MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 1:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 09, 2009 4:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Witam,

Zbliza mi sie powoli przeglad, jako ze nie bede go robil w zadnym warsztacie "robiacym" w MB, tylko w zaufanym (po przygodach u Brolera wole juz nie szukac...) - chce w sposob przemyslany kupic niezbedne graty. Potrzebuje rady i informacji, pomozecie?
Zakres, ktory widze:

1. Paski (dlugosci mam z dokumentacji). ContiTech, Gates...cos jeszcze sie nadaje? wszystkie paski maja byc gladkie? (bo tego akurat w manualu nie pisza...)

2. Swiece - pewnie NGK V, czy ktos wie jaka oryginalnie maja miec cieplote i przerwe?

3. Przewody WN - pewnie Championa, jakis inny pomysl?

4. Kopulka i palec - chcialbym nowe, zeby mnie ten element nie zaskoczyl. Czy to oznacza ASO? jaki rzad pieniedzy?

5. Olej w skrzyni, co sie leje do 722.324?

6. Filtry oleju i powietrza - ASO?

7. Olej w dyferencjale, mam most z LSD. Co wlać?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 4:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
1 i 4, 6 kupisz na Odolańskiej w dobrej cenie (4 Beru)
3 oryginały Beru zrobione na zamówienie na Powstańców Śląskich 67A (ok 600pln)
2 Beru -są w InterCarsie -maja być jednoelektrodowe (przerwa 0,8, a jak LPG to 0,6mm) -symbol wygarnę jak wróce do domu...
5 Mobil1 ATF -tanio i dobrze...
7 -ten to już z ASO

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 7:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Tutaj masz tabele świec,plecam NGK
http://img12.imageshack.us/img12/3838/zdjcie003fj6.jpg

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 7:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
A ja za kolegą Janfocus polecam świece Beru. Oczywiście jednoelektrodowe.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 8:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Mor pisze:
A ja za kolegą Janfocus polecam świece Beru. Oczywiście jednoelektrodowe.
BERU. Najlepiej jakby miały napis Made in Germany bo mam nie najlepsze doświadczenia z BERU Made in France

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
AndyS pisze:
Mor pisze:
A ja za kolegą Janfocus polecam świece Beru. Oczywiście jednoelektrodowe.
BERU. Najlepiej jakby miały napis Made in Germany bo mam nie najlepsze doświadczenia z BERU Made in France


no wlasnie ja mam zle z BERU francuskimi do francuskich aut.
natomiast nigdy nie mialem klopotu ze swiecami NGK.
dzieki wszystkim

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
natomiast nigdy nie mialem klopotu ze swiecami NGK.

na temat NGK było kilka wątków i nie zawsze idealnie -rozpadające się porcelanki, może te świece są i dobre do Hond i innych, ale naprawdę niemieckie BERU dają radę...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 6:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Wiem,wiem,ja też swego czasu nie tylko w swoich autach stosowałem tylko niemieckie,Bosch czy Beru,ale w obecnym M102 stosuje NGK,wymieniam co 20kkm i nie mam żadnych problemów,a stan świec jest taki ze można by zrobić dwa razy tyle.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 6:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
stanski61 pisze:
M102 stosuje NGK,wymieniam co 20kkm

U mnie też M102 przeleciało ostatnie 20kkm bez problemów, ale teraz dostało Beru Z18 i jest ok. SEC i E320 chodzą na Beru.
Za to w motocyklach mam NGK, ale pewnie przejdę na Denso.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 6:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Mor pisze:
stanski61 pisze:
M102 stosuje NGK,wymieniam co 20kkm

U mnie też M102 przeleciało ostatnie 20kkm bez problemów, ale teraz dostało Beru Z18 i jest ok. SEC i E320 chodzą na Beru.
Za to w motocyklach mam NGK, ale pewnie przejdę na Denso.


strasznie często! przecież po takim przebiegu wyciagasz praktycznie niezuzyte swiece. nawet boxery (gdzie swieca ma gorzej, bo obrywa wiecej rozbryzgami oleju) maja zalecana wymiane co 30 kkm.
w kazdym z poprzednich samochodow benzynowych robilem na swiecach 60-100 kkm.
czy mercedes jest dzieckiem specjalnej troski pod tym wzgledem?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
czy mercedes jest dzieckiem specjalnej troski pod tym wzgledem?

U mnie tak,zawsze wychodze z założenia że jeśli bedziesz dbał o auto to ono o ciebie też zadba i nie zostawi cię na drodze,a koszt świec to nie majątek,przy przebiegu 20kkm to jest jakieś półtory do dwóch lat jazdy ;)

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: czw lut 12, 2009 2:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
1. Paski ContiTech, 5 sztuk (jeden podwojny) - razem jakies 100 PLN

2. Swiece - BERU, 8 zl/sztuka, czyli 64 PLN

3. Przewody WN - BERU - 600 PLN.

4. Kopulka i palec - Bosch, 70 PLN palecv, 250 PLN kopulka.

6. Filtr oleju i powietrza - 25 i 125 PLN

Ceny z Odolańskiej. Wszystko poza paskami bylo na miejscu, przewodow nie zamawiam na razie.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 9:34 am przez sneer, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 6:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
WIS dla silnika M102 i M116/117 zaleca wymianę świec co 20 kkm. Przy M104.992 już 30kkm. Kiedyś wklejałem na forum tabelkę.

A co do tych świec, co przejeżdżają 60kkm, to popatrz na ich cenę. To są świece i silniki z innej bajki. W nowych MB też się wymienia przy innych przebiegach.

A tak w ogóle to nie chciałbym mieć wątpliwej przyjemności wykręcania świecy po 100kkm z głowicy w M116/117. To alu i tak jest "delikatne".

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl