MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 11, 2009 2:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Witam, w tym roku postanowiłem się uporać z opadniętym lewym tyłem w moim S123. Podejżenia padły na spręzyne ale jednak jest OK. Więc widocznie to gruszka nivo. Czy mimo że olej nie wycieka z niej może być uszkodzona ? Jak z wymianą: spuszczamy olej zakładamy nową gruchę i zalewamy noweym olejem ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 3:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a co ma gruszka do opadania tej strony? Musiałaby chyba być niedrożna. To nie jest dobry trop.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 10:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Gruszka ma w środku przegrodę tzw.sferę wypełnioną gazem.Jeśli przegroda ulegnie uszkodzeniu cała gruszka napełni się olejem i jak najbardziej ma to wpływ na utrzymywanie strony w odpowiedniej pozycji.Uszkodzenie nie objawia się wyciekiem na zewnątrz.Jak wymienić sam napisałeś.Następnym mechanizmem mającym wpływ na utrzymywanie tyłu auta na odpowiedniej wysokości jest regulator wysokości umiejscowiony z lewej strony tylnego mostu.Gdy jest nieszczelny autko będzie miało tendencję do przysiadania po zgaszeniu silnika no chyba że ktoś ma założone sprężyny od sedana [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 10:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
hruścik pisze:
Jeśli przegroda ulegnie uszkodzeniu cała gruszka napełni się olejem i jak najbardziej ma to wpływ na utrzymywanie strony w odpowiedniej pozycji.

Nie zgadzam się z tym, ale niech kolega wymieni gruszki to chętnie przyznam, że się myliłem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 10:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
hruścik pisze:
Jeśli przegroda ulegnie uszkodzeniu cała gruszka napełni się olejem i jak najbardziej ma to wpływ na utrzymywanie strony w odpowiedniej pozycji


Tyle, że raczej podniesie auto ciut do gory a nie opuści calkiem.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 10:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
roadrunner pisze:
Tyle, że raczej podniesie auto ciut do gory a nie opuści calkiem.

Jeśli piszecie o podatności membrany i związanym z tym jej odkształceniem pod wpływem ciężaru auta, to się zgadzam, ale jest to praktycznie niezauważalne.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 9:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Niedawno przerabiałem temat gruszek. Dobrze jest sprawdzić kolor oleju w zbiorniczku. Jeżeli jest ciemny istnieje przwdopodobieństwo, że padło uszczelnienie pompy nivo i olej silnikowy (który może być przyczyną uszkodzenia gruchy) dostaje się do układu.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 3:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Dzięki za odpowiedzi, olej sprawdzę ale wydaje mi się że jest ok. Nie był by dla mnie to problem ale przez to zdziera mi oponę od środka. Oryginalnie w kombii opony są patrząc od tyłu skierowne do środka, taki kształt \ / A właśnie lewe koło u mnie jest inaczej ustawione - taki kształt | /


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 6:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Witam, nadal nic nie zdziałałem w tym temacie. Gruchy są dobre, sprężyna i amortyzator również. Mechanik stwierdził że jakaś część mogła się odkształcić. A moze jest jakaś regulacja geometri, bo najbardziej wkurza to że opona po roku jest łysa od wew. strony.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 8:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W beczce geometria z tyłu nie jest regulowana. Zdzieranie opony powodowane może byc właśnie uszkodzeniami zawieszenia, na temat nivo się nie wypowiadam, bo nie mam doswiadczenia z tego typu zawieszeniem i znam je tylko z opisów.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 9:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Omen pisze:
Witam, nadal nic nie zdziałałem w tym temacie. Gruchy są dobre, sprężyna i amortyzator również. Mechanik stwierdził że jakaś część mogła się odkształcić. A moze jest jakaś regulacja geometri, bo najbardziej wkurza to że opona po roku jest łysa od wew. strony.


A może to jednak wina regulatora.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 08, 2009 11:54 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Kiedyś u rzemieśliników można było kupic mimośrodowe tuleje do wahaczy, ale to jak auto bylo pogiete... Moze wymien wahacz, potrafi sie pogiąc przy parkowaniu a la Blues Brothers pod knajpą (motyw z kelnerem)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 12:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Zgodnie z poradą Octa w pierwszej kolejności obejrzyj dokładnie wahacz, nawet jeśli nie jeździsz tak jak Elwood :lol: to wahacz może być skorodowany i pęknięty. Jeśli tak jest to nie spawaj (chyba że doraźnie), tylko wymień na drugi zdrowy. Nivo zostaw na deser ;) .

Ocet pisze:
a la Blues Brothers pod knajpą (motyw z kelnerem)


Kiedy mnie tak przewieziesz "Rudolfem"?
[happy]
PS Rewelacyjny film!

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob maja 07, 2011 11:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Witam, pozwolę sobie odświeżyć mój temat, bo przez 2 lata nie poczyniłem żadnych działań. S123 dalej jeździ ale nadal jest trochę opadnięty tył na jedną stronę i zdziera oponę od środka. Zastanawiam się czy jeśli jest to wina nivo to opona może być przez to zdzierana. Czy jednak jest to sprężyna, bo tak na oko wszystko z nią ok ale może przy obciążeniu ugina się. W najbliższym czasie postaram się wymienić sprężyny i zobaczę czy to coś da.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl