MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 19, 2009 8:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Pozwolę sobie pociągnąć temat dalej...
Po kilkuset przejechanych kilometrach nowym nabytkiem stwierdziłem drażniące nieprawidłowości w działaniu M103 :) , mianowicie : auto ma duży apetyt na paliwo ( około 16 litrów /100km poza miastem) , jest słabe (brakuje mocy - nie ze względu na małą pojemność silnika ;) ) , dławi się przy dodawaniu gazu :( , przy około 1500obr ma wyraźnie odczuwalne zdławienie - jakby ktoś wyłączył na sekundę pompę paliwa.

Po przestudiowaniu kilku wątków na forum na temat KE-jetronic, znalazłem przyczyny pasujące do moich objawów. Ale jako że mechanik ze mnie żaden, umówiłem się do warsztatu... Dwa pierwsze warsztaty okazały się totalnym nieporozumieniem, jeden z "fachowców" powiedział: "te auta tak mają i lepiej nie grzebać, bo wogóle nie będzie jeździł", drugi warsztat "specjalizujący się w mercedesach" powiedział: "z KE-jetronikiem to loteria, czasem się uda ustawić a czasem pogorszy się sprawę" i oczywiście nie podjął się diagnozy problemu...
Umówiłem się na diagnozę do Sopotu na Smolną, do "Automagika". Pan zaczarował auto i wyjechałem szczęśliwy: 260SE odzyskało moc, wkręca się żwawo od samego dołu , nie dławi się, spala w granicach 10 litrów poza miastem [zlosnik] . Po wizycie w warsztacie zrobiłem około 700 km (głównie poza miastem) , teraz to sama przyjemność ...
;)

Zastanawiam się nad instalacją gazową, i tu pytanie do Was: jak zagazować? czy w grę wchodzi tylko sekwencja czy jakieś tańsze a może skuteczniejsze rozwiązanie ? Czy możecie polecić mi jakiegoś gazownika w okolicy Kwidzyna/Grudziądza lub ewentualnie w Trójmieście?
Proszę o rady... 8)

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 19, 2009 9:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Piekne autko troche odswiezysz i bedzie "dzidzia" :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 19, 2009 9:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kiler pisze:
Zastanawiam się nad instalacją gazową, i tu pytanie do Was: jak zagazować? czy w grę wchodzi tylko sekwencja czy jakieś tańsze a może skuteczniejsze rozwiązanie ? Czy możecie polecić mi jakiegoś gazownika w okolicy Kwidzyna/Grudziądza lub ewentualnie w Trójmieście?
Proszę o rady... 8)


Sekwencji tam sie nie da założyć.
Ja na Twoim miejscu jednak mimo wszystko bym go nie gazował.
Nie, że szkoda silnika itp. ale zwyczajnie to sie nie opłaca.
Mam pogląd na lpg z dwóch lat eksploatacji , jednak bez awaryjnej, i gaz dobry do kuchenki.
Bez ideologii i innych bzdur, nie opłaca się, i spali Ci 20 litrów w mieście.

Zamiast gazować , reaktywuj nivo.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 19, 2009 9:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ano sekwencji nie ma pod KE. Co najwyżej IGS ale jest drogaśny
Tak jak kolega wyzej pisze. Nie opłaca się. Krzywdę mu zrobisz a zanim się zwróci miną wieki. Do tego spalanie gazu na poziomie 15-20l chyba nie bedzie Cie satysfakcjonowalo ;)
pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 8:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
nie sądze aby M103 aż tyle spalił, no chyba że przy dosyć dynamicznej jeździe. mój M117 pali jak widać poniżej, a przemieszczam się głównie po mieście. instalacja zwróciła mi się po około 10kkm - BRC II generacja. generalnie jeżdże taniej niż mój ojciec 210 z dieselkiem(177KM).

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 10:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Kiler pisze:
Zastanawiam się nad instalacją gazową,

było sporo juz napisane o gazowaniu, w tym M103, które akurat całkiem dobrze znosi gaz i przy wspomagajacej elektronice pozwala załozyć IGS'a. I choć to najlepsze rozwiązanie, bo pali tyle co beny i ma nie zdławiony dolot, to dość kosztowne. Inna alternatywa to II gen, ale tu wszystko zalęzy od dobrego zestrojenia no i blos... W każdym przypadku warto znaleźć kogos kto ma dokładnie
taki sam motor zagazowany przejechac się z nim, porozmawiać o mankamentach, zobaczyć osiągi a w razie zdecydowania oddac auto do tego samego zakładu... Zakład jaki zakłada gaz to najważniejszy element tej układanki...

yagood pisze:
mój M117 pali jak widać poniżej

nie wiem jak Ty to robisz, moja nie schodzi w mieście poniżej 20l, a 23 bywa regularnie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 10:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
yagood pisze:
nie sądze aby M103 aż tyle spalił, no chyba że przy dosyć dynamicznej jeździe.



Z gazem właśnie tak jest , że widełki spalania są bardzo szerokie.
Mi zwykłe 230E pali od 12 do 22 .Zależy od bardzo wielu czynników.
Pali inaczej, kiedy pada deszcz, kiedy jest sucho, z innej stacji spali mniej z inne wiecej itp.
A to że m-103 spali w mieście od 15 do 25 litrów to normalne, tak jak każda duża benzyna w mieście, odpalona i zgaszona kilka razy na godzinę i jeżdzona po kilka kilometrów.


Średnia dla 260SE wyjdzie pewnie z 17 litrów, tak jak mi średnia wychodzi 15, ale realne spalania to okolice 20.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 10:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
yagood pisze:
mój M117 pali jak widać poniżej

.. Żeby Ci coś nie trzasnęło. Tyle to mi 420 palił benzyny.
Tak jak Janfocus mówi. Ten kto zakłada instalacje jest główną częścia układanki.
A osobiście zasugeruje żeby jej nie gazować a jak się uprzesz to jakiś IGS.. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
THC pisze:
Z gazem właśnie tak jest , że widełki spalania są bardzo szerokie.

No no. Mi CE na gazie paliło 13-15l ... aż zrobiło się BUM... i kilkumiesięczna cisza....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 12:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
BrunoGiamatti pisze:
.. Żeby Ci coś nie trzasnęło. Tyle to mi 420 palił benzyny.


a moj 420 pali rowno 2 litry mniej. polowa przebiegu z Zoliborza na Wole, 40 minut w korku. moze tu jest klucz: korek jest taki, ze praktycznie na wolnych obrotach sie tocze.
kwestia buta, pory roku, podzialu trasa/miasto, specyfiki korka.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 1:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Hej. Jeśli chodzi o spalanie to mój M117 tez nie schodzi poniżej 20 litrów lpg w mieście, benzyny spalał około 17 l/100 - duuuże korki. Na trasie nie przekraczając 120 km/h zszedłem do 15 - 16 l/100 lpg. Mieszane spalanie trasa-miasto to około 17, 18 l. Mniej nie da rady...

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 2:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
jak do tej pory (tj. ok15kkm) najmniej mi spalił na trasie 12,5 l LPG, a najwięcej 21,3 l LPG.
trasa Gdynia - Wawa, noc - czyli pusto i lecimy [zlosnik] 13,8LPG
przed zakupem rozmawiałem z kilkoma kolegami i twierdzili, że M117 może mieć średnie spalanie na poziomie ok 16LPG i tak mi wychodzi

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 4:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
U mnie może faktycznie mozna by ze 2-3l zdjąć, bo jak pamiętam instalacja była bogaciej ustawiana aby uniknąć zbyt ubogiej mieszanki i ew. zbyt dużej temp spalania...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 4:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co czytam o M117 to widze, ze u mnie nie ma tragedii - co prawda 2 dni po zakupie, ale ostatnie tankowanie i po nim 140km trasa (tempomat ~120km/h + kilka kicdownow i niedaleko do 200km/h) oraz 110km miasto (Warszawa - raczej korkowo) srednie wyszlo rowne 15 l/100, Pb oczywiscie.

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
W takim razie kto mi z czystym sumieniem poleci jakiegoś dobrego gazownika, powiedzmy w okolicy Trójmiasta? Może ktoś ujeżdzający M103 podzieli się spostrzeżeniami ??
Zapraszam do dalszej dyskusji 8)

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 20, 2009 5:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ok ale teraz mam do Ciebie pytanie :)
Po co go chcesz gazować?
..
Ile km robisz miesięcznie? Czy uważasz, że LPG w KE jest dobrym pomysłem? Bo dla mnie jednak nie.. zwłaszcza iż ten silnik nie pali jakiś ogromnych ilości paliwa... wacha trochę staniała (dolar opada to i paliwko powinno być niedługo tańsze jeszcze) ...
Dla mnie się to nie kalkuluje.. Fakt sama jazda i tankowanie jest sporo tańsze ale zakup, montaż, obsługa ... a jak coś nie pójdzie to i nerwy, naprawy. Ja bym się poważnie zastanowił ...
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl