MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 01, 2009 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Witam forumowiczów

Od dawna zbierałem się, aby poszukać na temat Pirotechniczne napinaczy pasów więcej informacji, szczególnie interesuje mnie model W140.

Wygląda na to, że mam to urządzenie w swoim aucie,jak sprawdzić czy mam?jest widoczna ta rura z ładunkiem pirotechnicznym???gdzie???

Pisze że chyba mam, ponieważ zauważyłem dziwne szarpnięcie pasów chyba tylko przy gaszeniu silnika,słychać stuknięcie i pasy lekko szarpną.

-Tylko moje pytanie co to szarpie, pirotechniczny napinacz jest odpalany tylko raz, jest tam może coś co na drodze elektrycznej co szarpie???
-Czy jak pas nie będzie zapięty to w razie wypadku poduszka wystrzeli???
-Czy oba systemy działają oddzielnie, czy są wyzwalane jednocześnie z jednego czujnika???
-Czy mogą być napinacze bez poduszki???
-Gdzie są wyzwalacze???

Pozdrawiam

[zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 1:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Piortechniczne napinacze pasow byly seryjne w W140 i tak jak juz sie dowiedziales, sa "jednorazowego" uzytku. Nie wiem jak z poducha, do wystrzelenia chyba bardziej potrzeba obciazenia fotela niz zapietych pasow. Napinacze pirotechniczne wystepuja bez poduchy, ale akurat przy W140 to pytanie chyba nie ma sensu. A jak chcesz sobie obejrzec jak wyglada to ustrojstwo, to sobie zdejmil oslone slupka i podziwiaj. I wracajac do tematu, nie wiem co Ci tam szarpie ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 7:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Taki efekt jest nie przy zgaszeniu silnika tylko przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 11:33 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Oj koledzy... A proponuje taki cwiczenie:
- przy wlaczonym silniku zapiac pasy
- nastepnie lekko (aby sie nie odpieły) wcisnac ten czerwony przycisk zwalniajacy zapiecie pasow;
- zobaczycie co sie stanie.

Odpowiedź:
wtedy pas sie naciaga; bo jak moze wiecie kluczowa zasada skutecznosci pasa jest jego przyleganie do ciała, a kazdy luz to niestety grozba powaznych uszkodzen ciała. To celowa funkcja w 140.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Ćwiczenie nie spełniło twoich założeń, ponieważ nic sie nie stało [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 8:32 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Najprawdopodobniej chodzi tutaj o tzw. "komfortowe zapinanie pasów"
Jest to dodatkowy elektromagnes przy napinaczu pasa którego zadaniem jest zmiana siły sprężyny zwijacza.
To dla odmiany takie ćwiczenie: zapiąć pas, sprawdzić z jaką siłą zwija go sprężyna, następnie wywołać "klik" i sprawdzić siłę zwijania ponownie. Wiem, że takie udogodnienie występuje w nowszych modelach - być może wprowadzono je również w końcowej serii modelu 140.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 8:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Gerri pisze:
Jest to dodatkowy elektromagnes przy napinaczu pasa którego zadaniem jest zmiana siły sprężyny zwijacza.


Czyli rozumiem, ze chodzilo o zmniejszenie sily napinacza pasa przy jego zapinaniu, coby oszczedzic sily kierujacego albo pasazerow? A ja myslalem, ze domykanie drzwi bylo wynalazkiem dla wyjatkowo leniwych ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
A w moim pojezdzie cwiczenie jakie poczatkowo opisalem dziala jak nalezy. 8)

A mam jeden z pierwszych w ogole egzemplarzy W140 jakie powstaly (marzec 1991).

O tej funkcji dowiedzialem sie na jednym z forow, bo w instrukcji tego nie znalazlem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl