MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 8:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 22, 2009 10:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Witam
Pytanie w związku z nowym nabytkiem:
Na tarczy prędkościomierza jest kontrolka od żółtego trójkąta (ASR?). Rozbierałem zegary (wysunął się wałek od licznika dziennego - usterka naprawiona). W zegarach pod tą kontrolką jest żarówka. Nawet nie przepalona. Z tym, że nawet, kiedy auto jeździło po śliskim, to kontrolka się nie zapala.
Pytanie brzmi:
Czy możliwe, że jest ona nieaktywna, czy coś jest zepsutego? A może zegary były "szczepione" z innego auta?
Z VIN wynika, że auto ma blokadę mechanizmu różnicowego i jedynie tę opcję mogę jakoś powiązać z tą kontrolką.
Pozdrawiam
Szymon
p.s. VIN auta: WDB1241931F217680

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 11:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Z numeru VIN wynika, że auto ma blokadę mostu ASD - kod 211, ale nie ma to nic wspólnego z układem ASR - kod 471. W głównym szeregu kontrolek poniżej zegarów po prawej stronie powinna być kontrolka ASD. Prawidłowo powinna zgasnąć po odpaleniu silnika równocześnie z kontrolką ABS. Zacznij od sprawdzenia przekaźnika ASD, poziomu oleju w zbiorniczku i zobacz czy masz most z blokadą. Spróbuj zaobserwować czy np. na głębszym śniegu oba koła kręcą się równomiernie podczas ruszania. Kontrolka ASD na prędkościomierzu zapala się tylko wtedy, gdy załączy się blokada mostu.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 11:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Dzięki.
Oczywiscie kontrolka ASD jest w szeregu na dole.
Pytanie pozostaje, czy możliwe, że są to zegary od tego auta - czyli z nieaktywną kontrolką ASR - czy też mam do czynienia ze szczepem zegarów.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2009 9:20 am przez szymon.dziawer, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 11:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
szymon.dziawer pisze:
Oczywiscie kontrolka ASD jest w szeregu na dole. Pytanie pozostaje, czy możliwe, że są to zegary od tego auta - czyli z nieaktywną kontrolką ASR - czy też mam do czynienia ze szczepem zegarów.


Nie rozumiem, czemu pisząc o kontrolce i systemie ASD dalej upierasz się na ASR? Zarówno ASR jak i ASD sygnalizują działanie na tej samej kontrolce (żółty trójkąt) na prędkościomierzu, ale wyznacznikiem posiadanego systemu jest dolna kontrolka.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 12:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
NIE MYL ASD z ASR BO TO CAŁKIEM INNE SYSTEMY!!!!!

W moim coupe tez przestała sie swiecic kontrolka od ASD a konkretniej ten trójkąt na predkosciomierzu.Nawet przy uruchamianiu samochodu sie nie zapalała, ta dolna działała normalnie czyli gasła po uruchomieniu silnika. Pojechałme do Brolera i okazało się ze padł w predkosciomierzu ( w schemacie oswietlenia trójkąta) jakis rezystor ale wczesniej trzeba było prześwietlić całą wiązkę czy ASD działa poprawnie. Po wlutowaniu tego rezystora znów wszystko zaczęło świecić jak powinno a wydawało mi się że to tylko spaliła się żarówka :)

Teraz mam inny problem bo przestały mi działać światła cofania i zdiagnozowano uszkodzenie tzw. park szpery ( czujnik położenia dźwigni zmiany biegów) bo mam automatyczną skrzynię, w oryginale kosztuje kolo 250 PLN :( i zastanawiam się nad zamiennikiem ale podobno nie działają zbyt długo, wymiana prosta ale weź teraz w taki mróz siedź w nieogrzewanym garażu :(

pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 9:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Rozumiem, że są to 2 oddzielne systemy, ale nie wiedziałem, że działanie obu sygnalizuje ten sam żółty trójkąt. Myślałem, że dotyczy on tylko ASR - dzięki za wyjaśnienie.
Przyczyna braku kontrolek jest banalnie prosta - brak przekaźnika ASD - ktoś go wymontował, prawdopodobnie dlatego, że był uszkodzony a po jego wyjęciu żadna kontrolka nie niepokoiła poprzedniego właściciela.
Po zamontowaniu przekaźnika wszystko działa jak należy - na śliskim most blokuje się i trójkąt się zapala.
Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia i pomoc.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 12:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
szymon.dziawer pisze:
Rozumiem, że są to 2 oddzielne systemy, ale nie wiedziałem,

niby oddzielne, ale jednak ASR również spina most (przynajmniej w 126), no i jak jest ASR to nie ma ASD i odwrotnie... Żółty trójkąt powinien się zapalać też przy kontroli żarówek podczas włączenia zapłonu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 1:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Janfocus pisze:
Żółty trójkąt powinien się zapalać też przy kontroli żarówek podczas włączenia zapłonu...

Tak też czyni (po wpieciu sterownika).
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 1:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
niby oddzielne, ale jednak ASR również spina most (przynajmniej w 126)


Mógłbyś bardziej przybliżyć temat spinania mostu w ASR? Czy to nie jest tak, że tylko przyhamowywane jest ślizgające się koło i odejmowany jest gaz?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 1:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Janfocus pisze:
ale jednak ASR również spina most (przynajmniej w 126)


Spinac moze sie jedynie kierujacy pojazdem ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 2:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zegarek pisze:
Mógłbyś bardziej przybliżyć temat spinania mostu w ASR? Czy to nie jest tak, że tylko przyhamowywane jest ślizgające się koło i odejmowany jest gaz?


beet pisze:
Spinac moze sie jedynie kierujacy pojazdem

widzę że musze w kółko to samo pisac ;)
W 126 (co potwirdzają filmy reklamowe MB i mozna sobie wygooglać) w odróznieniu od 140 (co było wałkowane już) jest szpera w moście i zanim ASR zacznie dohamowywac koła spina połosie na sztywno. Juz pisałem że jak stanę prawą stroną na trawie a lewą na asfalcie, to mam przyspieszenie jak na asfalcie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 3:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=37358&highlight=


Tu chyba jest jakies mylne myslenie, albo ASD, albo ASR???

ASD blokuje tylny most, a ASR redukuje obroty silnika, ale nie jestem pewien czy blokuje slizgające sie koło osi napedowej, przenosząc poprzez dyferencjał moment obrotowy na drugie koło.

ASD nie ma guzika do wyłączania
ASR ma guzik wyłączający(na panelu koło skrzyni)

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 3:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cel montażu i zasada działania systemu ASR
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 3:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi, następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:

-wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
-opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
-przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.

W zależności od szczegółowych rozwiązań wykorzystywany jest tylko jeden sposób sterowania, dwa lub wszystkie.


Ale tutaj należałoby sie zastanowić jak działa ASR w mercedesie....

Definicja którą podał "~stanski61" jest ogólna dla wszystkich samochodów:)) i opisuje system kontroli trakcji a nie konkretnie ASR mercedesa [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 27, 2009 4:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
jest szpera w moście i zanim ASR zacznie dohamowywac koła spina połosie na sztywno.


A co z olejem w takim razie? Do mostów z LSD (m.in. ASD) jest inny olej. To znaczy, że do tych z ASR'em trzeba lać ten sam co jest zalecany do ASD?

Ogólnie coś w tym jest bo mój SEC z ASR zostawia dwa ślady jak włączę funkcję jazdy na łańcuchach, czego nie mogłem zrozumieć. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
karolkarol pisze:
Ale tutaj należałoby sie zastanowić jak działa ASR w mercedesie....


W starych gratach jak 126, ASR wykorzystuje hamulce oraz wyciśnięcie pedału gazu siłownikiem.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl