MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 05, 2009 7:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
A mianowicie: po przekręceniu stacyjki nie świecą. Ale po jednokrotnym naciśnięciu pedału zapalają się i już nie gasną do momentu wyłączenia stacyjki. Czy tam jest jakiś kontroler lub inny moduł nadzorujący lub jakieś inne cudo?
Do wyłącznika przy pedale idą dwie wtyczki: jedna przelotowa, a z niej jeden przewód, zdaje się czerwono czarny, a na niej siedzi druga z dwoma przewodami. Żarówki sprawdzone, nawet podmienione.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 7:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:54 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Poznan
To włącznik przy pedale poniewaz powinien działac tak jak wciśniesz pedał to włącznik zamyka obwód i swiecą światła w twoim przypadku jak puscisz pedał to obwód pozostaje nadal zamkniety i dlatego świeca światła .

_________________
W 124 CE 2.3 M102 1988
www.mercedes-poznan.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Wyłącznik na 100% NIE. Bo sprawdzone zapalanie świateł z ominięciem wyłącznika - zastąpiony kawałkiem drutu. I to samo - światła się zapalają, ale gasną dopiero po wyłączeniu stacyjki.
Może mi ktoś chociaż powie czy i gdzie się znajduje w 126 jakiś kontroler świateł???


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 3:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
Wyłącznik na 100% NIE. Bo sprawdzone zapalanie świateł z ominięciem wyłącznika - zastąpiony kawałkiem drutu. I to samo - światła się zapalają, ale gasną dopiero po wyłączeniu stacyjki.

W ten sposób możesz sprawdzić tylko w przypadku gdy nie masz świateł STOP,jeżeli zmostkujesz włącznik stopu to światła zgasną tylko w momencie wyłączenia zapłonu.Najprościej sprawdzisz ,w momencie zapalenia świateł stop zdejmij przewód z włącznika,jeżeli zgaśnie wymień włącznik.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 1:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Tylko ja nie mostkowałem na cały czas! Odczepiłem przewody z wyłącznika i NA MOMENT zwarłem piny. Światła się zaświeciły i... Zgasły dopiero po wyłączeniu stacyjki. Więc na pewno nie jest to wyłącznik, bo i bez niego światła działają tak samo. Zresztą jakby to był wyłącznik, to stopy zapalały by się po załączeniu zapłonu, a gasły po jego wyłączeniu. A one NIE ŚWIECĄ po włączeniu zapłonu, a zaczynają świecić po pierwszym naciśnięciu pedału hamulca i gasną dopiero po wyłączeniu ze stacyjki. I to jest zagadka :D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Masz może zamontowany hak ,jeśli tak to może być uszkodzony moduł zwiększający napięcie w momencie podłączenia przyczepy,jeżeli nie masz haka wymontuj z tylnych lamp wszystkie żarówki oprócz stpu,jeżeli stop zgaśnie wkładaj kolejno żarówki i sprawdzaj co się dzieje,być może któraś masa jest uszkodzona.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 9:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Problem rozwiązany. Wątek można zamknąć.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 10:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
stanski61 pisze:
może być uszkodzony moduł zwiększający napięcie w momencie podłączenia przyczepy


Do ilu zwiększa? Do 24 volt? Może do 220?
I skąd to się bierze? O ile wiem, to akumulator daje 12v, a alternator najwyżej 14,5.
Chyba coś Kolega z fizyką lekko na bakier...(napięcie się zwiększa? Może prąd? A może maleje opór?) <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Blazey pisze:
Problem rozwiązany. Wątek można zamknąć.

Fajnie czerpać rady z forum! Ale dać coś od siebie? PO CO....

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Gerri! A popatrz na "rady". które dotąd otrzymałem i w czym one pomogły. I trochę na moją twórczość, choćby w temacie poszukiwania usterki w wycieraczkach w 123. Dostrzegasz maleńką różnicę???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 11:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Blazey pisze:
Problem rozwiązany. Wątek można zamknąć.


Nie wydaje Ci się rzeczą naturalną podzielić się rozwiązaniem? [zdziwiony]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl