MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 6:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2009 10:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
bary123ce napisz proszę skąd wziąłeś to zdjęcie??
Płetwa wygląda dokładnie tak jak u mnie tylko:
jedna rurka która wychodzi ZE ŚRODKA płetwy - gdzie ona idzie ??
druga rurka ta niżej ekranu - gdzie ona idzie ??
trzecia rurka ta wyżej ekranu - gdzie ona idzie ??

Czy w tym samochodzie jest także linka która idzie do skrzyni?? ( u mnie na pewno jest)

I czy jesteś w stanie zrobić zdjęcia reszty?? Chodzi mi o to gdzie te rurki idą, uwierz mi żę widziałem już chyba 3 lub 4 rodzaje tych "podciśnień" i w każdym przypadku skrzynia pracowała prawidłowo.

Od razu wielkie dzięx. :)

Acha no i propo schematu to tam wszystko jest po niemieckiemu i jedna rurka więcej - nic z tego nie rozumiem. Jak ktos "sprechen deutch" to bardzo prosęe hilfe :)

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Tak u mnie wygląda to mniej więcej od spodu.

Obrazek

Obrazek


A to jest ta "wajha" co na niej jest zamocowana linka,
Obrazek

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 3:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Obrazek

Jeżeli się nie mylę:

Obrazek

<b>Numer 3 możesz całkowicie odłączyć!!</b>

P.S:
ogólnie to linka do skrzyni ma być tak podłączona żeby była wyciągana wraz z cięgnami gazu.
Zdjęcia są zaczerpnięte z archiwum, a robił je min. (me:how)

Czy tam nie ma wejścia na podciśnienie?:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
kolego bary123ce proszę nie obraź ale te zdjęcia zrobiłem celowo "spod kąta" bo tam generalnie coś jest, własnie tak jak by w środku była rurka podciśnienia i tu nasuwa się kolejne pytanie:

1) Czy możliwe jest że ta skrzynia ma dwa sterowania - podciśnienie i linka??
2) Jeżeli to na zdjęciu okaże się czymś od podciśnienia to jak się do tego dobrać?? Chodzi o to że stara rurka wystaje stamtąd ok 2 mm i nie ma opcji "przykleić" rurki od "płetwy"
3) Ja mam trochę za dużo tych rurek - PROSZĘ POMÓŻ a na pewno nie zostanie Ci to zapomniane. :)

Już wiemy dużo, jedziemy dalej. W niedzielę znów będę miał garaż więc się pobawię i porobię foty.

Btw. skąd WY forumowicze macie taka wiedzę i oko.... bary123ce ty to masz naprawdę oko........ :)

Acha i gdzie w tej misce jest korek od oleju?? Ostatnim razem olej zmieniał mi kumpel więc tego nie wiem.

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 7:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
bobasspr pisze:
1) Czy możliwe jest że ta skrzynia ma dwa sterowania - podciśnienie i linka??

tak! do czego innego służy sterowanie linką, a do czego innego podciśnienie.

bobasspr pisze:
2) Jeżeli to na zdjęciu okaże się czymś od podciśnienia to jak się do tego dobrać?? Chodzi o to że stara rurka wystaje stamtąd ok 2 mm i nie ma opcji "przykleić" rurki od "płetwy"

Nie dasz radę założyć na to gumowej tulejki?

bobasspr pisze:
3) Ja mam trochę za dużo tych rurek

Połącz ze sobą te numery, które opisałem, wywal ten co masz pod numerem 3 i doprowadź podciśnienie do skrzyni a będzie jeździć. <br>Dodano po 23 minutach.:<br> Olej możesz spuścić tą śrubą na foto. Pamiętaj żeby spuścić też ze sprzęgła (grucha) przez odkręcenie śrubki przez zaznaczony otwór. Przy wymianie oleju wymienia się obowiązkowo filtr, do którego dostaniesz się ściagając miske. Nie ma problemu z jego wymianą.
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 10:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Z wymianą oleju jeszcze chwilę się wstrzymam bo olej dość drogi, a tam wchodzi ponoć 6 litrów. Sprawę konwertera znam dobrze więc napewno nie zapomne. Mam olej Valvoline ATF Max LongLife SYNTETYK ale nie wiem czy go wlewać, czy nie lepiej atf 220 mineralny.

Co do rurki to na 99% nic się tam nie nałożyć, czy da się to może jakoś bezkonfliktowo "wykręcić"??

No i bary123ce zobacz proszę na moje zdjęcie z rurkami. jak podłącze nr 2 do skrzyni to mi zostanie "rozszczelnienie" na pompie wtryskowej.


Acha no i skąd wziąć taką rurkę????

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 1:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nic Ci nie zostanie wolnego, jak podłączysz tak jak pisałem. "3" całkiem wywalasz, z pompy dwa podcisnienia na trójnik idą, trzeci (ten z gumowego trójnika) idzie do vacuum, a do skrzyni idzie dopiero ten z zaworka na deklu, ten najbliżej ściany grodziowej.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
Witam ja nie posiadam jakiegos smiesznego podcisnienia tylko linke i wszystko działa jak nalezy linka sobie steruje czy ma mi ciągnąc na wszystkich biegach do konica gazu lub moge sie delektowac delikatnościa skrzyni gdzie przy 50 jade juz na 4 biegu

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 8:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Ok ok ale zobacz, ja wywale nr 3 to na pompie zostanie mi ta gumka, czy ona nie będzie ciągła "lewego" powietrza?? Na razie masa teorii ponieważ nie ma zupełnie kiedy zajrzeć pod machę. W niedziele się za to zabieram,

Czy wiesz czy da się stamtąd wyciągnąć "reszte" tego starego wężyka??

Przemo2880, widziałem fotki od Ciebie ale Ty masz zupełnie inaczej to poukładane pod maską = może inny model?? Kto wie.


Zamiast oryginalnego wężyka musze wsadzić coś innego, jak myślicie, czy wężyk od LPG będzie odpowiedni?? Czy nie za duże ciśnienie jest w układzie w MB?? W ogóle wie ktoś jakie podciśnienie ciągnie pompa vacum??

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 8:46 pm przez bobasspr, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 8:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
bobasspr pisze:
ja wywale nr 3 to na pompie zostanie mi ta gumka, czy ona nie będzie ciągła "lewego" powietrza??

Nie będzie nic ciągnąć, bo
bary123ce pisze:
bo to jest tylko spuszczanie powietrza.

oryginalnie wężyk stamtad idzie w okolicę podszybia i kończy się filterkiem, tak więc w uproszczeniu można powiedzieć, że jest tutaj niepotrzebny a jak widzę podłączyłeś go do trójnika, zupełnie niepotrzebnie :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 11:08 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Nie nie bary123ce, to nie ja podłączałem do podciśnienie, to wogole było tak popie...ne że sie same zamki zamykały kiedyś jak nacisnąłem na gaz (albo otweirały nie pamiętam już) Doszedłem do kilku spraw ale akurat tego na deklu nie ruszałem.

Co myślisz o wężyku od LPG zamisast orginalnego plastikowego??

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 11:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
bobasspr pisze:
Co myślisz o wężyku od LPG zamisast orginalnego plastikowego??

Podaruj sobie. a co? nie masz takich rurek oryginalnych nigdzie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Chodzi o to że jakiś "magik", który wcześniej jeździł moja 123 pociął te rurki tak, że są zbyt krótkie - nie dojdą do skrzyni. Na zdjęciu widać że są na "styk" i muszę coś wymyślić. Mam wężyk od paliwa chyba jeszcze z malucha ale nie wiem czy pompa go nie będzie "wciągać", wiesz gdzieś od środka czy nie będzie się ten wężyk "plaszczył". Podobno te od LPG są właściwościami takie jak te plastikowe, bo są montowane gdzieś w kolektor i do reduktora, ale ile w tym prawdy - nie wiem.

Nie mam poprostu pomysłu jak to zrobić żeby gdzieś po drodze nie wypadło albo przy pierwszym mrozie/upale.

P.S. Co myślisz o tym oleju co napisałem?? Będzie ok czy lepiej wlać mineralny??

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 8:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Witam

Dziś wymieniałem olej w skrzyni i zamiast ponad 5l spłyneło mi ok 2,5 dziwne to bardzo bo przed wymianą gdy sprawdzałem poziom był max

Czy ktoś moze wie o co chodzi?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 11:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Qudlaty pisze:
Witam

Dziś wymieniałem olej w skrzyni i zamiast ponad 5l spłyneło mi ok 2,5 dziwne to bardzo bo przed wymianą gdy sprawdzałem poziom był max
Czy ktoś moze wie o co chodzi?


Rozumiem, że chodzi o automat? Zlałeś ze skrzyni czy z konwertera też?
Bo jak tylko ze skrzyni to norma - reszta siedzi w konwerterze.

Trzeba się cieszyć drobnymi mercedesowskimi radościami i z nich korzystać,
inni tak dobrze nie mają, żeby sobie samemu z konwertera zlewać :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl