MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 10:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 12, 2009 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Jakiś czas kupiłem W124 300D, 86r, tapicerka zmieniana na nowsza takze przebieg nieznany... Problem w tym że silnik strasznie twardo pracuje, słychać stukot już z daleka :-? Rano zaraz po zapaleniu wydobywają sie kłęby szarego dymu oznaczające że ropa nie jest do końca spalana. Z początku myślałem że to świece ale sprawdziłem i wszystkie są ok, pozatym silnik zaczyna pracować dopiero po ogrzaniu do około 45 stopni. Byłem ostatnio u mojego zaprzyjaźnionego mechanika i powiedział mi żebym pojechał z tym do pompiarza bo to wtryski. Dziś pojechałem do innego zapytać co sądzi, ten zdjął gumową odmę, zatkał ją palcem po czym silnik za chwile zgasł. Stwierdził przez to że silnik jest w kiepskiej kondycji bo powinien sie telepać i nierówno pracować, ale jednak nie powinien zgasnąć. Co sądzicie o zdaniach tych mechaników, kogo słuchać i gdzie szukać przyczyny, bo przyznam że zacząłem już powoli szukać nowego silnika...

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2009 11:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Co do twardej pracy, klekotu , dymku to moja W123 miała to samo.. diagnoza - pompa do robienia. Stan silnika był .. przeciętny.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2009 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Przed udaniem sie do pompiarza sprawdz kompresje,stan silnika mozesz wstepnie ocenic po zuzyciu oleju,ile dolewasz na 1kkm,czy sa wycieki,jezeli bedzie slaba kompresja lub rosnica miedzy cylindrami wieksza jak 10%,to silnik kwalifikuje siw do naprawy.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2009 10:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ale ani zzużycie oleju .. ani kompresja z różnicą np 24-20 nie powie jeszcze wszystkiego.
U mnie właśnie była kompresja 24-21-22-20(19) .. olej znikał szybciej niż go się nalewało.. Silniczek palił bez pełnego grzania świec przy -20 no i tlyko ta pompa była do ogarnięcia.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2009 7:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wina moze leżeć zarówno po stronie pompy, wtrysków, niewłaściwego ustawienia zapłonu, jak również po stronie kompresji. Sprawdź kompresje, potem zabierz sie za sprawdzenie układu wtryskowego.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 9:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Ja ma trochę inny problem ze swoim 250D, otóż jak rano odpalam, odpala od strzału, ale cylindry po kolei budzą się do życia i po około 7-10 sekundach silnik pracuje idealnie. Toważyszy przy tym kłąb dymu.
Od zakupu zrobiłem już ponad 5.000km i nie zauważyłem zużycia oleju.

Czy może ssanie się nie załącza lub w ogóle nie działa, czy w czymś innym może tkwić problem?

Rozmawiałem z mechanikiem - wykluczył wtryski, ze względu na katalogowe spalanie: w trasie po niemieckiej autostradzie na polskim paliwie przy średniej prędkości 110km/h spalił mi dokładnie 6,3l./100km. W jeździe mieszanej do 100km/h pali mi równe 7l./100km.

Z kolei znajomy stwierdził, że paliwo może się cofać, ale przecież wtedy musiałbym kręcić, żeby odpalił, a tutaj odpala na pół obrotu wału.

W czym może tkwić problem?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 8:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmm, moim zdaniem sprawdziłbym grzanie na swiecach.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 9:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jak twardo pracuje to wypadaloby wymienic szklanki i ustawic wlasciwy poczatek wtrysku.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 20, 2009 7:01 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 23, 2008 5:13 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Biała Podlaska
moze tez byc oznaka slabego cisnienia na garach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl