MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 02, 2009 4:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 28, 2008 2:37 pm
Posty: 14
Kurde pojechałem moja Gwiadeczka do włoch. Wcześniej podczas jazdy po miescie coś tam stukało (mechanik powiedział ze to na pewno nie sa to szklanki - bo to inny dzwięk - szklanki to jest cykanie ) .Po przejechaniu 1200 km a darłem 150 km/h przez 11 godzin. Odpalam dziś rano i słychać to juz zdecydowanie głośniej. Ktoś podpowiedział ze zawór. Jakby metal o metal taki ''klekot'', troszkę się martwie :( co myślicie ?

A w ramach takiej dygresji powiem Wam że kocham to auto za to jak się nim jedzie po autostradach za to ze plecy nie bola w ogole bo w Pasacie mojego ojca po 100 km jest dramat .. no i mina kierowców gdy ich wyprzedza coupetka 15 letnia bezcenna :)

Dodam ze silnik to m111 2.0 16V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 4:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jesli dźwiek dochodzi z przedniej częsci silnika może to być napinacz łańcucha... Ten akurat łatwo i szybko się wymienia. Jesli to cykanie towarzyszy jednemu cylindrowi to może byc zawór, albo luźna świeca. Jesli to świeca może się udac dokręcić, ale trzeba uważać...
Co kolwiek by to nie było warto nie obciążać aż tak silnika i troche wolniej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 4:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Macias pisze:
Jakby metal o metal taki ''klekot'', troszkę się martwie co myślicie ?

Z której części silnika dochodzi ten klekot,jaki jest stan oleju,wkazania ciśnienia oleju.Jeśli odgłosy pochodzą z dolnej części silnika może to wskazywać na panewki,a to najgorszy scenariusz,oby nie.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 4:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 28, 2008 2:37 pm
Posty: 14
Olej w normie, mam wrażenie ze nie bierze ani grama, ciśnienie 3 i ani drgnie. Skad dochodzi dziwek? musze sprawdzić bo akurat moj ojciec pojechał nim do pracy ? napisze jutro dokładnie. Na razie mam tyle informacji ...
ale macie racje bedę wracał powolutku


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 4:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ALe jak to? cisnienie caly czas na 3? nawet jak rozgrzany i wrzucisz luz? :)
Bo jeśli tak to mamy już przekręta (i ciśnienia moze nie być wcale - a wtedy np. panewki). Dźwięk to takie szumiąco-charczące pukanie? Czy zwykłe cykanie? Obsłuchaj dokładnie czy góra, czy przód czy dół, wiele Ci to powie.
Oby nic poważnego.
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 5:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 28, 2008 2:37 pm
Posty: 14
Tak nawet jak rozgrzany i dajesz luz. Podobno w silnikach m111 tak jest .Ciśnienie nie skacze po przekreceniu kluczyka ale po zapaleniu silnika idzie powli do góry.
Ale macie racje obadam dokladnie te stuki i jutro napisze ale jelsi mam juz cos powiedziec wiecej to mam wrazenie ze te dzwieki pochodza raczej z górnej czesci motoru.
:(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 5:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Jak od góry to szklanki-czyli hydro popychacze .
Miałem kiedyś w jednym m111 tak samo.
Przyczyna jak się okazało była krzywa głowica.
Wymiana szklanek nie pomogła dopiero planowanie głowicy zlikwidowało metaliczne pukanie które narastało wraz z przebiegiem.
Silnik miał moc, nie tracił płynu,olej czysty. jednak krzywa głowica powodowała gdzieś spadek ciśnienia na magistrali i było kiepskie smarowanie na szklanki.
m111 maja to do siebie że są wrażliwe na przegrzanie , głowica się wygina w łuk.

A diagnoz i pomysłów było co nie miara, od wariatora po rozrząd.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 7:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
A ja stawiam na panewkę.
Nidy nie wiadomo czy stuka na dole czy na górze, mi stukało z przodu na górze, a padła panewka na 4 korbowodzie heh.

Po takiej samej trasie i prędkościach się zaczęło.
jak ciśnienie będzie się coraz wolniej wspinać na 3 to będzie to.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 8:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Wystukana panewka może powodować że tłok bobija do głowicy i stuki dochodzą z górnej części silnika,klekot może też wydawać lużny swożeń tłokowy,najlepiej byłoby spuścić olej i sprawzić czy nie ma w nim opiłków.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 9:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm. Ja osobiście w złomie mam też problem.. z każdej strony coś puka i klepie (wstępna diagnoza - zawory ale czy na pewno to nie wiem bo i cisnienie oleju jakieś lewe itp)
Serio tak powinno być w tym silniku ze nawet na rozgrzanym na luzie cisnienie oleju ma być na 3?? bo coś w to nie wierze.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Według danych technicznych ciśnienie oleju dla tego silnika to 4-4,5bara przy 3000 obr/min,przy ciepłym silniku i pracy na wolnych obrotach ciśnienie będzie niższe.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 10:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
BrunoGiamatti pisze:
Serio tak powinno być w tym silniku ze nawet na rozgrzanym na luzie cisnienie oleju ma być na 3??


Dla mnie to zaden wyznacznik zuzycia silnika, u ojca w M102 przy rozgrzanym silniku i tak spadalo w okolicy 2 kresek przy przebiegu 60k km.. A u wujka w M123 nawet blizej 1,5 przy przebiegu 140k km. Ale jak kiedys w W115 ojciec "zgubil" miske olejowa, to rzeczywiscie pomoglo przy diagnozie ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 10:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No wyznacznik nie jest ale chodzi mi o to, że coś dziwnego wmawia (np. czujnik) skoro wskazuje max przy rozgrzanym silniku na minimalnych obrotach. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Ale wyznacznikiem padniętych panewek, pompy oleju, czujnika itp może być ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 6:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ja bym się bardziej martwił gdyby tego ciśnienia nie było!!!
a spróbuj przeciążyć ten silnik! np spróbuj tak: jakbyś chciał ruszyć ale z hamulcem tak prawie do zgaśnięcia silnika i obserwuj cisnienie jesli nie spadnie tzn ze masz jakiś wynzalazek

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Post: wt mar 03, 2009 7:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Macias pisze:
Po przejechaniu 1200 km a darłem 150 km/h przez 11 godzin... co myślicie?


Myślę, że przy prędkości jazdy 109 km/h prędkościomierz zawyża Ci o 41 km/h. [zlosnik]

Macias pisze:
no i mina kierowców gdy ich wyprzedza coupetka 15 letnia bezcenna :)


Hmmm... można to bardzo różnie zrozumieć....

Pozdrawia [zlosnik] złośliwy [zlosnik] Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl