MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 6:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 07, 2009 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
cześć
Znalazłam w necie ogłoszenie o sprzedaży w126 2.8
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7900190
Dzwoniłem do faceta ale on jak każdy sprzdający mówi że wszystko OK.
Powiedzcie na co zwrócić uwagę podczas oględzi gwiazdy.
Może ktoś zna to auto , lub już je oglądał.

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 2:37 pm przez piotrjaniszek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 11:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale sam szukałem ostatnio jakiejś ładnej gwiazdy. To ogłoszenie jest niepokojąco długo. Szczególnie przy tej cenie. Podpada mi jeszcze jedna rzecz, a mianowicie ten samochód ma kolor nimieckiej Taxi. Nie twierdzę że mam rację ale dzielę się swoimi wątpliwościami.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"
Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy
Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.
Peugeot Partner 1,9 D 2004r.
ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"
ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 11:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
1. Co ten majonez robi na W126? [szalone]
2. LPG - odpada
3. z USA i małe zderzaki + taki silnik? [totalszok]
hmmm ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 12:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 29, 2005 7:46 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Miasteczko Salem
Jeśli chodzi o budynie w US, to nie takie jak powyżej mogły się zdarzać...
Tu akurat na przykładzie W116, ale świadczy to raczej o tym, iż kolor niekoniecznie może mieć w tym przypadku wielkie znaczenie.

http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_2700789_9.jpg&classnr=10&modelnr=67

http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_2700789_7.jpg&classnr=10&modelnr=67

a swoją drogą, typowo Europejski brat:
http://fan-gallerie.de/galerie.php?action=fullview&picture=mbgalerie_5768686_3.jpg&classnr=24&modelnr=368

Co nie zmienia faktu, że auto z linku jest dość podejrzane. Jak zwykle numery i wgląd w ową spisaną historię auta mocno by pomógł.

Pozdr.

_________________
If tommorow falls asleep...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
Zadzwoniłem do kolesia i poprosiłem o VIN , i tu zaczęły sie schody. Opowiadał jakieś dziwne akcje , a NIV-u i powiedział że nie poda. Z tego wynika że można sobie darować to auto. Dzięki za pomoc.
Gdyby koledzy mogli powiedzieć jak sprawdzić skrzynie automatyczną.

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A to zależy co masz na myśli...
Po pierwsze ma nie szarpać podczas gdy zmienia sobie biegi, ma się nie ślizgać, nie stukać.. Poszukaj na forum. Dużo było o tym
heh dobry gościu ze sprzedawcy ;) ... tyle wart co i jego zaszczepiony pseudoamerykański W126

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
BrunoGiamatti pisze:
Po pierwsze ma nie szarpać podczas gdy zmienia sobie biegi, ma się nie ślizgać, nie stukać.

I jak włączysz na "D" i puścisz hamulec, auto powinno się toczyć (do przodu :lol: ) Jak koleś kombinuje z vin-em to już coś jest nie tak :roll: Nie rozumiem tych ludzi, chcą sprzedać auto ale nie podadzą konkretnych danych, a ze zdjęć to za przeproszeniem ch**a widać. Sam się o tym przekonałem :evil:
Pozdrawiam

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V
Peugeot 205 1.6i Automatic
Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL
Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Speedy pisze:
Nie rozumiem tych ludzi, chcą sprzedać auto ale nie podadzą konkretnych danych

Czasami się trafi na ... kogoś do potęgi zielonego, który napali się na furę i cacy.. chodź nie jest to łatwe.
... sam pamiętam jak koleś mi wciskał, że żarówki od kontrolek musiały się spalić ..

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
to w126 to już sobie darowałam. A co do strzyni to chodzi mi o to jak sprawdzić podczas oglądania (no i jazdy próbnej ). Nigdy nie miałem automatu i stąd moje pytanie. Mój kolega mówi żeby ostro wystarować i jak biegi będą zmieniać sie bez szarpnięć to jest OK, no i olej ma być w kolorze czerwonym.

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No przy ostrym starcie owszem .. sprawdzić też wypadało by czy kick down się załącza po wbiciu pedału gazu w podłogę..
Ale proponuje też sprawdzić przy bardzo spokojnym ruszeniu. Dać mu trochę gazu i niech się powoli rozpędza i wrzuca kolejne biegi (tak wiesz, żeby ledwo się bujał ale przyspieszał i z czasem wrzucał wyższy bieg) w takich warunkach lubi skrzynia szarpnąć....
.. Powoli bywa już tak, że coraz trudniej o idealnie, perfekcyjnie działające ASB ;) ..

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 8:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dokładnie, 20 letnie ASB potrafią mieć różne narowy a zwykle nikt nie sprzedaje auta po generalnym przeglądzie.
Skrzynka może trochę szrpać, ja się nie boję odczuwalnych zmian biegów - one nie szkodzą zanadto. Ważne aby wszystkie zmiany w podobnym wciśnięciem pedału wyglądały podobnie, twardo bądż miękko, bez zbytnich różnic, jakieś tam oczywiscie będą. Ważne jest jedno - aby nie występował poślizg - tzn, aby skrzynia zmieniając bieg nigdy nie powodowała chwilowego zbytniego zwiększenia obrotów silnika, one powinny zmieniać się płynnie od jednej do drugiej docelowej wartości.
Przy prędkości kiedy skrzynia włączy 4 bieg można wcisnąć gaz do deski ale nie uruchamiając włącznika pod pedałem - powinniśmy znaleźć się na 3 biegu, po włączeniu powinna zrzucić do 2. Skrzynia powinna włączać wyższe biegi przy tym wyższej prędkości im bardziej wciskamy gaz.
Po włączeniu D skrzynka powinna jechać bez naciskania gazu, włączyć się powinna bez większego oczekiwania. Włączenie R występuje z opóźnieniem - po nim można wywnioskować w jakim stanie są uszczelniacze i tarczki od biegu wstecznego, Włączenie zwykle zajmuje poniżej 3s im szybciej tym lepiej.
Jak R wchodzi sensownie, skrzynia nie kopie w tyłek strasznie narowiście, nie ma też poślizgów to jest szansa że pojeździ.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 9:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ukaniu pisze:
Ważne jest jedno - aby nie występował poślizg - tzn, aby skrzynia zmieniając bieg nigdy nie powodowała chwilowego zbytniego zwiększenia obrotów silnika,

czasem jak motor jest zimny podobno ma prawo nieco przeciągać biegi (silnik wchodzi na wyższe obroty przy zmianach) -kiedyś było na ten temat na forum, że niby to taki myk aby dogrzać szybciej kata, mają to m.in auta na rynek szwajcarski...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 9:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
hmm, raczej coś ktoś przeinaczył. Faktycznie jest układ powodujący zmianę biegów przy zdecydowanie wyższej prędkości, nic więcej. Do skrzyni jest dołączony dodatkowy zaworek (rurkami) po jej lewej stronie modyfikuje on jedno z ciśnień. Poślizgi ani inne anomalie w pracy też nie powinny się wtedy pojawiać.
Swojego czasu na jednym z forum uspokajałem własciciela chyba S600, który delikatnie prowadząc auto nie mógł na zimnym silniku spowodować właczenia 4. Okazało się, że był na tyle spokojnym kierowcą iż ten układ dawał o sobie dość znacznie znać. Kiedy do testów rozpędził się więcej auto normalnie włączyło 4 bieg.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl