MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 06, 2009 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:50 am
Posty: 79
Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich, zabieram się za oczyszczanie mojej beczki.
Kilka pytań:
1.Co trzeba zrobić aby zdjąć deskę rozdzielcza ,cały ten czarny panel (nie wiem jaką to ma fachowa nazwę) ,gdzie odkręcić jak się do tego dobrać itp.

2. Zdejmowanie foteli wraz z tapicerka.

3. Zdejmowanie kanapy .

4 zdejmowanie boczków drzwiowych.

Będę robił to pierwszy raz i nie chce pourywać jakiś zaczepów .
Ciężko mi się obsługuje opcje szukaj :D Patrze ale zawsze wyskakuje mi coś niezwiązanego z tematem wertuje po całym forum ale nie mogę znaleźć(oczywiście parę drobnych informacji udało mi się ale to tylko częściowe) . Potrzebuje tego na dziś najpóźniej jutro rano ,wiec jak mozecie drodzy koledzy to proszę o pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 2:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Michał1983 pisze:
2. Zdejmowanie foteli wraz z tapicerka.

fotele są montowane do podłogi śrubami 2 z przodu prowadnic (trzeba odsunąć fotel do tyłu) i dwie z tyłu [zlosnik]

Michał1983 pisze:
3. Zdejmowanie kanapy .

wciskasz/przesuwasz dynksy z przodu kanapy na dole i kanapa idzie do góry, potem masz śróby z boku oparcia i oparcie do góry...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 2:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
tutaj masz jak zdemontowac deske rozdzielczą http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... zdzielczej

a po co chcesz demontowac deske rozdzielcza??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 2:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:50 am
Posty: 79
Lokalizacja: Łódź
a dzięki za pomoc pierwsze skazówki bardzo cenne :D
deskę chce wymienić na lepszy stan ,niestety mam parę dziur.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 3:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Boczki:
mały wkrętak krzyżowy, duży taki sam, klucz 10 najlepiej rurowy lub nakładka, płaski wkrętak.

Odkręcasz uchwyt drzwi, duże wkrety , widac od dołu.Przy długich rączkach jest jeszcze śruba na klucz 10 przy niklu .
Potem niklowane wykończenia zamka.
Następnie spod klamki wyciągacz czarny plastik i odkręcasz śrubę wkrętakiem , jest jedna.
Płaskim wkrętakiem odginasz zaślepkę na korbie szyby .
Tapicerkę "odrywasz" od drzwi, od rogu , pod kieszeniż i od rogu do zamka.
Samą kieszeń przesuwasz do przodu i wyskakuje.
Odczepiasz boczek i podnosisz do góry.


Pierwsza mała lipa to usunięcie maskownicy z korbki, ja zwyczajnie to podważam wkrętakiem i przesuwam.
Druga większa lipa, to odczepienie kieszeni, łatwo można złamać, i tak samo ciężko ją założyć.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 4:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
THC pisze:
Pierwsza mała lipa to usunięcie maskownicy z korbki, ja zwyczajnie to podważam wkrętakiem i przesuwam.
Druga większa lipa, to odczepienie kieszeni, łatwo można złamać, i tak samo ciężko ją założyć.



Zaślepkę korbki można bardzo łatwo zdjąć, nie używając wkrętaka i przy tym nic nie uszkadzając.
Pod spód korbki wkładamy paluszek ;) i wciskamy (macamy) wystającą kryzę (srox za retorykę, ale inaczej się nie da wytłumaczyć [zlosnikz].
Po tym zabiegu zaślepka sama powinna wyskoczyć.

Co do kieszeni: pchamy "do drzwi" i do góry jednocześnie (wszystkie pozostałe zatrzaski muszą być wcześniej luźne!).
Z zakładaniem jest już znacznie gorzej i trzeba iść na wyczucie...

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Tu jest kilka moich fotek z rozbierania fotela
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 4:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Wiem, że odgrzewam, ale sprawa dość ważna a linki nie chodzą. Jak rozebrać deskę rozdzielczą i wymontować dmuchawę?

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 5:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 19, 2009 8:18 am
Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Aby wymienić dmuchawę demontujesz pionowy dywan po prawej strony tunelu (przy nodze pasażera). Nie pamiętam dokładnie jak bo daaawno to było. Pewnie koledzy podpowiedzą.

_________________
w123 230CE 83


Na górę
Post: wt cze 28, 2011 6:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Raczej sprawa jest bardziej skomplikowana. Po prostu blacharz, na którego czekamy już z Beczunią od ponad pół roku ma wolny termin bo mu wypadło auto i muszę na koniec tygodnia dorozbierać auto do końca i została mi deska (ale chyba już z nią sobie poradzę), dmuchawa, listwy boczne na drzwiach, szyba przód i tył i uszczelki drzwi i trochę drobiazgów jak zderzaki... więc w sumie mam już gołą budę. Z ciekawostek założyłem fotek od W124 coupe w miejsce fotela oryginalnego (mam komplet z W124 coupe niepotrzebny) i na samych przednich zaczepach w prawdzie ale pasuje :P


Aha!
Jak już wyjąłem zegary to czym zatkać (zakręcić) przewód od oleju od czujnika ciśnienia oleju? Przypominam, że chodzi o 230CE 1983 (kwiecień więc już III seria pełną gębą)?

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl