MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 6:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 05, 2008 9:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Już zakupiłem Valvoline maxlife, 10W-40, w poniedziałek wymieniam olej i zobaczymy czy coś się zmieni w pracy silnika

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 11, 2008 10:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Wymiana oleju nie pomogła, silnik nadal cyka, w najbliższym czasie wymienie kompensatory zaworów w jednej głowicy, z której dochodzi cykotanie.
Czy samemu podołam wymianie?
Jaki jest koszt kompensatorów, bo na głowice potrzebuje 16szt.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 11, 2008 11:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Zanim zaczniesz brnąć w kosztowne wymiany części sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy delikatnie nie popuszcza uszczelka kolektora wydechowego lub nie pękł leciutko sam kolektor na którymś cylindrze (będzie czarny osmalony ślad). Aby to wstępnie sprawdzić uruchom silnik i kawałkiem tekturki (a nawet szmaty) zakryj od góry na chwilę kolektory wydechowe. Jak usłyszysz różnicę w cykaniu to jest to. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 12, 2008 12:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Zanim zaczniesz brnąć w kosztowne wymiany części sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy delikatnie nie popuszcza uszczelka kolektora wydechowego lub nie pękł leciutko sam kolektor na którymś cylindrze (będzie czarny osmalony ślad).

Te uszkodzenie wykluczam gdyż już dobrze obsłuchałem i obejrzałem silnik bez plastików, kolektory są całe, nawet odłączałem przy odpalonym silniku wtryskiwacze po kolei sprawdzając czy któryś z nich nie stuka.
Stukot wyraznie dochodzi spod pokrywy zaworów przy głowicy od strony kierownicy, serwa hamulcowego.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Czy kompensatory luzów zaworowych z aukcji poniżej będą pasować do mojego silnika???
http://www.allegro.pl/item541589952_now ... ginal.html

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 12:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprawdź to
http://www.mercedesshop.com/Wikka/M119OilGuides
Cykanie z tego silnika to nie zawsze oznaka padniętych regulatorów luzu.
Trzeba się modlić aby wałki były nie zniszczone.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 8:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ale co dokładnie jest przyczyną cykania silnika z tamtego linku, z angielskiego jestem słaby

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 9:15 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Brak smarowania krzywek wałka. Zatkane/uszkodzone olejarki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 9:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
W takim razie najlepiej najpierw zlokalizować powód cykania i wtedy wymienić uszkodzoną część

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt lut 10, 2009 7:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 24, 2008 10:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
Witam
po przeczytaniu Twojego posta ciarki przeszly mi po plecach gdyz przypomnialem sobie historie sprzed 1,5 mies.:)
ale nie tragizujmy, w moim silniku m117 rowniez mialy miejsce "tykania" i jak sie pozniej okazalo po zdjeciu pokrywy prawy walek rozrzadu byl do wymiany. zycze Ci zeby to nie bylo to bo niestety musialbys liczyc sie ze sporymi kosztami. proponuje zdjac pokrywe i wszystko bedzie wiadome.
pozdrawiam i zycze blahej usterki

_________________
W126 560SEC 1987r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 8:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dziś odkręciłem pokrywe zaworów, by sprawdzić te wałki rozrządu, na szczęście wszystkie krzywki nie noszą żadnego śladu zuzycia.
Na podporze wałka rozrządu widnieją takie symbole R119 051 0 03 12.
A to numer silnika: 119 970 12 047 174 810 0
Wiec te regulatory z linku poniżej powinny pasować
http://www.allegro.pl/item541589952_now ... ginal.html
Zamówie od razu 16szt na całą głowice by mieć swięty spokój. <br>Dodano po 11 godzinach. 10 minutach.:<br> Dla pełnej jasnośći, te regulatory będą pasowały do mojego silnika???? <br>Dodano po 10 godzinach. 9 minutach.:<br> Miałbym jeszcze prośbe o wszelkie wskazówki jak wymienić te regulatory, gdyż podejme sie tego sam, jest gdzieś tam napinacz łańcucha, bo tego boje się najbardziej by nic nie poprzestawiać w rozrządzie :-?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 7:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
I jak ktoś oświeci mnie dobrą radą by nic nie skopać przy wymianie kompensatorów :)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl