MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 8:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 16, 2009 11:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
I jego wpływie na wszystko... Czy jest możliwe, aby drobna nieszczelność w układzie chłodzenia zamiast doprowadzać do ubytków płynu, doprowadzała bardziej do jego zapowietrzania i/lub niewłaściwej pracy?
Jak już pisałem - wytropiłem miejsce, gdzie albo coś zwiewa albo zasysa.
Jest to krótki fragment grubej rury, łączący wyjście w dół z termostatu z
jakimś rozgałęzieniem poniżej. Ma może kilka cm, górny cybant zdaje się
nie trzymać lub rura już umiera. Może to poruszyli wymieniając alternator.

Wszystko do okoła jest "spryskane" na biało (jakby ktoś wapneł pryskał albo mlekiem) ale suche... Widać że tam przy samej rurze jest mokro,
ale nawet jak silnik pracuje nic nie sika ani nie leci. Płynu w chłodnicy nie ubywa. Nie moge cholerstwa dokrećić, bo podejście fatalne i śruba nie chce
się ruszyć na cybancie.

Podobny efekt zaobserwowałem przy połączeniu z kórćcami wychodzącymi
z parownika - nie wyciek, tylko takie pocenie, wilgoć pod samą końcówką węża. Tam dociągnąłem cybanty. Czy to normalne, że te plastikowe króćce obracają się swobodnie w obudowie parownika?

Auto się kiepsko nagrzewa, ogrzewanie zaczyna działać o wiele później,
na LPG nadal daje się przełączyć dopiero po nagrzaniu silnika.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 12:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Musisz wymienić opaskę zaciskową, w tym miejscu koło termostatu.
Płyn może wyciekać tylko wtedy kiedy jest ciśnienie w układzie i co za tym kiedy ma wysoką temperaturę, stąd te białe ślady.
Czasem wycieki sa tak małe,że odparowuje od razu.
Z parownikiem to normalne,że króćce sa obracane , ułatwia to montaż przewodów z płynem.Stamtąd nie powinno przeciekać, tak to jest zrobione, mi prędzej ze starości ułamało się to kolanko.
Ten układ sam się odpowietrza, nie jest to nigdy żaden kłopot z zapowietrzeniem czy coś.

Powolne nagrzewanie, jest najczęściej spowodowane zawalonym całym układem, kamień inne syfy itp.
Najlepiej przepłukać czymś cały układ,ale wtedy możesz nie ogarnąc z wyciekami :)

Także dokręcaj co trzeba i czekaj na wiosnę:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 1:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:

Powolne nagrzewanie, jest najczęściej spowodowane zawalonym całym układem, kamień inne syfy itp.
Najlepiej przepłukać czymś cały układ,ale wtedy możesz nie ogarnąc z wyciekami :)

Także dokręcaj co trzeba i czekaj na wiosnę:)


No i dokręciłbym i głowy nie zwracał, gdyby tak było od zawsze. Ale
jeszcze jakiś tydzień temu łapał temp expressem, na gazie można
było go odpalić nawet po mroźnej nocy, a w środku robiło się szybko cieplutko. Mniej więcej w tym samym czasie wypatrzyłem te wycieki
i kombinuje, czy to ma związek.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 2:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To po dokręceniu, odpal i na pracującym silniku dolewaj płynu, aż po korek .
Może rzeczywiście jest poduszka powietrzna , acha dolewaj i wszystko rób na otwartym na max ogrzewaniu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl