MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2008 11:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
blackmilk pisze:
wejdz w epc jest w tym dziale, wpisz win, poszukaj systemu chlodzenia i bedziesz widzial jaki to termostat, gdzie jest i mniej wiecej jak sie do niego dobrac, ja wymienialem doslownie nie w garazu a na podworku
wycieklo troche chlodziwa ale braki sie uzupelnilo
cala operacja trwala 25min

niestety pod zakładką engine cooling system nie widzę czegoś takiego, zresztą nawet znając trochę angielski nie mam pojęcia jak jest "termostat"... trudno, ojca samochód niech on się martwi, bo ja nie mam pojęcia :roll:

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 04, 2008 11:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Maksio pisze:
niestety pod zakładką engine cooling system nie widzę czegoś takiego


KLIK

Numer 44 na pierwszym obrazku, obsluga EPC - niedostateczny ;)

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 05, 2008 1:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
beet pisze:
Maksio pisze:
niestety pod zakładką engine cooling system nie widzę czegoś takiego


KLIK

Numer 44 na pierwszym obrazku, obsluga EPC - niedostateczny ;)

Pozdrawiam

chyba i tak nie znajdę tego w samochodzie z moją wiedzą techniczną, ale proszę już więcej dwój do indeksu nie wpisywać :P może ojcu to coś powie...

w każdym razie dzięki Beet.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 2:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
witam

pytanie o temp. pracy silnika w W124 200TE (M 102 E 20)

silnik nagrzewa sie sprawnie i normalnie na postoju, przy dochodzeniu do 100* wlacza sie wiatrak (po dodaniu gazu) sprawnie obnizajac temp. do polozenia przy gornym brzuszku "80". Jednak w czasie jazdy temperatura spada i utrzymuje sie w okolicach polowy odleglosci miedzy 40 a 80. Pierwsze przypuszczenie - termostat. Jednak ogrzewanie dziala tak sprawnie, ze przytykajac dlon do nawiewiu nastawionego na wysoka temperature ogrzewania mozna sie poparzyc ;) Ssanie rowniez wylacza sie automatycznie dosc precyzyjnie.

W jaki sposob zachowuja sie Wasze pojazdy tego typu? Sa to bledne wskazania wskaznika temperatury czy faktycznie warto wygrzebac termostat do sprawdzenia?

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 9:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
być może wskaźnik temperatury coś szwnakuje? albo przytkany masz termostat??? który sie nie otwiera i nie domyka tylko pozostał w jakimś położeniu powiedzmy na wpół otwartym? w miejscu sie nagrzeje ale w trasie nie przymknie termostat i pęd powietrza go zbyt wystudza???
w każdym razie też bym wymienił termostat...
to jest akurat na tyle proste i zarazem "skomplikowane" urządzenie że niewiele trzeba żeby sie uszkodziło...
ja kupiłem termostat na 85stopni w focie i ten mi otweira dopiero przy "prawie" 100 stopniach [totalszok] ile razy jestem w strachu gdy przy temperaturze zewnętrznej minus 15stopni ja mam na piecu 97stopni... ale nigdy więcej więc sie domyślam ze on tak już ma... nawet sie wiatrak wtedy nie załącza bo chłodnica zimna :) i wisko nie zadziaływuje :) i żeby było smiesznie w miejscu wiecej jak 90 stopni nie ma :)
Obrazek

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 3:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
dzieki za odpowiedz!

na pewno wymienie termostat, chocby dla spokoju ducha.
1) kolejna sprawa jaka zauwazylem - gdy auto nagrzeje sie na postoju badz przy powolnym ruchu miejskim do temp. np. wskazanej na zdjeciu w poscie powyzej, cisnienie utrzymuje sie w okolicach 1.5 bara, gdy auto jedzie w trasie (i wtedy temp. na wskazniku spada, jak opisalem powyzej), wtedy cisnienie na luzie (np. gdy zatrzymam sie na swiatlach) utrzymuje sie powyzej 2. wnioskuje, ze silnik jednak zbytnio sie chlodzi, przez co olej nabiera nizszej temperatury, gestniejac?

2) tylko jaka moze byc w tym rola termostatu? jezeli jest uszkodzony, to pozostaje albo otwarty albo zamkniety? w takim wypadku auto albo by sie nie nagrzewalo na postoju w ogole (a lapie temp. dobrze), albo przegrzewalo?

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 6:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
teramostat sie otwiera caly czas w twoim wypadku
na postoju gdzie nie ma ciagu wiatru w chlodnicy temp skacze w gore
jak jedzies temp leci w dol - mialem to samo - > wymiana termostatu

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 3:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 10:20 pm
Posty: 201
Numer GG: 1111353
Lokalizacja: SK
dzieki! wymienie czym predzej :)

_________________
W202 C200 744/001A 02.95
Ex - W208 CLK 200 Kompressor 744/244A 10.97
Ex - S124 E200T 481/001 08.93
Ex - S124 200TE 068/568 12.91
Ex - W124 300D '91


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl