MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 11, 2009 7:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Witam,

W lato robilem przekladke na 2.4 na 2.8 samochod przez zimie stal. Ostatnio postanowilem go dokonczyc.

Niestety mam duzy problem.

Jakis czas temu wylalem z silnika okolo 10l olejo-benzyny (bardzo ciezko palil) zalalem mu 5l oleju i bardzo ladnie chodzil. Ostatnie dni znowu slabiej odpalal a dzis znowu wylalem olejobenzyne

Silnik mial slabe kable i krotko po zmianie oleju wydawalo sie ze pali na 4 cylindry. Dzis zalozylem nowe kable ale i tak to juz nic nie pomoglo przy olejo benzynie.

Pytanie co moze byc z silnikiem i jak sie moze benzyna mieszac z olejem?

Silnik przed slabem chodzil w 280e (widzialem jak chodzi) i jezdzil, z cisnieniem nie mial problemow itp. Problem pojawil sie po przekladce i ostatnich probach.

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 8:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sprawdz jeszcze raz ciśnienia. Jeśli beda ok to moga lać wtryski i wtedy nie spala calkowicie. Moze tez być problem z zaplonem, generalnie kazady problem z zaplonem może powodowac ze niespalona mieszanka przedostaje się do skrzyni korbowej.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 10:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
nawet problem z glowica, oczywiscie glowice mam na sprzedaz

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Silnik jezdzil do konca w samochodzie z ktorego byl wyjety wiec glowica sadze odpada.

Cisnienia na cylindrach byly sprawdzanie i byly porzadne


Ogolnie po nalaniu nowego oleju samochod, chodzi i nie gasnie (ale czasem ma problem z niskimi obrotami)

Jakies pomysly ?

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 1:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Moga, jak pisze Bartek, lac wtryski lub po dlugim staniu skleil sie orig uszczelnijacy rodzielacz od spodu z tloczkiem. Ruszajac gazem zerwales to polaczenie i mogla powstac nieszczelnosc na nim, przy wlaczonej pompie paliwa czesc paliwa dostaje sie do kolektora ssacego zanim jeszcze pojdzie na wtryskiwacze


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 1:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
a czy jest możliwe że np wczesniej ktoś go zalał jakimś gęstym olejem, lub dodał jakąś chemię w celu uszczelnienia silnika- a po wymianie oleju bez "dodatków" silnik dalej puszcza?

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 10:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Friends call me misha pisze:
a czy jest możliwe że np wczesniej ktoś go zalał jakimś gęstym olejem, lub dodał jakąś chemię w celu uszczelnienia silnika- a po wymianie oleju bez "dodatków" silnik dalej puszcza?

wtedy lał by olejem i ew. go palił, a tu problem dotyczy nie spalonej benzyny, która spływa do oleju...

Ja stawiam dalej na problemy z elektryką -jak tam świece/kopułka/fajki?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Janfocus pisze:
wtedy lał by olejem i ew. go palił, a tu problem dotyczy nie spalonej benzyny, która spływa do oleju...


A powiedzcie mi, czy taka mieszanka jest śmiertelna dla silnika na dłuższą czy na krótszą metę? Czy jeśli taki silnik zacznie normalnie pracować, to od samej temperatury paliwo odparuje z oleju, czy jedynym sposobem jest
zlanie wszystkiego ekologicznie do rowu :) i zalanie nowym oleum?
Nie, nie... nie linczujcie, nie chodzi o MB :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 9:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gab pisze:
A powiedzcie mi, czy taka mieszanka jest śmiertelna dla silnika na dłuższą czy na krótszą metę? Czy jeśli taki silnik zacznie normalnie pracować, to od samej temperatury paliwo odparuje z oleju

taka mieszanka jest śmiertelna dla motoru podobnie jak stary olej -bardzo szybko wykańcza silnik, bo taki olej ma niewłaściwe cechy smarne. Benzyna nie odparuje, lub będzie odparowywać zbyt wolno -jedyne rozwiązanie to wymiana oleju...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 10:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Janfocus pisze:
taka mieszanka jest śmiertelna dla motoru podobnie jak stary olej -bardzo szybko wykańcza silnik, bo taki olej ma niewłaściwe cechy smarne. Benzyna nie odparuje, lub będzie odparowywać zbyt wolno -jedyne rozwiązanie to wymiana oleju...


Benzyna z oleju odparuje kwestia czasu...
Na dowód powyższej tezy przytoczę pewną historię z czasów 2 wojny światowej.
W czasie bardzo mroznej zimy na froncie wschodnim Niemcy mieli bardzo duże trudności z porannym uruchomieniem silników w samolotach-silniki z powodu bardzo gęstego oleju nie dawały się uruchomić lub po uruchomieniu ulegaly awarii z powodu braku smarowania.
Opracowano więc całą specjalną instalację do rozcieczania oleju silnikowego benzyną.
Polegało to na tym że gdy silnik był gorący w zależności od spodziewanej temperatury powietrza dozowano w czasie pracy silnika bez obciążenia dokładnie wyliczoną dawkę benzyny.
Po porannym uruchomieniu silnik musiał pracowac jakis czas aby benzyna z oleju odparowała i można go było normalnie obciążyć.
Istniały specjalne tabele do wyliczania dawki benzyny i czasu ogrzewania w zależności od mrozu.

A co do własciwego tematu to nie wiadomo ile benzyny jest w silniku i prawdopodobnie cały czas jest za duża dawka paliwa więc olej wymienić należy i znaleść przyczynę..

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 12, 2009 11:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
W czasie bardzo mroznej zimy na froncie wschodnim Niemcy mieli bardzo duże trudności z porannym uruchomieniem silników w samolotach-silniki z powodu bardzo gęstego oleju nie dawały się uruchomić lub po uruchomieniu ulegaly awarii z powodu braku smarowania.
Opracowano więc całą specjalną instalację do rozcieczania oleju silnikowego benzyną.


Cóż, w końcu DB601 z Messerschmitta to był jak najbardziej Daimler-Benz,
można więc uznać, że metoda wypróbowana na Mercedesach :)
Swoją drogą ten silnik to obłędna konstrukcja...

Akurat moja sytuacja jest inna - autorowi wątku jak rozumiem, silnik stale "dolewa" benzyny do oleju. U mnie po prostu pewne auto bardzo nie chciało odpalić - wielokrotne i długotrwałe kręcenia nim trochę olej rozrzedziły, ale już go zmogłem i uruchomiłem.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 11:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Czy jest ktos w stanie udostepnic instrukcje pod 280E / M110 ? Lub ma schematy obiegu oleju / paliwa itp ?

Czy wtrysk mechaniczny ma jakies smarowanie olejem? Czy w tamtych rejonach moze stykac sie paliwo ?

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 1:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
I.T pisze:
Czy jest ktos w stanie udostepnic instrukcje pod 280E / M110 ?

Nilovitz sprzedaje takie coś w giełdzie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 3:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 3
Taka przypadłość występuje również, gdy silnik się nie nagrzewa[ np. uszkodzony termostat ].


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Silnik po zalaniu swiezym olejem dziala tak jak powinien, stoi na 2 cisnienia po lekkim gazie odrazu cisnienie oleju jest na 3. Nagrzewa sie normalnie i trzyma temperature.

Po paru dniach na starych kablach na dworzu po nocy odpalilem samochod (bylo dosc wilgotno) i chodzil na 5 lub 4 cylindry. Pare dni takiego odpalania i sluchania jak bedzie chodzil spowodowalo ze znow benzyna siedziala w oleju.

Niewiem czy jak teraz zaleje i odpale go (juz na nowych kablach) i bedzie chodzil na 6 cylindrach czy dalej bedzie benzyna szla w olej.

Jakies pomysly?

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl