MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 7:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
grispit pisze:
Mianowicie jak to zrobić ? Jak wyjąć ten zamek i schowek?


Zamek schowka: Wkładka zamka ma na obwodzie otworek.
Przygotowujemy sobie kawałek pręcika o średnicy otworka z końcem o kształcie jak najbardziej zbliżonym do okrągłego. Z praktyki wynika, że najlepiej nadaje się do tego rozprostowany koniec sprężyny - jest wystarczająco twardy i sprężyny zazwyczaj występują w różnorakich grubościach drutu, tak więc dobór odpowiedniej średnicy jest ułatwiony.
Następnie wkładkę ustawiamy pod kątem 45 stopni i w otworek wprowadzamy nasz przyrząd. Na dnie otworu jest zapadka (coś w pewnym sensie jak stacyjka 124) którą nasze narzędzie musi przesunąć - jednocześnie ciągniemy (nie za silnie) za wkładkę przy pomocy kluczyka. O ile mnie pamięć nie myli zapadka ma się przesunąć promieniowo w kierunku na zewnątrz od osi wkładki - tego jednak na sto procent nie pamiętam (chociaż jestem prawie pewien).
Jeżeli wyciągniemy już wkładkę, to na dnie jej otworu jest blachowkręt który mocuje cały zespół klawiszy i zamek do deski.
Ten zespół przycisków wyciągamy jednak jednocześnie z górnym schowkiem. Górny schowek ma na tylnej płaszczyźnie (na dnie) dwa długie blachowkręty widoczne po otwarciu schowka, pod zaślepkami.
Drewniana [oczko] listwa pokręteł ogrzewania ma od strony schowka prostokątną zaślepkę, pod którą jest również blachowkręt. Jest to jedyny blachowkręt mocujący tą listwę - potem są zatrzaski.
Po wyjęciu górnego schowka, zamków oraz listwy ozdobnej pokręteł wyciągamy dysze nawiewu. Mają one pionowo, od góry dwa niewielkie wkręty. Przed chwilą zasłaniała je krawędź górnego schowka, teraz są dostępne, chociaż ich łby są "wpuszczane" i przez to mniej widoczne. Te dwa wkręty to jedyne wkręty mocujące nawiew. Jak nawiew wyjmiesz, to z resztą powinieneś sobie poradzić.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Wielkie dzięki , ale chyba nie doczytałeś mojego przedostatniego posta :D
Z tymi nawiewami sobie poradziłem ale w tym poprzednim poście opisałem kolejny problem.

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 09, 2009 6:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
Zamek schowka: Wkładka zamka ma na obwodzie otworek.
Przygotowujemy sobie kawałek pręcika o średnicy otworka z końcem o kształcie jak najbardziej zbliżonym do okrągłego. Z praktyki wynika, że najlepiej nadaje się do tego rozprostowany koniec sprężyny - jest wystarczająco twardy i sprężyny zazwyczaj występują w różnorakich grubościach drutu, tak więc dobór odpowiedniej średnicy jest ułatwiony.
Następnie wkładkę ustawiamy pod kątem 45 stopni i w otworek wprowadzamy nasz przyrząd. Na dnie otworu jest zapadka (coś w pewnym sensie jak stacyjka 124) którą nasze narzędzie musi przesunąć - jednocześnie ciągniemy (nie za silnie) za wkładkę przy pomocy kluczyka. O ile mnie pamięć nie myli zapadka ma się przesunąć promieniowo w kierunku na zewnątrz od osi wkładki - tego jednak na sto procent nie pamiętam (chociaż jestem prawie pewien).
Jeżeli wyciągniemy już wkładkę, to na dnie jej otworu jest blachowkręt który mocuje cały zespół klawiszy i zamek do deski.
Ten zespół przycisków wyciągamy jednak jednocześnie z górnym schowkiem. Górny schowek ma na tylnej płaszczyźnie (na dnie) dwa długie blachowkręty widoczne po otwarciu schowka, pod zaślepkami.
Drewniana listwa pokręteł ogrzewania ma od strony schowka prostokątną zaślepkę, pod którą jest również blachowkręt. Jest to jedyny blachowkręt mocujący tą listwę - potem są zatrzaski.
Po wyjęciu górnego schowka, zamków oraz listwy ozdobnej pokręteł wyciągamy dysze nawiewu. Mają one pionowo, od góry dwa niewielkie wkręty. Przed chwilą zasłaniała je krawędź górnego schowka, teraz są dostępne, chociaż ich łby są "wpuszczane" i przez to mniej widoczne. Te dwa wkręty to jedyne wkręty mocujące nawiew. Jak nawiew wyjmiesz, to z resztą powinieneś sobie poradzić.



W zasadzie Gerri opisał wszystko jak, co i kiedy trzeba zrobić, a ja pokaże jak to się robi [totalszok] [totalszok] [totalszok]

http://www.youtube.com/watch?v=MU3NIeFTjhQ


_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 09, 2009 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Świetne dobra robota!!! Jak będę coś robił to też postaram się nakręcić :)

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 4:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 17, 2009 12:13 am
Posty: 23
Lokalizacja: sLu
Witam ! :)
Podobny temat do pytania jakie mam więc się podłącze.

Chodzi mi o to czy można wymienić kolor podświetlenia całego kokpitu ?
Czyli wszystkie przyciski, pokrętła itp.

_________________
_________________
W140 Sec 500 92r.
PzZ ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl