów, zależnie od trybu jazdy (9 trasa/14 miasto).

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 12:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a ja polecam 5.0, bo:

Cytuj:
-dużą dostępność części,

z tym nie ma problemu
Cytuj:
-koszt części,

tu trudno mi coś powiedzieć, bo nie miałem 300ki, ale to raczej ilość wtrysków czy kabli...

Szumek pisze:
-mechanicy znają te silniki z W124,

z tego co ja wiem to albo robią mercedesy taki i inne albo w ogóle nie chcą K-Jeta ruszać...


Szumek pisze:
-niższe koszty wszelakich napraw.

powiedzmy sobie szczerze, że żadne grubsze naprawy nie wchodzą w grę, bo w przypadku i jednego i drugiego silnika przewyższają wartość auta -wymiana jest jedynym uzasadnionym ekonomicznie działaniem


Szumek pisze:
Na początek radzę 300SE, jak sprawdzi się, polubisz, to zostanie.

jak włożysz kupę kasy i serca w auto żal będzie sprzedawać, a V8 lubi każdy kto choć raz miał przyjemność :)

[zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 1:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dla mnie stary scmochód jest wart zainteresowania jak jest w doskonałym satnie (to priorytet) i jak ma dużo mocy. Więc jak już wspomniano jeśli trafi sie ładne 300SE to brać ale jak będzie obok równie łasne 500 to nawet nie ma sie nad czym zastanawiać. Chyba, że ekonomia się jednak liczy...
wtedy... Jafocus - sam dobrze wiesz ile kosztuje wisko do V, ile kosztuje wytarty wałek z powodu wadliwych natrysków, zdaje sie że łańcuch też i przeskoczyć sobie potrafi. Jedyne cześciej opisywane wady M103 to wycieki spod głowicy. Więc jednak eksploatacja V będzie moim zdaniem droższa a doliczając do tego spalanie, bo ja LPG wykluczam.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 1:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Patrząc na te wszystkie wypowiedzi - suma sumarum - jak ktoś chce "poszpanować" i jeździć czasami to 500-tka a jak używać codziennie to 300-tka. Przychylam się do takiej właśnie opinii. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 9:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
No pomyślmy. Czy będę umiał trafić do Sopotu. Kupię ze trzy mapy i jakiś wypasiony GPS i powinno się udać. A tak zupełnie poważnie to jestem bardzo chętny więc daj znać jakbyśmy mogli się spotkać. Chętnie się dostosuję do zaproponowanego terminu. Właśnie dzisiaj umówiłem się z kolegą Yagood żeby posłuchać i poczuć V8. Po spotkaniu z Tobą i Twoją 300 będę miał już pełny ogląd sytuacji.
Z góry dziękuję.
Maciek <br>Dodano po 18 minutach.:<br> Dziękuję wszystkim za pomoc. Już teraz coś wiem, a właściwie będę wiedział jak dokonam porównania dwóch silników na żywo. Dzięki uprzejmości dwóch kolegów forumowiczów z trójmiasta będę miał możliwość w krótkim czasie zobaczyć obie jednostki. Z góry dziękuję kolegom Yagood i AndyS za umożliwienie mi zobaczenia i posłuchania ich pojazdów.
Wnioski które wyciągnąłem są następujące.
1. Mniej ważne 300 czy 500. Ważne żeby stan był dobry.
2. Szukać dobrego auta bo potem trudno sprzedać.
3. Pewne elementy wyposażenia są niemalże obowiązkowe.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
Maciek

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"
Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy
Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.
Peugeot Partner 1,9 D 2004r.
ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"
ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 9:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
MaciekD. pisze:
2. Szukać dobrego auta bo potem trudno sprzedać.

2. Sprzedać i tak i tak jest trudno. Te fury w ogóle nie chcą teraz schodzić. Chyba, że za jakieś psie pieniądze. Jak sprzedawałem SELa to jakiś gościu doskonale znający temat (z resztą kolekcjoner :P) przejechał do mnie pół polski po to żeby zbić cenę o 6 tys zł!! Bo wiedział, że będę miał problemy ze sprzedażą za godziwe pieniądze ... Odesłałem go PKP do domu [zlosnik]
Podziel się wrażeniami po "badaniach" obu pojazdów.
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 10:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Rozumiem że i tak trudno sprzedać, ale im lepszy stan to chyba tym łatwiej. Wczoraj na przykład oglądałem w Gdańsku 500 SE i była to taka padlina że za 5 złotych bym jej nie kupił. A miała kosztować 7000 PLN. Już cena nie wskazywała na to że będzie to "igła" ale to co zobaczyłem było koszmarem. Oczywiście jak zapoznam się z obydwiema jednostkami do opiszę swoje wrażenia.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 1:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
MaciekD. pisze:
ale im lepszy stan to chyba tym łatwiej

Nie koniecznie. Wypasionego W126 w bdb stanie by się chciało sprzedać za 17-20 tys ... ale nikt nie chce tyle dawać nawet jak samochód jest tego warty. Łatwiej sprzedać tanio lekko odpicowaną padlinę.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 2:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
No to pierwszy raz miałem okazję być przewieziony V8 a konkretnie C126 E500 90r dzięki uprzejmości kolegi Yagood. Wrażenie niesamowite. Wsiadłem do tego autka i wizualnie mnie zachwycił jego środek. Autko jak nowe ( chociaż chyba na tym forum to obraza) Rzeczywiście igła. Potem przyszedł czas na krótką przejażdżkę i tu po prostu ekstaza. Najpierw dostojnie żeby docenić walory trakcyjne tego cuda, a potem wyścigowo żeby poczuć moc i moment. Wbiło mnie w fotel. Warto było, nawet gdybym nigdy nie kupił 500 to i tak tego przeżycia nikt mi nie odbierze. Wielkie dzięki jeszcze raz dla kolegi Yagood.
Maciek

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MaciekD. pisze:
Potem przyszedł czas na krótką przejażdżkę i tu po prostu ekstaza. Najpierw dostojnie żeby docenić walory trakcyjne tego cuda, a potem wyścigowo żeby poczuć moc i moment. Wbiło mnie w fotel

też pamiętam, jak po kupnie smoczycy pierwsze 2 tyg wychodziłem z pracy o 17 i jeździłem do 1 w nocy [zlosnik] -dobrze że sobie nerek nie odbiłem od kick downa :), ale po miesiącu zaczyna brakowac mocy i gdyby nie znikajace auta w lusterku człek by nie wiedział że ma nie całe 8 sek do setki...

500ka ma też fajne przełozenia na trasy 1ka do 80km/h, 2 do 137, 3ci bieg do 220 [zlosnik] i te 2000 obrotów przy 110km/h [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Janfocus pisze:
MaciekD. pisze:
Potem przyszedł czas na krótką

500ka ma też fajne przełozenia na trasy 1ka do 80km/h, 2 do 137, 3ci bieg do 220 [zlosnik] i te 2000 obrotów przy 110km/h [zlosnik]


jezdze 1,9 TDI i przy 110 ma takie same obroty [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MERCEDES 4 EVER pisze:
jezdze 1,9 TDI i przy 110 ma takie same obroty

na 18stym biegu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Janfocus pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
jezdze 1,9 TDI i przy 110 ma takie same obroty

na 18stym biegu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


nie na 5 [zlosnik] niestety nie ma 6 bo przy 6 jest około 1600-1700 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl