MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zawieszenie
Post: sob lut 14, 2009 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Przyszedł czas na zawieszenie czy ma ktos rysunek calego zawieszenia przedniego? czy wystepuja tam rozne rodzaje koncowek np zaleznie od serii lub silnika czy wszystkie maja takie same?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 5:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Zawiecha jak i hamulce są jednakowe dla wszystkich wersji (chyba, jezeli nie to prosze mnie poprawić), róznice występują tylko w spreżynach.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 5:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
darus pisze:
Zawiecha jak i hamulce są jednakowe dla wszystkich wersji (chyba, jezeli nie to prosze mnie poprawić).


Proszę:) są inne końcówki drążków .

Obrazek

Obrazek

Numery części są w epc, kup dobrej firmy w zwykłym sklepie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 8:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmm myslałem, ze wszystko oprócz sprężyn jest to samo, ale dobrze wiedzieć, bo jakby kiedy zaszła konieczność wymiany, to będę prosił o końcówki do 280E.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej!
Końcówki drążków faktycznie wystepują w dwóch odmianach 14 i 16 mm gwint ale kupując całe drążki kierownicze można się tym nie przejmować. Różnce wystepowały w czasie a nie w zależności od wersji silnikowych.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
dzieki za odp. Mam zamiar kupic dobrej firmy koncowki i miec swiety spokoj dlugi czas, tylko nie chce zeby stala beka u mechanika i chcialbym kupic juz te koncowki ze tylko zajade i mi wymieni i pojade na zbieznosc. Kasta jest 82 rok siedziala tam 200 d jest to III seria czy mozecie mi powiedziec jakie mam te koncowki


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Cytuj:
jakie mam te koncowki


Takie jakie tam są [zlosnik]
A teraz poważnie. U siebie w aucie znalazłem po jednej stronie z gwintem 14 a po drugiej 16mm wiec ustalenie, jakie powinny być jest wróżbiarstwem. O ile dobrze pamiętam to same końcówki kosztują ok 35pln sztuka (febi) ale drążek do nich prawie to samo. poza tym jeśli nie były wymieniane od X czasu, to bardzo często ich odkręcenie to istna walka, i wygodniej jest po prostu kupić całe drążki, i skręcić na długość odpowiadająca staremu. Przy odrobinie szczęścia i profesjonalizmu unikniesz ustawiania zbieżności, czyli defacto zaoszczędzisz.

A opcja ekonomiczna, to niestety - lądujesz pod autem, wykręcasz końcówkę, do sklepu ze starą i mówisz, że chcesz takie samo.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Witus_d pisze:
Cytuj:
jakie mam te koncowki


Takie jakie tam są [zlosnik]
A Przy odrobinie szczęścia i profesjonalizmu unikniesz ustawiania zbieżności, czyli defacto zaoszczędzisz.

A opcja ekonomiczna, to niestety - lądujesz pod autem, wykręcasz końcówkę, do sklepu ze starą i mówisz, że chcesz takie samo.



No przy odrobinie szczęścia to uda się zdjąć stare młotkiem :)
Nie da się zmienić tych końcówek bez ustawienia zbieżności.
Oczywiście można je wkręcić w drążek tyle samo razy, ile wykręciło się starą,ale to nic nie da.Ja zmieniłem tylko wspornik układu kierowniczego, i już było inaczej na geometrii.
Tam się liczą dziesiąte części milimetra, także zbieżności nie unikniesz.
Zamiast ja wykręcać spod auta na tym śniegu, zmierz suwmiarka na skręconych kołach, albo kup komplet dwa drążki i cztery końcówki.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 12:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
THC pisze:
Tam się liczą dziesiąte części milimetra, także zbieżności nie unikniesz.


THC masz jak najbardziej racje, ale raczej nie myślałem o wkręcaniu na ileś obrotów gwintu, tylko o zmierzeniu starego drążka suwmiarką, bo gwint gwintowi nie równy.

Przy zachowaniu odpowiedniej staranności i nienap.....u po drążku, żeby wyszedł (chociaż subtelne użycie "bijaka kinetycznego" jest chyba zawsze niezbędne) dokładność jest wręcz identyczna co w kiepskich zakładach ustawiających zbieżność.

Zresztą od dość zaawansowanego wiekiem i stażem specjalisty od geometrii zawieszenia usłyszałem kiedyś takie zdanie "K...a co to jest, że by po drążkach jechać na zbieżność to to wymieniali jakieś d..y nie fachowcy."

Karolmar, jak wymienisz drążki i zauważysz jakiś niepokojące objawy (ściąganie, telepanie kierownicy przy jakiejś prędkości itp) nie masz wyjścia i jedziesz na zbieżność - jeśli nie - nie dajmy się zwariować.

Tyle tylko, że cały czas mówimy o sytuacji, gdy do tej pory jest ok. Bo jeśli przed wymianą coś ściąga, trzęsie itp, to mój wywód o unikaniu sprawdzania zbieżności jest bezcelowy, bo nie masz wyjścia i musisz na nią jechać.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 9:08 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To ja i tak mimo wszystko pojechałbym chociaż sprawdzić, gorzej jak po pół roku będzie widać po np. nowych oponach,że coś jest nie tak.
Nie zawsze czuć na kierownicy że jest geometria do ustawienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 11:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witus_d, wymieniałem końcówki drążków dokładnie tak, jak opisałeś. Liczenie zwojów wydawało mi się niewłaściwe z uwagi na samą budowę końcówki ( różni producenci, różne wykonanie ). Wymontowałem cały drążek, wkręciłem w imadło i bardzo dokładnie zmierzyłem odległość między końcówkami. Pomiar powtórzyłem chyba trzy razy dla pewności. Następnie wkręciłem nowe końcówki i tak samo zmierzyłem. Pojechałem sprawdzić geometrię, nie tylko zbieżność, ale kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Byłem obecny przy tym sprawdzaniu. Wszystkie wyniki były zgodne z danymi. Niczego nie poprawiali. Było to przed rokiem. 4.04. 2008 kupiłem komplet nowych opon. Do zmiany kół na zimowe przejechałem na nich 12.000 km i nie widać na nich żadnych oznak nierównego zużycia. Tak więc można wymieniać końcówki bez konieczności ustawiania zbieżności.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 8:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Po każdej ingerencji w zawieche nalezy sprawdzić geometrie. Czasem samo rozmontowanie i zmontowanie powoduje zmianę kątów. Nasze drogi sa takie, ze w jedna stronę ściaga, wracając nie sciąga, wiec ciezko czasem wyczuc cokolwiek, a potem opony do wyrzucenia.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 11:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
czy w zawieszeniu sa jakies gumy, tuleje albo cos w tym stylu? jak bede robil to wymienie za 1 razem ale nie wiem co mam jeszcze zamowic.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2009 2:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Cytuj:
czy w zawieszeniu sa jakies gumy, tuleje albo cos w tym stylu?

Masz je na rysunku przedniego zawieszenia wklejonym przez THC

- tuleja gumowa wahacza dolnego,
- sworzeń zwrotnicy (wahacz dolny),
-wahacz górny (komplet) + jeśli nie występuje w komplecie z wahaczem, guma przez którą montowany jest do niego stabilizator,
-gumy mocowania stabilizatora do nadwozia,
-mocowanie drążka reakcyjnego do nadwozia (nr 26 na drugim z rysunków).

Zawias tylny:
-Tuleje wahaczy,
-Mocowanie ramy pomocniczej do nadwozia,
-Mocowanie dyfra do nadwozia (nie wiem czy ktoś to wymienia ;) )

W123 dość pozytywnie zaskakuje w kosztach remontu zawieszenia. Mój dostał wszystko nowe ( oprócz amorków, które do dzisiaj zaskakują skutecznością -gazowe i mocowania dyfra) i jak dotychczas (20 000km) mam spokój.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl