MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 6:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 15, 2009 8:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
E250D 20V
panowie mróz własciwie pomijalny a problem wygląda tak:
- auto od wczoraj nie odpalane
- przekręcam stacyjkę nie pali się grzanie świec (domyślam się że może bezpiecznik tylko który i gdzie go szukać?)
- zazwyczaj jak padała któraś świeczka to wystarczyło raz lub dwa cofnąć stacyjkę do położenia wyjściowego i juz było ok ale teraz nie... nie świeci sie grzanie
- odpalił ewidentnie bez grzania bo przebierał jak nigdy dotąd powoli budząc do życia kolejne gary
- czyli jakby nie zadziałał automat grzania świec - gdzie go szukać? czyżby sam bezpiecznik? nie sądzę żeby padły na raz wszystkie 5 świec...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 8:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Mialem cos takiego rok temu. Tez sie kontrolka grzania swiec nie swiecila a samochod ledwo odpalal. Okazalo sie, ze padla co najmniej jedna swieca a do tego bezpiecznik w sterowniku byl mocno nadpalony i pekl po dotknieciu.

Za bezpiecznik w ASO chcieli kolo 13zl, w intercars po 1,2zl. Zaszalalem i kupilem dwa :)

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 10:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
toś poszalał :)
ok jutro jak tylko dzień nastanie i mi sie uda wstać sprawdzam :)


aha a gdzie ten bezpiecznik???? w skrzynce bezpiecznikowej??? bo z tego co pamietam w W123 był na ścianie grodziowej...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
U mnie znajduje sie na lewym nadkolu w czarnej puszce. W srodku oprocz wtyczki kabla prowadzacego do swiec jest maly metalowy pasek przykrecony z obu stron.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 11:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ale tam jest bezpiecznik? ten pasek to co to ma być? ten bezpiecznik?
bo jakoś tak mało zrozumiale sie wypowiedziałeś

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Tak, ten pasek to jest bezpiecznik.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 12:01 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Huzar pisze:
U mnie znajduje sie na lewym nadkolu w czarnej puszce. W srodku oprocz wtyczki kabla prowadzacego do swiec jest maly metalowy pasek przykrecony z obu stron.


Ta "czarna puszka" to przekaźnik świec. Egzemplarze z końca lat osiemdziesiątych miały jeszcze bezpiecznik wewnątrz przekaźnika. Później z bezpiecznika zrezygnowano.

Chuck Norris pisze:
- przekręcam stacyjkę nie pali się grzanie świec (domyślam się że może bezpiecznik tylko który i gdzie go szukać?)
- zazwyczaj jak padała któraś świeczka to wystarczyło raz lub dwa cofnąć stacyjkę do położenia wyjściowego i juz było ok ale teraz nie... nie świeci sie grzanie


Już Ci kiedyś wskazałem posty związane z tym tematem.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... %B6wiec%2A

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 3:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no właśnie nie mam tego bezpiecznika... myślałem że może jest w środku ale skoro guru Gerri mówi że nie ma to co padło???? wszystkie 5 świec????
czy przekaźnik???
bo po jakości odpalania widać że nie grzeje żadna świeca a miernika nie mam żeby to sprawdzić... zresztą jak sam mówisz płynie tam prąd rzędu 18-13A a normalne mierniki (marketowe) mierzą o ile sie nie mylę do 10A

byłem w intercarsie i sprawdzili w katalogach to nie mają czegoś takiego jak bezpiecznik od grzania świec... mają tylko ten przekaźnik oryginalny MB za bagatela 568zł
aha i jak mam sprawdzić typ świec nie wykręcając ich? w katalogach mają dwa różne typy do tego silnika i samochodu... jedne z kołnierzem drugie bez, i jedne dłuższe a drugie krótsze...
może jak podam nr nadwozia to ktoś mi to sprawdzi???? bo nawet jakbym chciał kupić komplet świec to nie wiem które a jak wykręce to już po nie nie pojade :(
Obrazek
Obrazek

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 10:53 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Chuck Norris pisze:
zresztą jak sam mówisz płynie tam prąd rzędu 18-13A a normalne mierniki (marketowe) mierzą o ile sie nie mylę do 10A



Mierniki marketowe zazwyczaj obwód pomiaru prądu mają niezabezpieczony bezpiecznikiem. Jak tylko kabelki wytrzymają, to miernik wytrzymuje przez więcej niż kilka sekund obciążenie świecy żarowej. A jak nie ma miernika - to zawsze pozostaje kawałek kabelka i próba "na iskrzenie".
Sposób trochę nieprofesjonalny, ale czasami wystarczający ;)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
to zawsze pozostaje kawałek kabelka i próba "na iskrzenie".

Do kabelka dołóż żarówke i bedziesz miał prubówke.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 2:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no chyba tak zrobię... tylko powiedzcie bo tak jest kilka gniazd w których to mam sprawdzać? no i moja sugestia... działanie świec nie działa w ogóle bo odpalania samochodu przy takiej pogodzie rano to tak jakbym odpalał wogóle bez grzania...
i mała podpowiedź jeden kabel do wtyku (którego?) a drugi do masy tak?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 3:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Żeby sprawdzić świece zdejmij ze świec łączący je przewód,jeden koniec prubówki podłącz do plusa a drugi do świecy w miejsce odkręconego przewodu,kontrolka zaświeci jeżeli świeca jest sprawna.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 3:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jest to troche problematyczne gdyż żeby to zrobić muszę wyciągnąć kolektor dolotowy... odkręcania trochę jest... to nie stare 250D!!! niestety tu wchodzi w rachube tylko szukanie prądu na kostce tak jak koledzy mówili...
i tak chyba będę musiał wykręcić jedną świecę i zobaczyć jaki typ mam bo katalogi podają dwa typy do tego motoru a w ciemno nie chce kupywać...
więc najpierw sprawdzę czy świece są sprawne... tzn hmm.... jeśli prąd nie będzie płynał z kostki to co mi to powie???? świeca czy przekaźnik???? i tak chyba będę musiał świece wykręcić...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 4:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
jeśli prąd nie będzie płynał z kostki to co mi to powie???? świeca czy przekaźnik????

Powie Ci to że przekaznik jest sprawny i trzeba sprawdzac swiece. <br>Dodano po 25 minutach.:<br> sorki przeoczenie,jeśli prąd nie będzie płynał zprzekażnika szukaj przed przkaznikiem,jeśli popłynie z przekaznika patrz na świece

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 8:14 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
stanski61 pisze:
Żeby sprawdzić świece zdejmij ze świec łączący je przewód,


Tutaj to już namieszałeś! To nie jest Volkswagen!
NIE MA ŻADNEGO ŁĄCZĄCEGO ŚWIECE PRZEWODU!
Każda świeca ma osobny przewód poprowadzony do większego wtyku widocznego na przekaźniku po lewej stronie obrazka (zdj. powyżej)
Wystarczy tą większą wtyczkę zdjąć i podłączony do plusa kabel z żarówką pchać po kolei do każdego otworu. Przyporządkowanie poszczególnych otworków do cylindrów to małe cyferki na obudowie wtyczki.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl